بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد

  • کد خبر: ۲۹۰۶۹۹
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» در سواحل خزر، عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ غلامعلی فخاری گفت: طی گزارش مرکز کنترل عملیات به پایگاه امداد و نجات شهرستان فریدونکنار مبنی بر غرق شدگی چهار کودک، بلافاصله نیرو‌های امدادی پایگاه امدادونجات دریایی فریدونکنار همراه با جت اسکی و تیم پشتیبان از شعبه به کمک ناجیان‌غریق به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نجاتگران پس از انجام اقدامات کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی برای ۳ کودک نجات یافته، دو کودک را به بیمارستان انتقال دادند.

مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: پیکر کودک چهارم بعد از جست‌وجوی ۱.۵ ساعت و عدم موفقیت عملیات احیاء توسط نیرو‌های امدادی، تحویل عوامل انتظامی و اورژانس حاضر در صحنه شد.

بنا بر آمار‌های هلال احمر مازندران، ۹۶ درصد نجات‌یافتگان دریا طی ماه‌های اخیر غیربومی و ۴ درصد بومی بودند که شهرستان بابلسر با ۴۳۶ نفر، ساری با ۹۰ نفر و عباس‌آباد با ۶۴ نفر نجات‌یافته بیشترین آمار را از این حیث به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین تعداد غریق‌های دریا در مازندران اهل استان خراسان رضوی بودند که ۳۸ درصد نجات‌یافتگان را شامل می‌شود. ۲۳ درصد از استان تهران، پنج درصد از استان گلستان و ۳ درصد نیز اتباع خارجی عراقی و افغانستانی بودند.

امسال برای اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در نوار ساحلی استان مستقر شدند و تا پایان تابستان خدمات امدادی ارائه کردند.

در راستای اجرای این طرح سه پایگاه دریایی، ۶ چادر سلامت، ۷۱ پست سیار ساحلی با گشت‌زنی روزانه ۱۱۹ نفر امدادگر و نجاتگر، ۱۰۰ نفر پرسنل هلال احمراستان و یک‌هزار و ۳۳۴ ناجی غریق مشارکت داشتند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه‌خیزترین آب‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله تعداد زیادی مسافر و بومی را به کام مرگ می‌کشاند.

عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت‌وساز‌های چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غریق‌های بیشماری باشد که اغلب بی‌توجه به هشدار‌ها هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->