وزیر ارتباطات: توسعه اینترنت 5G در راه است صدور نخستین «سند اعیانی» شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) فیزیکدانان می‌گویند ما درباره چگونگی عملکرد جاذبه کاملاً اشتباه می‌کردیم دانشمندان ردپاهایی پیدا کردند که خط زمانی بشریت را ۴۰ میلیون سال به عقب می‌برد نرخ‌های پرسرعت برای کیلوبایت‌های کم‌سرعت تاریخچه تصویری پیوند عضو | هدیه زندگی واکنش وزیر ارتباطات به تصمیم اپراتورها برای گران‌کردن اینترنت چرا زمان قطع برق، اینترنت هم قطع می‌شود؟ واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد
سرخط خبرها

پخش فیلم در گلخانه برای جذب بیشتر نور خورشید

  • کد خبر: ۲۹۴۰۶
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
پخش فیلم در گلخانه برای جذب بیشتر نور خورشید
محققان فیلم هایی را به بازار عرضه کرده اند که در گلخانه ها برای جذب بیشتر نور خورشید استفاده می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، تمام طیف نور خورشید برای فتوسنتز قابل استفاده نیست و بخشی از این طیف برای گیاهان مطلوب‌تر است. به تازگی فیلم حاوی نقاط کوانتومی به بازار عرضه شده‌است که در گلخانه‌ها به کار می‌رود. این فیلم بخش کم کاربرد نور خورشید را به طول موج‌هایی تبدیل می‌کند که برای فتوسنتز مطلوب‌تر است. بنابراین، گیاهان فتوسنتز بیشتری انجام داده و محصولات تولیدی گلخانه نیز افزایش می‌یابد.

شرکت یوبی‌کیودی (UbiQD) و نانوسیس (Nanosys) برای توسعه این فیلم‌های لومینسانس گلخانه‌ای با هم به توافق رسیدند.

این محصول که با نام UbiGro شناخته می‌شود در گلخانه‌ها و بالای گیاهان نصب می‌شود تا به گیاهان کمک کند نور بیشتری را جذب کنند. این فیلم حاوی مواد فلورسانس است که طیف بهینه‌تری برای محصولات زراعی ایجاد می‌کند و بخش‌های کم‌مصرف نور خورشید را به طیف پراستفاده‌تر برای فتوسنتز تبدیل می‌کند.

طی دو سال گذشته، این فناوری توسط چند مرکز مختلف گلخانه‌ای مورد استفاده آزمایشی قرار گرفته است. این مشتریان از اروپا و آمریکا که به‌صورت پایلوت از این فناوری در گلخانه‌ها استفاده کردند، نتایج دلگرم کننده‌ای ارائه کردند که آن جمله می‌توان به بهبود کارایی و برداشت بیشتر اشاره کرد.

با افزایش تقاضای بازار، شرکت یوبی‌کیودی به دنبال گزینه‌هایی برای افزایش تولید بود؛ در این میان، شرکت نانوسیس که قابلیت مقیاس‌پذیری نقاط کوانتومی خود را در صنعت نمایشگر به اثبات رسانده بود، به‌عنوان شریک یوبی‌کیودی انتخاب شد.

شرکت نانوسیس از یک راکتور ۲ هزار لیتری برای تولید نقاط کوانتومی استفاده می‌کند که این راکتور می‌تواند برای توسعه فناوری فیلم‌های گلخانه‌ای شرکت یوبی‌کیودی استفاده شود.

جیسون هارتلو، مدیرعامل شرکت نانوسیس می‌گوید: بازار فیلم‌های گلخانه‌ای ۲۰ برابر بیشتر از صنعت نمایشگر است و سالانه دو برابر رشد می‌کند. گلخانه‌ها فرصتی گسترده برای مزایای منحصر به فرد فناوری نقاط کوانتومی است. ما امیدواریم که با یوبی‌کیودی بتوانیم همکاری کنیم تا فیلم‌های UbiGro را به‌صورت مقرون به صرفه و در حجم انبوه و همچنین بالاترین استاندارد تولید کنیم.

نانوسیس در این برنامه همکاری مشترک، توانمندی خود در بخش تولید صنعتی نقاط و فیلم‌های کوانتومی را با شرکت یوبی‌کیودی به اشتراک می‌گذارد تا با همکاری هم بتوانند فیلم‌های UbiGro را به بازار گلخانه‌ها عرضه کنند، بازاری که حجم آن در حدود ۵۰ میلیارد دلار است.

هانتر مک‌دانیل، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت یوبی‌کیودی می‌گوید: موفقیت شرکت نانوسیس در صنعت نمایشگر الهام‌بخش بسیاری از ما بود تا مواد پیشرفته را وارد بازار کنیم. ما قصد داریم تا از تجربه شرکت نانوسیس برای ادغام نقاط کوانتومی در محصول نهایی استفاده کرده و آن را به صنعت کشاورزی ارائه دهیم.

 

منبع: مهر به نقل از به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->