صحبت‌های حاجی بگلو، رئیس شورای عالی استان‌های کشور، در برنامه «صف اول» شبکه خبر + فیلم تشکیل اولین جلسه ستاد بررسی و هماهنگی بازی ایران و قطر در مشهد مردمی سازی اقدامات مهم‌ترین محوریت شورای ششم | ارتقای ۴۷ درصدی سرانه ورزشی در مناطق کم‌برخوردار مشهدمقدس راهپیمایی حمایت از جبهه مقاومت فردا (جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود بیش از ۶۸ هزار نفر در سامانه سرویس مدارس سپند در مشهد ثبت‌نام کرده‌اند | اعلام ۳ شماره تماس برای پیگیری مشکلات سامانه سپند اعمال‌قانون ۲۷۴۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۵ مهر ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در میدان استقلال، سه‌راه خیام و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۵ مهر ۱۴۰۳) انجام بیش از ۴۷ میلیون سفر از طریق مترو مشهد در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ هم‌افزایی مدیریت شهری مشهد و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برای اجرای کلان‌پروژه‌های شهری | تأمین منابع آبی پایدار فضای سبز با انتقال پساب پرکندآباد به آزادگان وقتی مشهدی‌ها مردگان خود را در خانه می‌شستند خداحافظی با دیوار‌های کاهگلی محله عباس‌آباد مشهد ظرفیت کم نظیر میزبانی مشهد در برگزاری اجلاسیه‌های بین المللی| پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید امیرعبداللهیان + فیلم فرماندار مشهد: مدیریت شهری در خدمت‌رسانی طی دهه پایانی صفر سنگ تمام گذاشت ناصحی: فرهنگ میزبانی در مشهد با مشارکت مدیریت شهری ارتقا یافته است شهردار مشهد مقدس: مدیران ارشد عراق و ایران به خدمت‌رسانی ارزنده پرسنل شهرداری مشهد اذعان دارند + فیلم خدمت‌رسانی خادمان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر یک حماسه بود بهره‌گیری از توان قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ مترو مشهد راهکارهایی برای ارتقای شهرها رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد: پلاک‌های قولنامه‌ای تهدیدی برای جان و مال شهروندان است اتمام مطالعات و طراحی مجموعه ورزشی «رضوان» در محله نوغان مشهد تا انتهای آذر ۱۴۰۳ تمجید مدیران ملی از خدمات شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

خداحافظی با دیوار‌های کاهگلی محله عباس‌آباد مشهد

  • کد خبر: ۲۹۰۶۸۱
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
خداحافظی با دیوار‌های کاهگلی محله عباس‌آباد مشهد
علاوه بر موضوع نا‌ایمن بودن دیوار‌های کاهگلی محله عباس‌آباد موضوع دیگری که در تریبون مردمی سال گذشته ما با مردم مطرح شد، کمبود مراکز فرهنگی در سطح این محله و دیگر محلات حاشیه‌ای این منطقه بود.

«خطر زندگی در جوار دیوار‌های کاهگلی» این عبارت تیتر گزارش یک سال قبل ما در تریبون مردمی «صدای مردم» با شهروندان محله عباس‌آباد بود. دیوار‌های سست و کاهگلی که خطری بودن آن در همان ماه‌تیر سال‌۱۴۰۲ به عنوان اصلی‌ترین خواسته مردم آن منطقه مطرح شد. در آن گزارش شهروندان ادعا داشتند که معضل دیوار‌های کاهگلی حد فاصل نظام‌دوست ۶ تا ۱۰ با احتمال خطر ریزش آوار همراه است. کافی است اندک فشاری به این دیوار‌ها وارد شود تا حجم زیادی از سنگ و کاهگل بر سر مردم خراب شود.

علاوه بر موضوع نا‌ایمن بودن دیوار‌های کاهگلی محله عباس‌آباد موضوع دیگری که در تریبون مردمی سال گذشته ما با مردم مطرح شد، کمبود مراکز فرهنگی در سطح این محله و دیگر محلات حاشیه‌ای این منطقه بود. این خواسته شهروندان حالا بعد از گذشت بازه زمانی یک‌ساله به سرانجام و نتایج خوبی رسیده است. تا آنجا که شهردار منطقه ۳ مشهد در پاسخ به پیگیری ما می‌گوید: از مجموع ۹‌مرکز رویش در دست اجرای شهرداری مشهد تعداد پنج‌مرکز رویش قرار است در این منطقه ساخته شود و به بهره‌برداری برسد.

