۱۵۰۰ دانش آموز سمپادی تحت حمایت کمیته امداد سیل روستایی در شمال‌غرب پاکستان را «ظرف چند ثانیه» ویران کرد اعلام محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های استان مازندران در تعطیلات پایان مرداد ۱۴۰۴ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا ۷۲ ساعت آینده ۱۰۰ هزار زائر پیاده امام‌رضا (ع) وارد مشهد شدند (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) میزان «نیترات» آب‌های بسته بندی مشخص شد موزه "زنان در دفاع مقدس" تا پایان سال در تهران رونمایی می‌شود آغاز به‌کار موکب سلامت شهدای شاهنامه در روز‌های پایانی ماه صفر (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) شاخص UV چیست و چرا باید روزانه آن را رصد کنیم؟ | سوختگی ارغوانی مهلت ثبت نام سرویس مدارس تا نیمه شهریور ۱۴۰۴ تمدید شد آخرین مهلت انصراف پذیرفته‌شدگان نهایی دانشجومعلمان، امروز (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) امضای تفاهم نامه ۳۰ روزه بیمه معلمان مدارس غیردولتی در هفته آینده (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) مخالفت شدید پلیس راهور مشهد با قطع برق در بزرگراه‌ها ۱۳ ملک بهزیستی خراسان رضوی در فهرست مولدسازی پایان شرارت‌های شبانه یک شیاد در بولوار ارشاد مشهد تدوین محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان دوزبانه لزوم افزایش اعتبارات ملی برای تحقق پروژه های کلان آبی   تأمین بدون تعطیلی نان مشهد در دهه آخر صفر کمبود شدید آموزگار در خراسان رضوی با وجود جذب ۵ هزار معلم | لطفا ۱۸ هزار معلم دیگر! دادستان اسبق مشهد: اگر در طول خدمت من رضایت مردم حاصل شده باشد، موفق بوده‌ام نشانه‌های مهم سکته مغزی چیست؟ از سرگیری فعالیت کتابخانه کاخ نیاوران از امروز (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) تکذیب حذف توقف قطارهای دارای سهمیه در ایستگاه نیشابور پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری از عصر امروز (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) آغاز می‌شود ممنوعیت استفاده از گوشی در مدارس بلژیک نتایج آزمون سمپاد پایه دهم اعلام شد (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) تهدید سلامت قلب کودکان با موبایل و تبلت سه پایگاه در مشهد داوطلبان اهدای خون در دهه پایانی صفر را پذیرش می‌کند سیب‌زمینی سرخ‌کرده خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۱۰۴۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تشریح دلایل افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پرداخت و گفت: یکی از دلایل این امر مبنا قرار دادن کتاب‌های درسی در طراحی سوالات بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی رشته‌های تجربی و ریاضی اعلام کرده بود که در پایه دهم میانگین نمرات ۱۲.۶۴، یازدهم ۱۱.۵۲ و پایه دوازدهم ۱۲ و در رشته ریاضی پایه دهم ۱۲.۶۹، پایه یازدهم ۱۱.۲۶ و پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است. همچنین براساس این گزارش، امسال میانگین معدل در رشته علوم انسانی پایه دهم ۹.۴۴، پایه یازدهم ۹.۰۷ و پایه دوازدهم ۹.۱۳ بوده است.

میانگین نمرات پایه دوازدهم در رشته علوم تجربی از ۱۱.۲۳ در سال گذشته امسال به ۱۲، در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۱۰.۷۹ سال گذشته به ۱۱.۸۲ و در رشته انسانی از ۸.۷۵ سال گذشته به ۹.۱۳ رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از ۱۰.۲۶ به ۱۰.۹۸ رسیده است.

طبق گزارش وزارت آموزش و پرورش، در مجموع در رشته انسانی ۰.۳۸، تجربی ۰.۷۷ و ریاضی ۱.۰۳ افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته، نیم‌نمره افزایش در معدل را شاهد هستیم.

در این راستا، محسن زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نیم‌نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به دلیل تأثیر مثبت مصوبه کنکور است یا نوع طراحی سوالات آسان‌تر از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: می‌توان گفت که افزایش نمرات به دلیل نوع طراحی سوالات بوده است، اما اینکه سوالات آسان‌تر بوده یا خیر را باید از دانش‌آموزان پرسید.

وی افزود: ما موظف هستیم سوالات امتحانات نهایی را استاندارد و نه دشوار طراحی کنیم. سال گذشته چهارچوب طراحی سوالات به صورت مکتوب در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفت، اما امسال این چهارچوب در اختیار آنها قرار گرفت و دانش‌آموزان می‌دانستند، امتحانات نهایی به چه صورت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس سال گذشته هنوز کتاب درسی را مبنا قرار نداده بودند و امسال کتاب درسی بیشتر مبنای کار قرار گرفت و به امتحانات نهایی توجه بیشتری شد.

زارعی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش معدل امسال را تلاش بیشتر دانش‌آموزان است، عنوان کرد: هم‌اکنون مطالبه والدین از معلمان تدریس خوب کتاب‌های درسی است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای نمرات دانش‌آموزان گفت: تحلیل نمرات دانش‌آموزان به صورت درس به درس انجام می‌شود و بر این اساس بررسی می‌کنیم که دانش‌آموزان به کدام اهداف یادگیری تسلط یافته و در کدام اهداف ضعف دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آیا در محتوا باید تجدید نظر شود یا اینکه نیاز است معلمان توانمند شوند؛ این مسائل بررسی می‌شود و براساس آن برای ارتقای عملکرد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->