پرداخت ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تداوم هوای گرم تا پنجشنبه ۵۰ درصد گونه‌های زیستی کشور در آستانه انقراض قرار دارند تا امروز سؤالات کنکور و امتحانات نهایی به بیرون نشر پیدا نکرده است مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها به بخش غیردولتی واگذار می‌شود حذف تومور بیمار ۳۵ ساله، بدون بیهوشی برای اولین بار در مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) کمبود اسپری‌های آسم جدی است ایران قطب چشم‌پزشکی منطقه است پیش‌بینی هواشناسی کشور (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) | خیزش گرد و خاک در شرق کشور در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲ هزار تبعه خارجی غیرمجاز در شبکه راه‌آهن دستگیر شدند لزوم تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان ضرورت پیوند سیاست‌گذاری جمعیتی با توسعه اقتصادی و رفاه عمومی ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین ۱۴۰۴ وارد کشور خواهد شد آغاز پویش «نه به کار کودک» از ۲۱ خردادماه ۱۴۰۴ دستگیری سارقی با یک سرقت در هر ۳۳ ساعت | دزدی روی دور تند! زمان طلایی رویش مجدد مو را از دست ندهید هشدار درباره بحران جمعیتی ایران در همایش «همه برای ایران جوان» | خراسان رضوی، پیشتاز در اقدامات حمایتی برای جوانی جمعیت به محض بیدار شدن از خواب، گوشی را چک نکنید! ۲۲ مصدوم درپی واژگون‌شدن اتوبوس اتباع افغانستانی در جوپار کرمان نتایج تکان‌دهنده درباره مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا گیاه ضدسرماخوردگی قوی در آشپزخانه شما! سارق نسخه‌های تاریخی مقبره «شاه نعمت‌الله‌ولی» به دام افتاد سرگذشت تلخ یک زن؛ از اعتیاد تا فرزندآزاری این واقعاً یک «بحران» است کشف اسکلت یک زن متعلق به ۳۲۰۰ سال پیش در شهرستان بابل اطلاعیه سازمان امدادونجات هلال‌احمر درخصوص احتمال وقوع طوفان تندری و سیلاب در خراسان و چند استان دیگر (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۱۴ درصد متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری در صف هستند مصرف چه مقدار نمک در روز برای سلامتی خطرناک است؟ پیشنهاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش سن ورود زنان به هیئت علمی دانشگاه‌ها آتش‌سوزی ۲.۵ هکتار از مراتع قره‌چغه قوچان خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۱۰۴۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تشریح دلایل افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پرداخت و گفت: یکی از دلایل این امر مبنا قرار دادن کتاب‌های درسی در طراحی سوالات بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی رشته‌های تجربی و ریاضی اعلام کرده بود که در پایه دهم میانگین نمرات ۱۲.۶۴، یازدهم ۱۱.۵۲ و پایه دوازدهم ۱۲ و در رشته ریاضی پایه دهم ۱۲.۶۹، پایه یازدهم ۱۱.۲۶ و پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است. همچنین براساس این گزارش، امسال میانگین معدل در رشته علوم انسانی پایه دهم ۹.۴۴، پایه یازدهم ۹.۰۷ و پایه دوازدهم ۹.۱۳ بوده است.

میانگین نمرات پایه دوازدهم در رشته علوم تجربی از ۱۱.۲۳ در سال گذشته امسال به ۱۲، در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۱۰.۷۹ سال گذشته به ۱۱.۸۲ و در رشته انسانی از ۸.۷۵ سال گذشته به ۹.۱۳ رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از ۱۰.۲۶ به ۱۰.۹۸ رسیده است.

طبق گزارش وزارت آموزش و پرورش، در مجموع در رشته انسانی ۰.۳۸، تجربی ۰.۷۷ و ریاضی ۱.۰۳ افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته، نیم‌نمره افزایش در معدل را شاهد هستیم.

در این راستا، محسن زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نیم‌نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به دلیل تأثیر مثبت مصوبه کنکور است یا نوع طراحی سوالات آسان‌تر از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: می‌توان گفت که افزایش نمرات به دلیل نوع طراحی سوالات بوده است، اما اینکه سوالات آسان‌تر بوده یا خیر را باید از دانش‌آموزان پرسید.

وی افزود: ما موظف هستیم سوالات امتحانات نهایی را استاندارد و نه دشوار طراحی کنیم. سال گذشته چهارچوب طراحی سوالات به صورت مکتوب در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفت، اما امسال این چهارچوب در اختیار آنها قرار گرفت و دانش‌آموزان می‌دانستند، امتحانات نهایی به چه صورت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس سال گذشته هنوز کتاب درسی را مبنا قرار نداده بودند و امسال کتاب درسی بیشتر مبنای کار قرار گرفت و به امتحانات نهایی توجه بیشتری شد.

زارعی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش معدل امسال را تلاش بیشتر دانش‌آموزان است، عنوان کرد: هم‌اکنون مطالبه والدین از معلمان تدریس خوب کتاب‌های درسی است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای نمرات دانش‌آموزان گفت: تحلیل نمرات دانش‌آموزان به صورت درس به درس انجام می‌شود و بر این اساس بررسی می‌کنیم که دانش‌آموزان به کدام اهداف یادگیری تسلط یافته و در کدام اهداف ضعف دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آیا در محتوا باید تجدید نظر شود یا اینکه نیاز است معلمان توانمند شوند؛ این مسائل بررسی می‌شود و براساس آن برای ارتقای عملکرد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->