از کتاب «از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان» رونمایی شد شهردار مشهد مقدس: امنیت ما مرهون مجاهدت سبزپوشان انتظامی است اعمال‌قانون ۲۰۷۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۲۲ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ مهر ۱۴۰۳) گلایه اهالی خیابان ایثار از نبود سرویس بهداشتی عمومی در بزرگ‌ترین راسته مانتوفروش‌های مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بولوار کوثر و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۹ مهر ۱۴۰۳) سامان‌دهی موتورفروشی‌های بولوار طبرسی مشهد در سال ۱۴۰۴ مهار حریق گسترده انبار کفش در طبرسی شمالی مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۳) + عکس هوای کلانشهر مشهد، امروز آلوده شد (۱۹ مهر ۱۴۰۳) تامین ۲ هزار میلیارد ریال قیر برای اجرای نهضت آسفالت در معابر مشهد مشهد گرفتار چرخه باطل جمع آوری و برگشت متکدیان| ارائه خدمات رایگان مشاوره خانواده در ۱۸۰ مسجد توسط شهرداری مشهد+ فیلم نگاه ویژه شورای ششم مشهدمقدس توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است در نظر گرفتن ۳ سایت ویژه ساماندهی انبار‌های ضایعات سطح شهر مشهد | بهره‌برداری از فاز یک مجتمع فروش پرندگان (۱۸ مهر ۱۴۰۳) افزایش واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد در اولویت شهرداری تزریق اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) با نصب نرم‌افزار شهرمن از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید سومین مرکز امداد گل و گیاه شهرداری مشهد در آستانه بهره‌برداری در جست‌وجوی تاریخ ۶۰۰‌ساله «مهر مادر» پروژه‌های زودبازده؛ الگوی موفق سهیم‌شدن مردم مشهد در مدیریت شهر سنگ‌نگاره‌های تاریخی «دیزدر» مشهد در پناه قانون ۱۱۰۰‌میلیارد تومان، سهم شهرداری منطقه ۲ مشهد از اعتبارات عمرانی ۱۴۰۳ سنگ‌نگاره‌های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بهسازی بافت آبکوه مشهد با نظرات شهروندان
سرخط خبرها

۱۱۰۰‌میلیارد تومان، سهم شهرداری منطقه ۲ مشهد از اعتبارات عمرانی ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۹۳۲۱۷
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
۱۱۰۰‌میلیارد تومان، سهم شهرداری منطقه ۲ مشهد از اعتبارات عمرانی ۱۴۰۳
جمعی از مسئولین شهری مشهد در سومین نشست بی‌واسطه «یکشنبه‌های خدمت» مهمان اهالی خیابان شهید مشهدی و محله نجف بودند تا ساکنان محله توس ۶۳ از گره‌های زیست‌شهری خود بگویند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در سه سال گذشته، با تخصیص ۱۵‌میلیارد تومان به هر محله و آغاز اجرای طرح پروژه‌های زودبازده و براساس اعلام نیاز و مطالبه مردم، بخش مهمی از چالش‌های ساکنان مناطق کم‌برخوردار برطرف شده و غبار محرومیت از چهره این محلات زدوده شده است. با‌این‌حال، معابر بسیاری آسفالت شده، خیابان‌های متعددی بازگشایی شده و پروژه‌های زیرساختی فراوانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است؛ اما واقعیت این است که هنوز هم می‌توان محلات مختلفی را یافت که از مشکلات ریز‌و‌درشتی رنج می‌برند.

بر‌همین‌اساس در سومین نشست بی‌واسطه «یکشنبه‌های خدمت»، سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد، این‌بار مهمان اهالی خیابان شهید مشهدی و محله نجف بود تا با حضور محمود عبدا... زاده مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد، سیدعلی حسین‌پور شهردار منطقه ۲ و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، ساکنان محله توس ۶۳ از گره‌های زیست‌شهری خود بگویند.

۲ دسته از مشکلات محوری اهالی محله

مشکلات اهالی محله نجف در توس ۶۳ را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ یکی چالش‌هایی که در حوزه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی و غیرشهری طبقه‌بندی می‌شود و از مشکل روشنایی معابر و سرقت کابل‌های تلفن گرفته تا گازکشی منازل، انشعابات آب‌و‌فاضلاب و محدودیت سرانه آموزشی در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه در این دسته قرار می‌گیرد. در طبقه دیگر، چالش‌های حوزه مدیریت شهری جای می‌گیرد؛ موضوعاتی همچون انباشتن نخاله‌های ساختمانی، پوشش ناکافی سرویس اتوبوس‌رانی، کمبود سرانه فضای سبز و معضل همیشگی پروانه‌های ساختمانی.

