پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۹ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان از فردا تا پنجشنبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با تأمین ۵۰ هزار میلیارد تومان آغاز شد + فیلم (۹ مهر ۱۴۰۳) آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز آموزش و پرورش تا پایان بهمن ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد افزایش توزیع شیرخشک در کشور | ۳ میلیون قوطی در مهرماه توزیع شد ارائه خدمات غربالگری رایگان به افراد بالای ۶۰ سال در مشهد برای رانندگی درست در کنار مهارت، شخصیت لازم است بامداد پرحادثه در بولوار وکیل‌آباد مشهد | سه سانحه رانندگی شدید طی ۲۵ دقیقه + تصاویر (۹ مهر ۱۴۰۳) رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد: در شناخت چهره پرفروغ شهید هاشمی‌نژاد کم‌کاری کردیم واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان لشکری و کشوری | بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در انتظار (۹ مهر ۱۴۰۳) شهادت یکی از مأموران مرزبانی در حمله گروهک تروريستی در مرز جکيگور سيستان و بلوچستان + عکس زائر امام مهربانی‌ها در مشهد، نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمندبه‌عضو شد (۹ مهر ۱۴۰۳) افزایش حق الزحمه کارورزان و دستیاران با پیگیری‌های وزیر بهداشت حل مشکلات مردمی در دیدار چهره به چهره فرماندار مشهد | ساعاتی برای شنیدن درد مردم پایان پرونده غرق شدن مرد جوان در استخری لوکس در مشهد پیش‌بینی بارش باران و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور (۹ مهر ۱۴۰۳) از میوه های پرخاصیت فصل پاییز غافل نشوید مهم‌ترین چالش‌ آزمایشگاه‌های پزشکی، نابسامانی در تأمین کیت‌های آزمایشگاهی چه کسانی در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ | آخرین وضعیت تأمین واکسن آنفلوانزا برخورد کامیونت با درخت در بلوار مفتح مشهد حادثه آفرید استعفای۱۵۹۰ پرستار در سال ۱۴۰۲ کارگران معدن طبس به دلیل عدم آموزش نتوانستند از کیف نجات استفاده کنند درگیری اشرار مسلح با مرزبانان در راسک سیستان و بلوچستان| یک سرباز شهید شد (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) ترور ناجوانمردانه پلیس در خاش (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۴۰۵ در جاده گوارشک با دو مصدوم + فیلم و عکس(۸ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان پرونده غرق شدن مرد جوان در استخری لوکس در مشهد

  • کد خبر: ۲۹۱۴۶۱
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
پایان پرونده غرق شدن مرد جوان در استخری لوکس در مشهد
پس از چند ماه کار کارشناسی، پرونده جان باختن یک شناگر در یکی از استخر‌های مشهد به نتیجه رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیست‌وپنجم خردادماه بود که «مجید. الف» به همراه برادر همسرش اواخر شب برای شنا و آب‌تنی به یکی از استخر‌های منطقه قاسم‌آباد می‌روند. ساعتی از این حادثه نگذشته بود که ناگهان نجات‌غریق‌ها متوجه غرق‌شدن فردی می‌شوند و بلافاصله او را از استخر بیرون می‌کشند و عملیات احیا را آغاز می‌کنند. دقایقی بعد آمبولانس پیکر نیمه‌جان این جوان سی‌ویک ساله را به بیمارستان ناظران منتقل می‌کند و عملیات تخصصی احیا آغاز می‌شود.

اما باوجود تلاش کادر درمان، این جوان که ساعت ۲۳ به بیمارستان رسیده بود پس از چندین بار انجام عملیات احیای قلبی-ریوی، جان خود را از دست می‌دهد. همان زمان با شکایت خانواده مرحوم، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گشوده می‌شود و قاضی صادق صفری، بازپرس جنایی، دستورات ویژه‌ای را برای مشخص شدن علت مرگ این فرد صادر می‌کند. با انتقال پیکر متوفی به پزشکی قانونی، اقدامات لازم انجام می‌شود و پس از پیگیری‌های چند ماهه، سرانجام در روز‌های گذشته کارشناسان این سازمان علت دقیق مرگ را غرق‌شدگی اعلام کردند. 

پیگیری‌های قضایی در این پرونده با شکایت پدر متوفی آغاز شد. مرد میان‌سال با حضور در دادسرا از مسئولان استخر به علت اهمال‌کاری شکایت کرد. این فرد در برابر بازپرس جنایی مدعی شد که پسرش دارای یک پسر شش‌ماهه است و نه تنها شنا بلد بوده است، بلکه هیچ‌گونه سابقه بیماری و همچنین مصرف موادمخدر نداشته است و آن شب با برادر همسر سی‌ساله‌اش به استخر رفته بودند.

