سرخط خبرها

جایزه ملی داستان حماسی، احیای هویت ادبی و حماسی خراسان رضوی است

  • کد خبر: ۲۹۲۲۶۹
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
جایزه ملی داستان حماسی، احیای هویت ادبی و حماسی خراسان رضوی است
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی با رویکرد نوآورانه خود توانسته به مرحله‌ای از بلوغ و تأثیرگذاری دست یابد و نقش مهمی در تقویت هویت ادبی و حماسی منطقه خراسان ایفا کند.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، مجید عسگری در نشست خبری چهارمین جایزه ملی داستان حماسی که امروز (۱۲ مهر ماه) در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این جایزه در چهارمین دوره خود به مرحله‌ای از بلوغ دست یافته است.

وی افزود: باوجود برگزاری تنها چهار دوره، این جایزه توانسته به بالندگی و تأثیرگذاری مناسبی دست یابد؛ اگرچه دارای نقاط ضعفی نیز است.

رئیس چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی با بیان اینکه جایزه داستان حماسی رویکرد نوآورانه‌ای دارد، گفت: برخلاف دیگر جوایز ادبی که معمولاً به نام یک هنرمند خاص یا قالب ویژه طراحی می‌شوند، این جایزه موضوع خود را بر اساس نوآوری قرار داده است و توانسته تنوع وسیعی را در سراسر کشور حفظ کند.

وی اشاره کرد: این جایزه فرصتی را برای نویسندگانی که به داستان‌های کهن، دینی، و تاریخی معاصر علاقه‌مندند، فراهم کرده تا آثار جدیدی را خلق کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به تأثیر رویداد‌های اخیر بر نیاز به ایجاد روحیه حماسی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به چالش‌های فعلی و روحیه جمعی موجود، نیاز است که از ابزار هنر برای ایجاد انگیزش استفاده شود.

عسگری خاطرنشان کرد: این جایزه توانسته انگیزه‌های درونی نویسندگان را بیدار کرده و ارتباط نوینی بین هنر و جامعه ایجاد کند. حوزه هنری خراسان رضوی با ایجاد این جایزه، نقش مهمی در بازگرداندن هویت ادبی و حماسی به منطقه خراسان ایفا کرده است.

او افزود: اگرچه هنوز تا دستیابی به نقطه مطلوب و تولید آثار ویژه راه زیادی در پیش داریم، این جایزه توانسته فضای جدیدی را در عرصه ملی ایجاد کند.

به عقیده وی، این تحولات باعث شده‌اند که مشهد و خراسان دوباره به عنوان مهد ادبیات حماسی ایران شناخته شوند و تأکید کرد که این جایزه توانسته بنیاد‌های هویت ایرانی و اسلامی را در این منطقه تقویت کند.

وی در پایان، خطاب به حاضران گفت: امیدواریم با ادامه این مسیر، به نتایج مطلوب‌تری دست یابیم و آثار خاصی را در این عرصه ایجاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->