منشاء آلودگی هوای امروز مشهد فعالیت ۲ کانون خارجی گرد و غبار است (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزاری سومین جلسه هیئت دوام ثامن مشهد با محوریت اخلاق و مهدویت و گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله فضاسازی شهر مشهد متناسب با شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ۱.۲ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد روکش آسفالت شده است نام‌گذاری معبری در مشهد به نام «شهید سیدحسن نصرالله» ساماندهی بالغ بر ۱۴ هزار کارگر در ایست‌کار‌های سطح شهر مشهد اعمال قانون ۲۰۹۶ خودروی حادثه ساز در مشهد| ۴۸خودرو متخلف توقیف شدند (۸ مهر ۱۴۰۳) شهروند مشهدی: درخت‌های آسیب‌رسان را هرس کنید پایان ترافیک میدان خیام مشهد تا تابستان ۱۴۰۴ نیاز به بازشناسی جاذبه‌های گردشگری مشهد | نواختن زنگ گردشگری و صلح در مدرسه مهر علوی ثبت تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی لغزندگی سطح معابر در محور تربت حیدریه_باغچه (۸ مهر ۱۴۰۳) اجتماع «حزب‌الله زنده است» در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود بیانیه‌ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پی شهادت سید حسن نصرالله پیام شهردار مشهدمقدس در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در لبنان آمادگی جامعه سازمان بسیج شهرداری مشهد برای جهاد با دشمن صهیونیستی برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته گردشگری در مشهد برگزار خواهد شد کودکان مشهدی میزبان آتش‌نشانان شدند + فیلم جانمایی بازار خودرو مشهد در اراضی قند شیرین ترافیک پرحجم در میدان آزادی، بزرگراه شهید چراغچی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۷ مهر ۱۴۰۳) احیای «گذر تشرف ارگ» به همت شهرداری مشهد
سرخط خبرها

پایان ترافیک میدان خیام مشهد تا تابستان ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۲۹۱۲۵۲
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
پایان ترافیک میدان خیام مشهد تا تابستان ۱۴۰۴
کارگاه عمرانی پروژه خیام فعال شده و ساخت ۲ پل این تقاطع در بخش شمالی در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اواخر سال گذشته هم‌زمان با آغاز عملیات حفاری تونل بخش غربی خط مترو مشهد و آغاز عملیات ساخت سطح سوم تقاطع شهید فهمیده، عملیات ساخت سطح سوم تقاطع خیام نیز با هدف متصل کردن بولوار‌های خیام شمالی و خیام جنوبی از طریق ساخت دو پل به صورت رفت‌وبرگشت آغاز شد.

اکنون، کارگاه عمرانی به‌ویژه در بخش شمالی تقاطع خیام به شکل ویژه‌ای مشغول به کار است تا در نهایت این پل‌ها ساخته و علاوه بر اینکه در مقطع فعلی ترافیک میدان خیام به حداقل برسد، ظرفیت مناسبی نیز برای مسیر کرانه شمالی که قرار است در آینده در محدوده شمالی شهرمان ساخته شود، ایجاد شود.

در همین‌باره مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به آغاز عملیات ساخت سطوح سوم دو پروژه تقاطع شهید فهمیده و تقاطع خیام از اواخر سال گذشته، گفت: پروژه ساخت سطح سوم تقاطع خیام قرار است دو بولوار خیام‌شمالی و جنوبی را به صورت رفت و برگشت و به صورت مستقیم به هم متصل کند. با اجرای این پروژه ترافیک تقاطع خیام کاهش خواهد یافت و در عین حال یکی از پروژه‌های محرک توسعه در حاشیه شهر مشهد با نگاه به آینده این شهر پس از راه‌اندازی پروژه کرانه شمالی خواهد بود.

رفع معارضات کلان

مجتبی زمانیان وحیدی با تشریح مشخصات فنی دو دستگاه پل این پروژه و اقدامات انجام شده تا تاریخ اول مهرماه امسال، افزود: پروژه تقاطع خیام شامل دو دستگاه پل به طول هر دستگاه ۷۲۴متر و شامل چهارده پایه فونداسیون و تعداد ۷۶شمع به عمق بین ۱۰تا ۳۰متر است.

وی افزود: از تاریخ شروع پروژه و حتی پیش از شروع رسمی، عملیات رفع معارضات آغاز شده بود و خوشبختانه اکنون بسیاری از معارضات خرد و کلان تا به امروز رفع شده است. همچنین در راستای اجرای پروژه، هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور برای ایجاد مسیر انحرافی و انسداد ترافیکی اخذ شده است.

زمانیان با اشاره به اجرای عملیات تخریب آیلند میانی در خیام شمالی و شروع اجرای فونداسیون‌های دیوار‌های حائل گفت: در خیام‌شمالی تعداد ۲۱حلقه شمع به صورت ماشینی حفاری، آرماتوربندی و بتن‌ریزی شده و همچنین بتن‌ریزی یک فونداسیون تکمیل شده است. همچنین عملیات آرماتوربندی و قالب‌بندی یکی از ستون‌ها در حال پایان و آماده بتن‌ریزی است.

وی ادامه داد: همچنین در این بخش از پروژه، تعریض فضای سمت شهربازی در بخش شرقی خیام‌شمالی آغاز شده است و عملیات اجرایی شمع‌ها و فونداسیون‌های خیام شمالی در سمت شرق پروژه به زودی سرعت خوبی خواهد گرفت.

پیشرفت ۱۱ درصدی پروژه

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در مجموع اکنون عملیات ساخت سطح سوم تقاطع خیام دارای ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: اعتبار کل این پروژه ۶۰۰ میلیاردتومان است و پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->