پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

گره انتقال صنایع محور غرب مشهد، همچنان کور است

  • کد خبر: ۲۹۴۱۰۷
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
گره انتقال صنایع محور غرب مشهد، همچنان کور است
با وجود همراهی مدیریت شهری مشهد، از مشوق‌های متعدد برای جابه‌جایی صنایع محور غرب استقبال نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مشهد از سال‌ها پیش درگیر پرونده‌های شهرسازی خاصی است که بعضی از آنها بیش از دو دهه است که حل نشده باقی مانده و مشمول مرور زمان شده‌اند. انتقال صنایع از محور غرب مشهد یکی از همین پرونده‌های قدیمی است که از اواخر دهه ۶۰ و هم‌زمان با توسعه شهر به سمت غرب و مسکونی شدن این قسمت از شهر، روی میز مدیران شهری و صنعتی باز شد.

در حالی که قرار بود در یک بازه سه‌ساله صنایع مستقر در این محور سامان‌دهی و به جایی دور از بافت شهری که به آنها نزدیک می‌شد، منتقل شوند، این اتفاق آن‌طور که باید و شاید پیش نرفت و انتقال صنایع محور غرب به یک گره کور در حوزه شهرسازی مشهد تبدیل شد. 

با وجود مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد برای تسریع و تسهیل انتقال این صنایع و گشایش‌هایی که به واسطه همین مصوبات در منطقه۱۲ شهرداری مشهد رخ داد و صنایع حاضر به استفاده از امتیازات اعطایی شهرداری شدند، اما گویا با وجود همه مزایایی که مدیریت شهری برای انتقال صنایع در نظر گرفته است، قرار نیست پرونده این ماجرا در منطقه ۱۰ شهرداری بسته شود و صنایع همچنان علاقه‌ای به انتقال نشان نمی‌دهند.

امتیاز‌های مدیریت شهری برای صنایع محور غرب

شهردار منطقه۱۰ در گفتگو با شهرآرا با اشاره به امتیازات متعدد و مناسبی که از سوی مدیریت شهری برای سامان‌دهی و انتقال صنایع در نظر گرفته شده است، گفت: «برای اراضی صنایع محور غرب در محدوده منطقه ۱۰، در جلسه‌های مختلفی که بین مدیریت شهری و صنایع برگزار شد و در نهایت با طرح‌های پیشنهادی شهرداری به‌عنوان زمین‌های مرغوب و دارای ارزش شناخته شد، در طرح تفصیلی ضوابط خوبی در نظر گرفته شده است. در کنار اینها، امتیازات خوبی هم برای صنایع دیده شده است. مثل اینکه اگر از بخش صنعت در این محور به شهرک صنعتی و جایی خارج از شهر منتقل شوند، از مزایای طرح برخوردار خواهند شد».

ابهامات صنایع برای انتقال

وحید برجسته‌نژاد با بیان اینکه برخی از صنایع فعال در محور غرب هنوز ابهاماتی درباره برخی موارد دارند، ادامه داد: «یکی از این ابهامات، تعیین‌تکلیف دریافت حقوقات و خدمات شهری توسط شهرداری است. ضمن اینکه لزوم ارسال برخی پرونده‌ها به کمیسیون ماده صد برای تعیین‌تکلیف و دریافت پایان‌کار یا گرفتن استحکام بنا برای ابنیه صنایع که بعضی از آنها بیش از سی سال از عمرشان می‌گذرد، نیز از موضوع‌های مورد ابهام بود که فرایند انتقال صنایع را مختل کرده بود».

انبوهی از امتیازات برای یک انتقال

وی با تأکید بر حل بسیاری از این مشکلات و ابهامات با همکاری نهاد‌های بالادستی و شهرداری در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، گفت: «این موضوع تقریبا حل‌شده است و قرار شد تا زمانی که صنایع منتقل نشده‌اند و با تأیید اداره کل صنعت، معدن و تجارت درحال فعالیت صنعتی هستند، این حق و حقوقات مسکوت نگه داشته شود و اگر به هر دلیلی بخواهند در آینده نزدیک یا دور از مزایای طرح استفاده کنند، باید این حق و حقوقات را پرداخت کنند. این موضوع در جلسه‌های مختلف به آگاهی صاحبان صنایع محور غرب رسیده است».

فقط ۳ صنعت!

برجسته‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود همکاری شهرداری با صنایع و تصویب مشوق‌های مختلف، صنایع محور غرب در محدوده منطقه ۱۰ به انتقال و استفاده از این امتیازات تمایلی دارند یا نه؟ تصریح کرد: «این صنایع علاقه چندانی به این مشوق‌ها نشان ندادند و کماکان مراجعه زیادی برای دریافت پروانه و پایان‌کار ندارند. از ۳۵ صنعتی که در غرب مشهد و در محدوده خدماتی منطقه ۱۰ قرار دارند، تا امروز فقط سه صنعت برای دریافت پروانه و پایان‌کار مراجعه کرده‌اند و این فرایند برای آنها آغاز شده است. مابقی هنوز قدمی برای تعیین‌تکلیف برنداشته‌اند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->