ایرانی‎‌ها در رتبه سوم باهوش‌ترین مردم جهان پاول دورف: تلگرام ارسال اطلاعات مجرمان به دولت‌ها را از سال‌ها پیش شروع کرده بود خرید هاست با بهترین قیمت و کیفیت (راهنمای انتخاب هاست مناسب برای وب‌سایت شما) دلیل تأخیر در زمان انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows مشخص شد پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) زباله‌های الکترونیکی، نیمه تاریک فناوری | چه کسانی زباله الکترونیکی ایجاد می‌کنند؟   عکس و ویدئو از حمله موشکی سپاه به اسرائیل (۱۰ مهر ۱۴۰۳) دانشمندان ادعا می‌کنند همه‌گیری کرونا بر کره ماه تأثیر گذاشته است! حالا همه کاربران اندروید می‌توانند به Gemini Live دسترسی داشته باشند مایکروسافت نسخه جدید کوپایلوت را با ویژگی‌های جدید معرفی کرد | یک همراه هوش مصنوعی برای همه کاربران لباس فضانوردی چین برای فرود روی ماه رونمایی شد + ویدئو آیا موضوع رفع فیلترینگ به نتیجه می‌رسد؟ بریتانیا با تبدیل‌شدن به اولین کشوری که کاملاً زغال‌سنگ را کنار می‌گذارد چقدر ریسک کرد؟ پاسخ پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳) پاسخ سوال امروز تایم فارم (دوشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳) چرا سونی درایو نوری را از پلی استیشن ۵ پرو حذف کرد؟ آخرین گزارش ایسپا از میزان استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها (مهر ۱۴۰۳) + نمودار پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟ سرور مجازی امارات؛ میزبانی از کشور همسایه
سرخط خبرها

ایرانی‎‌ها در رتبه سوم باهوش‌ترین مردم جهان

  • کد خبر: ۲۹۲۱۴۶
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
ایرانی‎‌ها در رتبه سوم باهوش‌ترین مردم جهان
طبق رتبه‌بندی پایگاه معتبر «اینترنشنال آی‌کیو تست»،‌ ایران در شاخص «بهره هوشی» سومین کشور دنیاست؛‌ بالاتر از انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا.

به گزارش شهرآرانیوز، وبگاه‌های مختلفی برای نمایش رتبه‌بندی کشور‌ها در زمینه بهره هوشی وجود دارند که یکی از مشهورترین آنها اینترنشنال آی‌کیو تست است.

این سایت جدیدترین رتبه‌بندی کشور‌ها بر مبنای بهره هوشی را بر اساس پاسخ‌های بیش از ۱.۵ میلیارد نفر به آزمون بهره هوشی اختصاصی خود منتشر کرده است.

در نقشه منتشر شده در این سایت، میانگین بهره هوشی هر کشور که در اول ژانویه ۲۰۲۴ به‌روزرسانی شده، منتشر شده است. این مطالعه بر اساس نتایج شرکت ۱۶۹۱۷۴۰ نفر در سراسر جهان در آزمون بهره هوشی سال ۲۰۲۳ انجام شده است. کشور‌هایی که در نقشه به رنگ خاکستری نشان داده شده‌اند و عمدتاً آفریقایی هستند، به دلیل کمبود داده‌ها در رتبه‌بندی نهایی حضور ندارند.

ایرانی‎‌ها در رتبه سوم باهوش‌ترین مردم جهان

بر اساس یافته‌های مذکور، میانگین بهره هوشی به طور کلی در آسیای شرقی بالاتر به نظر می‌رسد. در اروپا، آسیای غربی، اقیانوسیه، آمریکای شمالی و شمال آفریقا رقم بهره هوشی نزدیک به میانگین است. این رقم در آفریقای مرکزی و جنوبی و آمریکای لاتین پایین‌تر از میانگین است.

در جدول نهایی کره جنوبی با متوسط بهره هوشی ۱۰۷.۵۴ در رتبه اول و چین با بهره هوشی ۱۰۶.۹۹ در رتبه دوم است. رتبه سوم در این زمینه به ایران با متوسط بهره هوشی ۱۰۶.۸۴ تعلق دارد.

در ادامه کشور‌های ژاپن، سنگاپور، اتریش، کانادا، آلمان، اسلوونی و مغولستان در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار دارند. در میان همسایگان ایران، ارمنستان با متوسط بهره هوشی ۹۹.۸۷ در رتبه ۳۴ جهان است و بهترین وضعیت را دارد. قطر در رتبه ۵۸، امارات در رتبه ۶۰، باکو در رتبه ۶۸، عربستان در رتبه ۶۹، ترکیه در رتبه ۷۳، پاکستان در رتبه ۷۴، عراق در رتبه ۷۹، عمان در رتبه ۸۲ و کویت در رتبه ۸۶ قرار دارد. رتبه آمریکا در این فهرست ۴۶ است.

حداکثر نمره قابل کسب در آزمون بهره هوشی این سایت که تکمیل آن حداکثر ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، ۱۴۲ است و مرور نتایج موجود نشان می‌دهد، اکثر افرادی که از ایران در این ازمون شرکت می‌کنند، نمره بالای ۱۰۰ دریافت کرده اند.

با توجه به شرایط مطلوب ایران از نظر بهره هوشی که در موفقیت‌های متعدد نوجوانان و جوانان ایرانی در المپیاد‌های مختلف علمی نمود پیدا می‌کند، پرورش این پتانسیل گسترده یک عزم و برنامه‌ریزی دقیق را می‌طلبد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->