سرخط خبرها

جای خالی ورزش در برنامه‌های استاندار

  • کد خبر: ۲۹۴۷۷۱
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
جای خالی ورزش در برنامه‌های استاندار
یک بخش حیاتی از استان که نیازمند توجه ویژه است، کاملاً در برنامه‌های استاندار جدید خراسان‌رضوی نادیده گرفته شده و آن، ورزش خراسان‌رضوی است.

طی چند روزی که از انتصاب غلامحسین مظفری به‌عنوان استاندار جدید خراسان‌رضوی می‌گذرد، ایشان برنامه‌ها و اولویت‌های گوناگونی را برای پیشرفت استان اعلام کرده است؛ برنامه‌هایی که بیشتر بر مسائل اقتصادی، اشتغال‌زایی و توسعه زیرساخت‌ها و رفع حاشیه‌نشینی تمرکز دارد. این نگاه اقتصادی به‌ویژه با توجه به سابقه کاری مظفری قابل‌درک است، اما یک بخش حیاتی از استان که نیازمند توجه ویژه است، کاملاً در این برنامه‌ها نادیده گرفته شده و آن، ورزش خراسان‌رضوی است.

ورزش نه‌تنها ابزاری برای ارتقای سلامت جامعه است، بلکه بستر مناسبی برای تقویت هویت فرهنگی، هم‌بستگی اجتماعی و حتی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود. خراسان‌رضوی با سابقه درخشان در ورزش‌های مختلف ازجمله فوتبال، کشتی، والیبال و بسکتبال نیازمند توجه ویژه و برنامه‌ریزی متقن و دقیق است، اما متأسفانه ورزش استان در سال‌های گذشته دچار افول شده و استاندار جدید هم در برنامه‌هایش، هیچ اشاره‌ای به رفع این چالش‌ها نکرده است؛ آن هم درحالی‌که مردم استان خراسان‌رضوی و به‌ویژه جوانان مطالبه ویژه‌ای در این حوزه دارند؛ زیرا خراسان‌رضوی سال‌هاست در حوزه ورزش سرخورده شده است.

خراسان‌رضوی سال‌هاست نه‌تنها در لیگ‌برتر فوتبال، بلکه در دسته اول هم تیمی ندارد؛ تیم پدیده که سال‌ها نماینده مشهد در لیگ‌ برتر بود و حتی نماینده آسیایی به شمار می‌رفت، به‌دلیل نبود توجه کافی یک‌باره نابود شد؛ تیم‌هایی چون «ابومسلم» و «پیام» که سال‌ها دل‌گرمی مردم و جوانان ورزش‌دوست بودند و این اتفاق تلخ، خلأ بزرگی در ورزش استان ایجاد کرده است. در دیگررشته‌های ورزشی مانند کشتی که خراسان‌رضوی سابقه‌ای درخشان در آن دارد نیز وضعیت بغرنج بوده و این رشته‌های ورزشی به حاشیه رفته است.

والیبال و بسکتبال نیز از دیگررشته‌هایی هستند که وضعیتشان اظهر من الشمس است؛ تیم‌هایی که به‌زور در لیگ‌ برتر حضور پیدا کردند، اما اکنون با مشکلات مالی و مدیریتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و زنگ تفریح دیگرتیم‌ها شده‌اند.

در چنین وضعی، انتظار می‌رفت استاندار جدید با توجه به سوابق اقتصادی خود، راهکار‌هایی برای احیای ورزش استان و جذب سرمایه‌گذاران برای حمایت از تیم‌های ورزشی ارائه دهد، اما در برنامه‌های اعلامی، هیچ توجهی به این بخش مهم نشده است و این بی‌توجهی می‌تواند پیامد‌های منفی زیادی برای توسعه ورزش و جوانان استان داشته باشد.

ورزش علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند به تقویت اقتصاد منطقه نیز کمک کند و حضور تیم‌های ورزشی در لیگ‌های برتر کشور نه‌تنها می‌تواند نام خراسان‌رضوی را در سطح ملی مطرح کند، بلکه فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری، گردشگری ورزشی و توسعه زیرساخت‌ها فراهم می‌آورد.

از این رو، ضروری است که مظفری به‌عنوان استاندار خراسان‌رضوی، در بازنگری برنامه‌هایش، به مقوله ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشد. ورزش فعالیتی جانبی نیست؛ بلکه یکی از ستون‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که نباید نادیده گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->