تخریب ۴‌دیوار خطرساز

یک سال بعد از انتشار این گزارش و وعده‌های مسئولان شهرداری حالا با پیگیری مجدد «صدای مردم» شهردارمنطقه ۳ مشهد نوید اجابت این درخواست مردم را با تخریب دیوار‌های کاهگلی خیابان نظام‌دوست، حد فاصل نظام‌دوست ۶ تا‌۱۰ به مردم می‌دهد.
سید علی حسینی ملک‌آباد در‌این‌باره این‌طور توضیح می‌‎دهد: در راستای مطالبات مردمی و با توجه به بازدید‌های میدانی صورت گرفته موضوع خطری بودن چهاردیوار در محله نظام‌دوست اولویت رفع خطر قرار‌گرفت.
وی ادامه می‌دهد: در این راستا چهاردیوار کاهگلی به متراژ هشتصد متر تخریب شد و در ادامه دیوار سیمانی با درجه ایمنی مناسب و استاندارد جای خود را به دیوار‌های خطرآفرین گذشته داد.

خداحافظی با دیوار‌های کاهگلی محله عباس‌آباد مشهد

احداث مرکز رویش

شهردار منطقه ۳ مشهد با بیان اینکه از دیوار‌های خطرناک مورد مطالبه شهروندان برای تخریب، تنها یک دیوار باقی مانده است تأکید می‌کند: یکی دیگر از مطالبات شهروندان در سال گذشته استقرار مراکز فرهنگی متعدد در این محله بود که در این راستا نیز باید گفت: احداث مرکز رویش عباس‌آباد در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی چهل‌وپنج‌درصدی رسیده است.

وی اظهار می‌کند: در حقیقت احداث مراکزی همچون مرکز رویش عباس‌آباد در سطح منطقه ۳ مشهد از جمله پروژه‌های زودبازده در مناطق حاشیه‌نشین شهر است. این مراکز سبب امیدآفرینی و تقویت هویت محلی می‌شود علاوه بر آن کمک شایانی به ایجاد اشتغال در محلات حاشیه شهر خواهد داشت.

شهردار منطقه ۳ مشهد درباره این پروژه توضیح می‌دهد: عملیات احداث مرکز رویش عباس‌آباد بنا به درخواست اهالی محله و پس از بررسی‌های بسیار و مطالعات انجام شده در قالب پروژه‌های زودبازده در دی‌ماه سال گذشته کلنگ خورد. قرار است این مرکز با مساحت هشتصدمترمربع در چهارطبقه ساختمانی در طبرسی شمالی ۴، حیدری نسب ۶ واقع در محله عباس‌آباد احداث شود.

بهره‌برداری تا پایان سال

حسینی می‌افزاید: مبلغ ۱۷۰‌میلیارد ریال اعتبار برای احداث مرکز رویش عباس‌آباد در نظر گرفته شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود این مرکز تا انتهای سال‌۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.
وی به احداث مرکز رویش مهرگان با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد نیز اشاره دارد و می‌گوید: این پروژه در مرحله اجرای فوندانسیون و اسکلت فلزی قرار دارد. اجرای دیواربرشی و سقف آن در مراحل بعد قرار دارد.

نیمی از مراکز رویش در حاشیه شهر

شهردار منطقه ۳ مشهد بیان می‌کند: احداث دو مرکز رویش دیگر در پروژه‌های زودبازده پیش‌بینی شده است که در صورت بازگشایی اعتبار، اقدام لازم انجام خواهد شد با این اتفاق تعداد مراکز رویش منطقه ۳ به هفت مرکز خواهد رسید.

وی تصریح می‌کند: مرکز رویش محبی‌۴۲ با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، مرکز رویش عباس‌آباد در طبرسی شمالی‌۴ با پیشرفت فیزیکی ۴۵‌درصد و مرکز رویش یوسف‌زاده با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال احداث است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->