مهدی رحمتی، رئیس شورای اجتماعی محله نجف، در‌این‌باره بیان کرد: یکی از مشکلات عمده ما این است که پیشرفت محله ما به شکل نامتوازن صورت گرفته است؛ مثلا در حوزه اصلاح هندسی معابر، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، بهسازی پیاده‌رو و حل معضل همیشگی آب‌گرفتگی معابر به‌جرئت می‌توان گفت که اینجا دیگر در حوزه مناطق کم‌برخوردار محسوب نمی‌شود و تقریبا هیچ تفاوتی میان محلات برخوردار داخل شهر با اینجا وجود ندارد. با‌این‌حال، در سایر مسائل همچون خطوط اتوبوس‌رانی، پوشش بوستان‌ها و انباشت شبانه زباله‌های ساختمانی هنوز جای کار زیادی وجود دارد و نیازمند توجه مدیران شهری هستیم.

سلب‌مسئولیت از پیمانکار متخلف

در پاسخ به مطالبات و دغدغه اهالی، رئیس کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر قول پیگیری و رسیدگی داد و تأکید کرد که شورای ششم در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی کرده تا از ۵۶‌هزار‌میلیارد تومان سرمایه دراختیار شهرداری مشهد، بیش از ۴۰‌درصد متعلق به پهنه‌های پیرامونی باشد و این حاکی از توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار در این دوره است.

علوی‌مقدم بیان کرد: در جریان بازدیدی که پیش از برگزاری نشست از معابر و محلات مختلف انجام شد، به نظر رسید که سامان‌دهی وضعیت زمین ورزشی مجاور مسجد در توس ۶۳ همچنان اصلی‌ترین مطالبه اهالی است. پیش‌از‌این، مردم از نمایندگان خود در شورای شهر مطالبه داشتند که این زمین باید چمن باشد و اکنون که این هدف حاصل شده، متأسفانه بدون کسب اجازه و جلب رضایت شورا، این زمین به پیمانکار واگذار شده که به دلایل مختلف از ورود مردم و ورزشکاران جلوگیری می‌کند.

به گفته وی، تحقیق بازرسان نامحسوس، حکایت از سوء‌استفاده پیمانکار بخش خصوصی دارد و مدیر زمین در ازای دریافت مبالغ هنگفتی، کاربری زمین را به‌صورت دوره‌ای به افراد و مجموعه‌های خاص واگذار کرده است. علوی‌مقدم افزود: همین‌جا اعلام می‌کنم که این پیمانکار دیگر اختیاری درباره زمین ورزشی محله نخواهد داشت. کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر از این فرد متخلف سلب‌مسئولیت خواهد کرد تا کاربری آن برای عموم آزاد باشد.

۹۷‌درصد پیشرفت در احداث پروژه‌های منطقه ۲

«در سال جاری، بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی فقط برای منطقه‌۲ پیش‌بینی شده است»؛ این جمله، خوش‌خبری دیگر علوی‌مقدم برای اهالی منطقه ۲ و محله نجف بود.

وی ادامه داد: بررسی اعتبارات تخصیصی نشان می‌دهد که اعتبار عمرانی امسال منطقه نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد هزار‌درصدی داشته و پیشرفت پروژه‌ها نیز بیش از ۹۷‌درصد است. از‌جمله‌طرح‌های بزرگ مدیریت شهری برای این منطقه، دو پروژه راهبردی تقاطع‌های غیرهم‌سطح در میدان فهمیده و میدان خیام است که فقط برای آنها حدود ۸۴۰‌میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و طبق قرارداد پروژه در بازه زمانی هجده ماه و حتی زودتر از آن بهره‌برداری خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر، لایحه مسجدمحوری که برای نخستین‌بار در شورای ششم تصویب شد، به عنوان یک راهبرد فرهنگی در دستورکار پیگیری کمیسیون فرهنگی و شهرداری منطقه قرار دارد و مقرر شده است تا پایان امسال، دو مرکز ویژه با کاربری فرهنگی، هنری، رسانه، ورزشی و تربیتی در جوار مسجد چهارده‌معصوم (ع) واقع در توس ۶۳ به بهره‌برداری برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->