قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون (۷ مهر ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم مخلوط، با نرخ مصوب در فروشگاه‌های شهرما مشهد + آدرس (۷ مهر ۱۴۰۳) افزایش قیمت طلا و ارز در بازار امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) | اتحادیه طلا: افزایش تقاضا نداریم و هیچ خریدار اضافی وارد بازار نشده است سامانه ثبت‌نام وام ازدواج شبانه‌روزی شد (۷ مهر ۱۴۰۳) آیا قیمت‌ دلار بعد از کاهش هیجانات فاجعه لبنان برمی‌گردد؟ تنش‌های نظامی منطقه بورس ایران را قرمزپوش کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۷ مهر ۱۴۰۳) نقش موثر ماینر‌های غیرمجاز در رشد بی سابقه مصرف برق کشور خودرو‌های خارجی گران شدند (۷ مهر ۱۴۰۳) رکورد زنی برق در بورس | رشد ۶۵۰ درصدی فروش برق نیروگاه‌ها در بورس انرژی طی یک روز فروش ۲ خودرو سایپا بدون قرعه‌کشی از دوشنبه (۹ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات رشد ۲ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی (۷ مهر ۱۴۰۳) آیا دریافت پورسانت، کارگر را از شمول قانون‌کار و بیمه تأمین‌اجتماعی خارج می‌کند؟ نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۷ مهر ۱۴۰۳) | طلا رسما وارد کانال ۴ میلیون تومان شد برآورد فعالیت غیرمجاز حدود ۶ هزار حلقه چاه در خراسان رضوی صادرات چشمگیر ۱۴۰ میلیون دلار‌ی رب گوجه‌فرنگی در سال ۱۴۰۲ برای رفع مشکل کمبود برق، نیاز به احداث ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید است طلا در یک قدمی ۴ میلیون تومان | قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۷ مهر ۱۴۰۳) پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی دستمزد کارمندان برای سال ۱۴۰۴ از سوی سازمان برنامه و بودجه ویدئو | نزدیک شدن به تک نرخی شدن ارز با راه‌اندازی بازار ارز توافقی رعایت قانون ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها الزامی است؟ ٨٠ درصد محصولات ایران‌خودرو با زیان تولید می‌شود کدام متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن حذف می‌شوند؟ قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات اعلام شد (۷ مهر ۱۴۰۳) کارفرمایان با به کارگیری اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی جریمه می‌شوند دامنه نوسان قیمت سهام‌ها در بورس کاهش یافت (۷ مهر ۱۴۰۳) ۴۰۰ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی شناسایی و توقیف شد
سرخط خبرها

رعایت قانون ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها الزامی است؟

  • کد خبر: ۲۹۰۹۹۷
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
رعایت قانون ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها الزامی است؟
کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: رعایت قانون ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک‌ها الزامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از موانعی که این روز‌ها بازار مسکن را درگیر کرده تسهیلات ساخت است که بانک‌ها همچنان برای پرداخت آن مقاومت می‌کنند و همین امر باعث شده که دولت و تمامی سازندگان و پیمانکاران از این کم کاری بانک‌ها گلایه کنند و یکی از علل اصلی در کند شدن ساخت مسکن را عدم پرداخت تسهیلات عنوان کنند.

عدم همکاری بانک‌ها صدای وزیر راه وشهرسازی و همچنین صدای معاونان وزیر راه وشهرسازی را هم درآورد به طوری که اعلام شده باید هرچه سریعتر برنامه ریزی برای بهبود وضعیت بازار مسکن از طریق تامین مالی فراهم شود.

مسعود مجتبایی، کارشناس سیاست گذاری مسکن، با بیان اینکه بانک‌ها متاسفانه به قانون جهش تولید مسکن توجهی نمی‌کنند و همین امر خود باعث شده که روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن با کندی مواجه شود گفت: جرایم بانک‌ها در عدم پرداخت تسهیلات به بخش مسکن به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و همچنان در این دوره بانک‌ها مقاومت جدی در پرداخت تسهیلات دارند.

وی ادامه داد: برآورد‌ها نشان می‌دهد میزان جرایم بانک‌ها به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و در این زمینه باید دولت برنامه لازم را برای دریافت مالیات را در دستور کار خود قرار دهد.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه اخیرا هم وزیر راه وشهرسازی از عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن گلایه کرده است گفت: وزیر راه وشهرسازی پیش از این در جلسه‌ای اعلام کرده بود که نمی‌توانیم با بودجه قطره چکانی سالانه به تعهدات خود در تولید مسکن پاسخگو باشیم و لازم است منابع مالی دیگر برای این منظور بیابیم.

مجتبایی اظهار کرد: عملکرد بانک‌ها در قانون جهش تولید مسکن نشان می‌دهد که تا پایان تیر ماه ۱۷ بانک در نهضت ملی مسکن حتی یک ریال هم تسهیلات پرداخت نکرده‌اند.

او با بیان اینکه بیشترین بانکی که تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است بانک مسکن بوده که آن هم به دلیل تخصصی بودن خود اقدام به پرداخت تسهیلات کرده است گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک‌ها ۲۰ درصد از سهم تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که طبق آمار‌ها این میزان به صفر درصد رسیده است.

وی افزود: بانک‌های مسکن، سپه، ملی، تجارت، ملت، صادرات، صنعت و معدن و توسعه صادرات تنها بانک‌هایی بودند که تا پایان تیر ماه امسال جمعاً ۷۴۸.۷۱۷ میلیارد ریال تسهیلات در نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تصویب افزایش میزان تسهیلات از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان باید هرچه سریعتر برنامه‌ریزی لازم برای تزریق تسهیلات در دستور کار قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->