عرضه بی‌واسطه ۵ محصول در بازار‌های میوه و تره بار شهرما مشهد گام‌های بلند شورای ششم برای فرهنگ و ورزش بانوان شهر مشهد شهر فرودگاهی مشهد بایگانی می‌شود؟ اعمال‌قانون ۲۳۳۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۶ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۵ مهر ۱۴۰۳) آخرین وضعیت ترافیکی در معابر مشهد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) | ممنوعیت تردد در تمامی مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) اعمال محدودیت ترافیکی در مشهد از ساعت ۲۴ امشب (۲۵ مهر ۱۴۰۳) تاکید عضو شورای شهر مشهد بر لزوم تقویت نماد‌های زیارتی اختصاص ۲۱۰ میلیاردتومان اعتبار به منظور مطالعه و اجرای طرح پیشخوان زیارت در مشهد احداث ۴۹ مجموعه ورزشی در دوره ششم مدیریت شهری مشهد اولین جشنواره فرهنگی هنری شمسا در مشهد آغاز به کار کرد+ فیلم تأکید شهردار مشهد مقدس بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه پیشخوان زیارت چشم‌انداز تاریخی روستای بزرگی که امروزه بخشی از شمال مشهد است | هزارتوی سرگذشت خواندنی «قُرقی» اعمال‌قانون ۲۱۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۲ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۴ مهر ۱۴۰۳) همت عالی مدیریت شهری مشهد در حوزه خانواده و زنان افزایش صددرصدی اعتبارات منطقه خواجه‌ربیع مشهد دبیر اجلاس «مجاهدان در غربت»: رسالت اجلاسیه مجاهدان در غربت تبیین جهاد در همه زمینه‌هاست برگزاری اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در مشهد + فیلم هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۴ مهر ۱۴۰۳) بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل مشهدی به مدارس، درپی اجرای طرح «مشهد مهربان»
سرخط خبرها

عرضه بی‌واسطه ۵ محصول در بازار‌های میوه و تره بار شهرما مشهد

  • کد خبر: ۲۹۴۸۷۰
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
عرضه بی‌واسطه ۵ محصول در بازار‌های میوه و تره بار شهرما مشهد
با هدف حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت برای شهروندان طرحی اجرا می‌شود که در آن با حذف واسطه‌ها سیب درختی، سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی و پرتقال به صورت مستقیم از کشاورز خریداری و در بازار‌های میوه‌وتره‌بار شهرما عرضه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و حذف واسطه‌ها از بازار خرید و فروش این محصولات برای تعادل بخشیدن به قیمت، موضوعی است که مدت‌هاست از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان‌های مسئول و صاحب‌نظر دنبال می‌شود و دست‌کم در یک دهه اخیر طرح‌های زیادی برای عملی کردن این ایده، اجرایی و آزمون و خطا‌های زیادی هم انجام شده است.

جمع‌آوری و تجمیع محصولات توسط وزارت جهاد کشاورزی در محلی به نام بارانداز و عرضه مستقیم این محصولات کشاورزی در بازار‌های میوه و تره‌بار شهرداری، جدیدترین ایده برای تعدیل قیمت این محصولات است که به‌تازگی توسط سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی اجرایی می‌شود؛ طرحی که در آن با حذف واسطه‌ها سیب درختی، سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی و پرتقال به صورت مستقیم از کشاورز خریداری و در بازار‌های میوه‌وتره‌بار شهرما عرضه می‌شود تا این محصولات با قیمت مناسب‌تر و متعادل‌تری به دست مردم برسد.

مصوبه دولت از سال ۱۳۹۶

مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا گفت: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی مصوبه دولت در سال ۱۳۹۶ است که در آن تکلیف شده است تا محصولات کشاورزی از مبدا به دست مصرف‌کننده برسد و بعد از پیگیری‌های حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، این طرح در مشهد اجرایی شد.

حسن کلیدری با بیان جزئیات این طرح که به‌تازگی در مشهد و با همکاری شهرداری آغاز شده است بیان کرد: جهاد کشاورزی در این طرح محصولات کشاورزی را در مکانی جمع‌آوری و تجمیع می‌کند و کشاورزان به صورت مستقیم آنها را به فروش می‌رسانند و شهرداری‌ها هم به دلیل ظرفیتی که دارند، این محصولات را به دست مردم می‌رسانند. طرح بارانداز مبدا بعد از جلسه روز‌های گذشته با معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی و جهاد کشاورزی در مشهد هم اجرایی شد.

فرمول سود نهایی فروش ۵ محصول

وی ادامه داد: در شهرداری مشهد زیرساخت‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار را داریم و حالا با اجرایی شدن این طرح، محصولات متنوع کشاورزی را از سطح استان جمع‌آوری و در فروشگاه‌های میوه و تره‌بار شهرما با نازل‌ترین قیمت ممکن عرضه می‌کنیم. نحوه قیمت‌گذاری هم به این صورت است که قیمتی که کشاورز محصول را عرضه می‌کند به اضافه هزینه حمل و نگهداری و سود ۱۵ تا ۳۰ درصد مجاز می‌شود و قیمت نهایی محصول مشخص می‌شود.

کلیدری با تأکید بر اینکه در این فرایند واسطه‌ها به صورت کامل حذف شده‌اند تصریح کرد: سیب درختی، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و پرتقال محصولات مصوب شده‌ای هستند که برای رفاه حال شهروندان، بی‌واسطه از باغداران و کشاورزان خریداری و در بازار‌های میوه و تره بار سطح شهر عرضه می‌شوند. میزان موردنیاز محصولات از سوی سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی اعلام و طبق قیمت مورد توافق با جهاد کشاورزی تهیه و در بازار‌های میوه و تره بار به مردم مشهد عرضه خواهد شد. البته به مرور زمان تعداد این محصولات کشاورزی بیشتر هم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد همچنین درباره نظارت بر نحوه عرضه با قیمت تصویب شده در بازار‌های شهرما تصریح کرد: علاوه بر نظارت مستقیم که خود ما بر بازار‌ها داریم، ناظران صمت و جهاد کشاورزی هم نظارت دقیق‌تری خواهند داشت تا شاهد تخلفات نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->