تظاهرات حامیان عمران خان در اسلام آباد به خشونت کشیده شد طبل تو خالی | گاردین: ایران ثابت کرد که پدافند اسرائیل آن‌گونه که تبلیغ می‌شد، نیست چند کلام با استاندار آینده! مجلس خبرگان در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، بیانیه صادر کرد به منظور بازدید از تاسیسات نفتی؛ وزیر نفت دقایقی پیش وارد جزیره خارک شد امنیت آسمان ایران به روایت تصویر | وزیر راه به‌منظور بررسی آخرین وضعیت عملیات هوانوردی، از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کرد + فیلم قالیباف: نماز جمعه هفته گذشته روشن‌ترین جلوه اقتدار ملی بود + فیلم سردار رادان: کار دادن به اتباع غیرمجاز جُرم است + فیلم حزب‌الله لبنان با صدور ۵ بیانیه، از هدف قرار دادن پایگاه‌ها و نظامیان ارتش اشغالگر خبر داد بمباران شمال غزه ۳۰ شهید و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت (۱۵ مهر ۱۴۰۳) اعلام گزینه نهایی مجمع نمایندگان خراسان رضوی برای استانداری به وزیر کشور حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به جنوب لبنان | تهدید مردم به تخلیه خانه‌هایشان+فیلم اطلاعیه هشدار امنیت پرواز برای غرب ایران تکذیب شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی هلاکت ۱۱ سربازش را توسط حزب الله پذیرفت رژیم صهیونیستی: دو پایگاه هوایی ما در حمله اخیر ایران هدف قرار گرفت حزب‌الله خبرسازی رسانه‌های غربی درباره سرنوشت رهبران خود را تکذیب کرد سید حسن خمینی: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت کوتاه نخواهد آمد نشست سران قوا به میزبانی پزشکیان برگزار شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) رژیم صهیونیستی دوباره سوریه را مورد حمله پهپادی قرار داد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۰۳۶ نفر (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرمانده سنتکام وارد اراضی اشغالی شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعلام گزینه نهایی مجمع نمایندگان خراسان رضوی برای استانداری به وزیر کشور

  • کد خبر: ۲۹۲۶۹۹
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
اعلام گزینه نهایی مجمع نمایندگان خراسان رضوی برای استانداری به وزیر کشور
سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با تشریح جلسه اخیر این مجمع با وزیر کشور، گفت: این مجمع گزینه نهایی خود برای تصدی استانداری خراسان‌رضوی را به وزیر کشور اعلام کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احسان عظیمی‌راد اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان به اهمیت خراسان‌رضوی و چالش‌های این استان در حوزه‌های راه و حمل‌ونقل، نابسامانی اتباع، مشکلات مرزی و پایانه‌ها، توجه به مشهد به‌عنوان کلان‌شهری ملی و تسهیل زیارت اشاره کردند؛ همچنین نمایندگان شهرستان‌های مختلف به طرح دغدغه‌های حوزه انتخابیه خود در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان و مسائل دانشگاه‌ها پرداختند.

حل بخش زیادی از مشکلات استان در گرو انتخاب استاندار کارآمد

وی افزود: جمع‌بندی صحبت‌های مطرح‌شده این بود که تعیین استاندار و فرمانداران جدید نقشی اساسی در حل این چالش‌ها دارد. نمایندگان در این جلسه تأکید کردند که اگر فردی در شأن و تراز خراسان‌رضوی برای استانداری انتخاب شود و از تعامل خوبی با نهاد‌هایی از جمله آستان‌قدس، شورا‌های شهر و مجمع نمایندگان برخوردار باشد، بخشی زیادی از مشکلات استان حل خواهد شد. چنین استانداری قطعا فرماندارانی قوی را هم برای شهرستان‌ها انتخاب خواهد کرد؛ لذا درخواست نهایی همه نمایندگان از وزیر کشور انتخاب فردی شایسته برای استانداری خراسان‌رضوی بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با بیان اینکه استاندار باید مورد‌قبول همه جریانات سیاسی استان باشد، تصریح کرد: در حقیقت استاندار باید بتواند شعار وفاق ملی دولت چهاردهم را محقق کند و با برقراری تعامل مناسب با نهاد‌های کشوری از جمله وزارتخانه‌ها، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و... حق خراسان‌رضوی را استیفا کند.

رویکرد‌های سیاسی عامل انتخاب استاندار نباشد

عظیمی‌راد بیان کرد: در این جلسه چالش‌های استان و دغدغه‌های مردم را مطرح کردیم و وزیر کشور هم نکات ما را شنید؛ اما اینکه تا چه حد منجر به اقدامی عملی شود، در آینده مشخص خواهد شد. مهم‌ترین اقدام مورد‌انتظار، تعیین استانداری قوی است. اگر فردی ضعیف برای استانداری خراسان‌رضوی انتخاب شود، نشان می‌دهد یا دولت به اهمیت استان پی نبرده، یا وجود برخی رویکرد‌های سیاسی منجر به این انتخاب شده است. در‌واقع تعیین استاندار گام نخست است که میزان اهمیت خراسان‌رضوی برای دولت را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: ما پیش‌تر شش گزینه را برای استانداری انتخاب و به وزارت کشور ارسال کردیم و در جلسه با وزیر کشور، نمایندگان از بین این شش نفر، گزینه نهایی خود را اعلام کردند. قرار شده است حتی اگر این گزینه نهایی مد‌نظر دولت نباشد، باز هم فردی دیگر از بین گزینه‌های اعلامی مجمع نمایندگان انتخاب شود. در نهایت هر فردی که به‌عنوان استاندار خراسان‌رضوی منصوب شود، نمایندگان ضمن تعامل با وی، به‌طور جدی از استاندار پیگیر حل مشکلات خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->