پاک‌سازی داروخانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی از اقلام قاچاق و غیرمجاز هزینه‌های سنگین درمان ناباروری، سد راه زوجین نابارور افزایش ۲۰ درصدی کشف جرم های سایبری در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ ناهماهنگی در توزیع، علت تاخیر در تحویل کتاب‌های دانش‌آموزان مشهدی است چگونه خودمان را برای مقابله با ویروس‌ها آماده کنیم؟ آخرین وضعیت پرداخت طلب داروخانه‌ها از طرح دارویار از ابتدای سال جاری تاکنون (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تدابیر حفظ سلامتی در فصل پاییز ۱۵ کشته و زخمی در نتیجه واژگونی اتوبوس در جاده شوش به اهواز (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ وضعیت نقدینگی دارو مناسب نیست ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد
سرخط خبرها

افزایش ۲۰ درصدی کشف جرم های سایبری در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۹۲۷۱۵
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
افزایش ۲۰ درصدی کشف جرم های سایبری در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳
رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشف جرم در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳، از کشف و حل حدود ۹۳ درصد از پرونده‌ها خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار وحید مجید با اشاره به اقدامات پلیس فتا گفت: پلیس فتا در کشور ما از سال ۱۳۹۰ کار خود را آغاز کرد. در آن زمان تعداد کل پرونده‌های ما در کشور حدودا بین سه تا چهار هزار پرونده بود، اما هرچه زمان گذشت، با توجه به اینکه استفاده از تکنولوژی‌های جدید و اینترنت گسترش بیشتری پیدا کرد و روز به روز تعداد کاربران آن نیز افزایش پیدا می‌کرد، شمار پرونده‌ها نیز بیشتر شد.

وی افزود: به مرور تعداد کاربران افزایش پیدا کرد، به طوریکه در حال حاضر مردم بسیاری از اقدامات خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند، در نتیجه میزان جرائم اینترنتی نیز افزایش یافت. به طوریکه در سال ۹۸، تعداد پرونده‌های ما در پلیس فتای کشور، به بیش از ۱۶۰ هزار پرونده رسید. به خاطر دارم در همان سال، ما پرونده ۲۰۰ هزار نفر را که مجرمان اینترنتی به آن دسترسی پیدا کرده بودند را در بانک اطلاعاتی خود داشتیم یعنی کلاهبرداران از این افراد اطلاعاتی مانند شماره حساب، رمز دوم پایا (ثابت) و CVV ۲ را داشتند و در واقع هر زمان که اراده میکردند می‌توانستند از آنها استفاده کرده و حساب افراد را خالی کنند.

رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به اجرای طرح تبدیل رمز ایستا به رمز دوم پویا گفت: به همین اساس، ما اجرای طرح رمز دوم پویا را دو سال مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم و سرانجام در سال ۹۸ این طرح با همکاری بانک‌ها و سایر دستگاه های مربوطه اجرایی شد و اینچنین توانستیم زمان از وقوع درصد قابل توجهی از برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد جلوگیری کنیم.

وی افزود: اجرای طرح رمز دوم پویا، قریبا با شیوع ویروس کووید ۱۹ همزمان شد. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در این ایام، چون کل دنیا درگیر این ویروس بودند و مردم باید از خانه و به صورت اینترنتی، بیشتر امور خود را انجام می‌دادند؛ بیشتر پلیس‌ها در جهان، با افزایش جرائم سایبری در کشور‌ها مواجه بودند در حالیکه ما در این ایام با اجرای طرح رمز دوم پویا، شاهد کاهش ۲۲ درصدی جرائم سایبری در کشورمان بودیم.

مجید ادامه داد: ما در شش ماهه سال جاری، ۲۰ درصد افزایش کشف جرم داشتیم همچنین توانستیم حدود ۹۳ درصد از پرونده‌هایمان را کشف و حل کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->