باقری کنی: طوفان الاقصی طرح راهبردی آمریکا را با ناکامی جدی روبه رو کرد سخنگوی وزارت خارجه: سیاست ناامنی‌سازی منطقه توسط رژیم صهیونیستی تهدید جدی علیه صلح و ثبات است سیدحسن نصرالله، نماد مقاومت شیعه جزئیاتی جدید از ماجرای انفجار پیجر‌های حزب‌الله در لبنان مقاومت عراق از حملات پهپادی به اراضی اشغالی خبر داد رهبری به فرمانده نیروی هوافضای سپاه به دلیل عملیات درخشان «وعده صادق»، «نشان فتح» دادند رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد دبیرکل سازمان ملل: زمان خاموش‌کردن آتش اسلحه‌هاست منابعی در نیروهای مسلح از آماده شدن طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها خبرداد توضیحات پلیس راهور در خصوص افزایش هزینه ثبت‌نام گواهینامه موتورسیکلت  سردار نقدی: روز ۱۳ آبان میدان ابراز وجود ماست | نتانیاهو برای منافع آمریکا می‌جنگد دستگیری عاملان شهادت مأموران پلیس در سیستان و بلوچستان (۱۵ مهر ۱۴۰۳) همه چیز درباره سفیر جدید انگلیس در ایران | کابل، بیروت و حالا تهران تظاهرات حامیان عمران خان در اسلام آباد به خشونت کشیده شد طبل تو خالی | گاردین: ایران ثابت کرد که پدافند اسرائیل آن‌گونه که تبلیغ می‌شد، نیست چند کلام با استاندار آینده! مجلس خبرگان در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، بیانیه صادر کرد وزیر نفت برای بازدید از تاسیسات نفتی، دقایقی پیش، وارد جزیره خارک شد امنیت آسمان ایران به روایت تصویر | وزیر راه به‌منظور بررسی آخرین وضعیت عملیات هوانوردی، از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کرد + فیلم قالیباف: نماز جمعه هفته گذشته روشن‌ترین جلوه اقتدار ملی بود + فیلم سردار رادان: کار دادن به اتباع غیرمجاز جُرم است + فیلم حذف تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در اصلاحات مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست حزب‌الله لبنان با صدور ۵ بیانیه، از هدف قرار دادن پایگاه‌ها و نظامیان ارتش اشغالگر خبر داد
سرخط خبرها

رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد

  • کد خبر: ۲۹۲۸۲۶
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد
رئیس پیشین سیا گفت: جنگ در خاورمیانه در نقطه حساسی قرار دارد و اقدامات آینده نشان می‌دهد که آیا یک جنگ تمام عیار قریب‌الوقوع خواهد بود، یا خیر.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «لئون پانه‌تا» رئیس پیشین سیا و وزیر دفاع اسبق آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی درباره وضعیت کنونی و تنش‌ها در منطقه غرب آسیا پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در هفته گذشته صحبت کرد.

او که با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفتگو می‌کرد، هشدار داد که «جنگ در خاورمیانه اکنون در نقطه حساسی قرار دارد و اقدامات آینده تعیین می‌کند که آیا یک جنگ تمام عیار قریب‌الوقوع وجود خواهد داشت یا خیر».

پانه‌تا تصریح کرد: در حال حاضر صحبت‌های سختی از همه طرف‌ها وجود دارد، اما نتیجه نهایی زمانی مشخص می‌شود که ببینیم از نظر نظامی چه اتفاقی می‌افتد و اینکه آیا اسرائیل احتمالاً می‌تواند واکنش خود را محدود کند یا نه، یا اینکه همه توان خود را (برای پاسخ دادن) به کار می‌گیرد.

او هشدار داد: اگر اسرائیل تمام تلاش خود را برای حمله به ایران به کار گیرد، در این صورت تهران هم پاسخ خواهد داد.

لئون پانه‌تا که در دولت‌های بیل کلینتون و باراک اوباما خدمت کرده است همچنین درباره رابطه و نگرش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نسبت به تل‌آویو گفت: پیش‌بینی اینکه اقدامات سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل «در مورد چیست»، کار دشواری است.

رئیس پیشین سیا با تاکید بر اینکه «اسرائیل در ۷۰ سال گذشته هیچ‌وقت نتوانسته است از نظر نظامی به اهدافی که به دنبال آن بوده، دست یابد» خاطر نشان کرد: این الگویی است که می‌تواند بر اقدامات آتی دولت نظامی اسرائیل تأثیر بگذارد.

بنیامین نتانیاهو پس از حمله موشکی روز سه‌شنبه ایران به سرزمین‌های اشغالی تهدید کرد که «اسرائیل به این اقدام ایران پاسخ خواهد داد و ایران هزینه موشک‌هایی را که پرتاب کرده است، خواهد پرداخت».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز جمعه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از خود دفاع کرده است، هشدار دادند: اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ایران انجام دهد، ما دوباره به آن پاسخ می‌دهیم. اگر لازم باشد این کار را دوباره انجام دهیم، در آینده نیز این کار را انجام خواهیم داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->