آژیر قرمز در تل آویو | اسرائیل زیر آتش موشک های یمن + فیلم (۶ مهر ۱۴۰۳) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: باید عضویت رژیم صهیونیستی در مجمع‌عمومی سازمان ملل به حالت تعلیق درآید حمله حزب‌الله به مقر اطلاعاتی ارتش صهیونیستی با ۵۰ موشک صحبت های پزشکیان پس از بازگشت از نیویورک در فرودگاه تهران + فیلم تمامی اقدامات مدیران قضایی باید در جهت مصلحت عمومی در جامعه اسلامی سامان یابد آیت‌الله علم‌الهدی: فعالیت‌های اوقاف بعد از انقلاب نقش پررنگی در تثبیت نظام و اعتقادات مردم دارد اسرائیل مدعی ترور «محمد سرور» مسئول یگان پهپادی حزب الله شد + فیلم | تایید شد حزب الله ۵۰ موشک به «احیهود» شلیک کرد | موشکباران پایگاه «دادو» رهبر انصارالله یمن: حزب الله در دفاع از امت اسلام نقش محوری دارد دستگیری متهم به ۲۵ فقره سرقت لوازم پارک‌ها و فضا‌های سبز در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در غزه ۱۵ شهید برجای گذاشت (۵ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: زمان پاسخ به ترور شهید هنیه را ما مشخص می‌کنیم تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۷۰۰ شهید افزایش یافت حمله جدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت + فیلم (۵ مهر ۱۴۰۳) توسعه متوازن، مهمترین هدف شورای ششم مشهدمقدس ظریف به سید حسن نصرالله پیام داد در جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه چه گذشت؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی: یاد گرامی شهیدان ضامن سلامت حرکت ملت ایران و منحرف نشدن از جهت‌گیری‌های انقلاب است وزیر امور خارجه: تضمین صلح در منطقه بدون آتش بس در غزه ممکن نیست + فیلم شورای اطلاع‌رسانی دولت، گزارش جامع سفر رئیس جمهور به نیویورک را منتشر خواهد کرد فرمانده کل سپاه: غیرت و شرافت ایرانی پزشکان و پرستاران در دوره دفاع مقدس ستودنی بود
سرخط خبرها

ظریف در مصاحبه با سی ان ان: ایران در برابر اسرائیل خویشتن‌داری زیادی نشان داده است + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۰۷۲۹
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
ظریف در مصاحبه با سی ان ان: ایران در برابر اسرائیل خویشتن‌داری زیادی نشان داده است + فیلم
معاون راهبردی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه حزب‌الله توانایی دفاع از خود را دارد اما تاکنون خویشتن‌داری کرده است، گفت: این، وظیفه جامعه بین‌الملل است که پیش از آنکه حزب‌الله مجبور به دفاع از خود شود، دخالت کند؛ زیرا ممکن است کنترل اوضاع از دست خارج شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدجواد ظریف در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان و در پاسخ به این سؤال که «آیا ایران به‌طورکامل وارد درگیری‌ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان خواهد شد؟» اظهار داشت: آنچه در ۱۱ ماه گذشته شاهد بودیم، این است که رژیم اسرائیل به شدت تلاش کرد تا پای دیگران را به جنگ بکشاند، زیرا چیزی که اتفاق افتاد، یک پایان برای ادعا و توهم شکست‌ناپذیری آن‌ها بوده است.

ظریف ادامه داد: آنها تصور می‌کردند که با افزایش خشونت، وحشی‌گری و ارتکاب جرایم جنگی و هر جنایت دیگری علیه بشریت قادرند آن باور شکست‌ناپذیری اسرائیل را بازگردانند و پا کشاندن دیگران به درگیری می‌توانند جنگ را گسترش دهند، پای آمریکا را هم به جنگ بکشانند و پویایی وضعیت را تغییر دهند.

وزیر امورخارجه پیشین ایران افزود: همه در منطقه متوجه شدند که با حمایت از فلسطینیان در غزه که هدف وحشتناک‌ترین سامانه‌های جنگی غیرانسانی که تاکنون بشر به خود دیده است، قرار گرفته‌اند، می‌توانند از افتادن در دام اسرائیلی‌ها جلوگیری کنند.

ظریف با تاکید بر اینکه «با وجود خویشتنداری سایرین، رژیم اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرده است» خاطر نشان کرد: اکنون این چشم‌انداز وجود دارد که پرهیز از گسترش جنگ سخت‌تر و دشوارتر شود. بنابراین، جامعه بین‌الملل باید خیلی فوری هر آنچه در توان دارد به کار گیرد تا این تشدید تنش‌ها از سوی اسرائیل را متوقف کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا خط قرمزی در این جنگ وجود دارد که پای ایران را به درگیری بکشاند؟ تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته، هر زمان که رژیم اسرائیل دست به اقدام نظامی و تروریستی علیه ایران از طریق ترور رهبر سیاسی حماس در تهران زده، به شدت از خود خویشتنداری نشان داده است.

ظریف خاطر نشان کرد: ما بر این باوریم که حزب الله توانایی دفاع از خود را دارد، اما تاکنون خویشتنداری کرده است. این، وظیفه جامعه بین‌الملل است که پیش از آنکه حزب‌الله مجبور به دفاع از خود شود، دخالت کند، زیرا ممکن است کنترل اوضاع از دست خارج شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->