در استخر چه گذشت؟

در پیگیری پرونده از «امیر»، برادر همسر متوفی، به عنوان شاهد دعوت شد تا آنچه در استخر رخ داده بود، بازگو کند. با حضور این فرد در دادسرا، وی اعلام کرد: «آن شب با مجید به استخر رفته بودیم. هنوز ۱۵ دقیقه تا پایان شیفت استخر مانده بود که ناگهان متوجه غیبت مجید شدم. فکر کردم داخل اتاق سونا یا جکوزی است، آنجا هم رفتم، ولی پیدایش نکردم. 

مقابل سرویس بهداشتی و دوش‌ها هم رفتم و داشتم صدایش می‌زدم که یک نفر از درون استخر با صدایی بلند داد کشید: «نجات‌غریق». صدا را که شنیدم با سرعت به سمت استخر رفتم و دیدم مجید را کنار استخر خوابانده و دو نفر هم در حال احیای او بودند. یکی از نجات‌غریق‌ها بدنش کفی بود و دیگری به گفته خودش زمان حادثه لباس تنش بوده است. بعد هم با آمدن آمبولانس اورژانس او را به بیمارستان بردند.»

نجات‌غریق‌ها چه گفتند؟

یکی دیگر از شاهدان، نجات‌غریق این استخر بود که در لحظه حادثه در محل بوده است. او نیز با حضور در دادسرا در پاسخ به پرسش‌های بازپرس جنایی مدعی شد: «من در حال انجام وظیفه در قسمت کم‌عمق و سونا‌ها بودم و تخلیه سونا‌ها را انجام می‌دادم که یکی از همکارانم داد کشید: «غریق». بلافاصله به کمکشان رفتم و مرحوم را از آب بالا آوردیم. در معاینات اولیه متوجه شدیم که غریق ضربان قلب و تنفس ندارد، برای همین عملیات احیای قلبی را آغاز کردیم. یکی از همکارانمان مردم را متفرق کرد و عملیات نجات ادامه یافت. در ادامه خودم را به قسمت اداری رساندم و با اورژانس تماس گرفتم. چند دقیقه بعد آمبولانس اورژانس آمد و این فرد را تحویل اورژانس دادیم.»

متوفی، مشکل قلبی داشته است

اولین فردی که به عنوان متهم به دادسرا فراخوانده شد، مدیریت استخر بود. این فرد که احتمال قصور او و همکارانش وجود داشت، درباره اتفاق‌های آن شب بیان کرد: «۲۵ خرداد، ساعت ۲۲:۳۰ مرحوم با همراهی برادر همسرش در استخر دچار حادثه می‌شود. ضمن انجام عملیات احیا، این فرد به بیمارستان ناظران منتقل شد. طی صحبت با همراه مرحوم مشخص شد که او دچار بیماری قلبی بوده است و قبل از مراجعه به استخر نیز درگیری ذهنی از سمت همسرش داشته است.» 

پیگیری پرونده پزشکی از سوی پزشکان بیمارستان ناظران که پیکر نیمه‌جان جوان را تحویل گرفته بودند نیز نشان داد که «مجید الف» ساعت ۲۳، به بیمارستان ناظران منتقل شده و بلافاصله عملیات ریکاوری قلبی‌تنفسی انجام شده است، اما دوباره دچار تشنج شده و عملیات احیای قلبی آغاز شده، ولی علی‌رغم تلاش کادر درمان، متأسفانه در ساعت ۲۳:۴۵ فوت کرده است.

علت مرگ؛ غرق‌شدگی

طی همین هفته پس از مدت‌ها کار کارشناسی از سوی متخصصان سازمان پزشکی قانونی خراسان‌رضوی، نتایج تحقیقات به صورت رسمی به دادستانی اعلام شد و کارشناسان این سازمان اعلام کردند: «علت فوت با غرق‌شدگی و عوارض آن مطابقت دارد. در آزمایش‌های سم‌شناسی، سم، دارو یا الکل در حد قابل تشخیص داده نشد.»
در پایان، پرونده یکی از حادثه‌دیدگان استخر‌های مشهد با مقصر شناخته‌شدن تیم نجات‌غریق این مجموعه و مسئولان استخر همراه شده است که این افراد باید در راستای قصور خود در پرونده پاسخ‌گو باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->