تخصیص ۳ همت فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته کاهش ۲۰ درجه‌ای هوای مشهد و خراسان رضوی و بارش باران از اول آبان ۱۴۰۳ + نمودار تغییرات دما زلزله ۴ ریشتری حوالی گیان در مرز استان‌های همدان و لرستان را لرزاند (۲۵ مهر ۱۴۰۳) با نام خالق هستی و آب توسعۀ علمی طب ایرانی نیاز جامعه است + فیلم تلاش برای افزایش ظرفیت اعزام زائران عمره به عربستان برخورد آموزش و پرورش با موسسه‌های غیرمجاز رئیس سازمان بازرسی کل کشور: مسدودسازی سپرده های بانکی خلاف قانون است چندوچون برخورداری از تغذیه سالم در سبد غذایی روزانه خانوار | نسخه رژیم روزانه تان را بپیچید راننده نوزده‌ساله و بدون گواهینامه، عامل تصادف کرج علت آتش‌سوزی بازار آهن شادآباد تهران مشخص شد تمامی دانشجویان دارای احکام انضباطی به کلاس‌های درس بازگشتند افتتاح مدرسه‌ای دیگر در حاشیه شهر مشهد، در طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» طبابت عمومی و طبابت سنتی-ایرانی فقط برعهده پزشکان است استعفای مدیر مدرسه‌ای که مادری به ازای شهریه فرزندش، آن مدرسه را نظافت کرد بازی با جان مردم، کاسبی مدعیان طب سنتی | افزایش جریمه پزشک‌نما‌ها به بیش از یک میلیارد تومان اطلاعات نادرست و وضعیت اقتصادی سبب شده تغذیه مشهدی‌ها ناسالم‌تر شود دستگیری سارق خارجی توسط پلیس مشهد برای چندمین بار تصمیم‌گیری برای وضعیت دریاچه ارومیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست یک سوم بانوان در سنین بالای ۵۰ سال در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌گیرند کشف داروی خارج از شبکه توزیع در مشهد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) زلزله شدید در ترکیه (۲۵ مهر ۱۴۰۳) + ویدئو وزیر بهداشت: میزان تقاضا تعیین‌کننده تأمین واکسن آنفلوانزا در کشور است توضیحات وزارت کشور در خصوص صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان
سرخط خبرها

با نام خالق هستی و آب

  • کد خبر: ۲۹۴۹۰۸
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
با نام خالق هستی و آب
ماه مهر اولین ماه سال آبی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ است و ابتدای برنامه ریزی برای سال آبی جدید.

روز‌های اول مهر است و همه فرزندان ایران زمین با شروع پاییز و بازگشایی مدارس و موسسه و دانشگاه‌ها آغاز کسب دانش را رقم می‌زنند برخی برای اولین بار و برخی برای ادامه مسیر قبلی. اما با شروع پاییز و ماه مهر، سال آبی هم آغاز می‌گردد سالی که در ابتدای آن در استان خراسان رضوی فقط ۹ درصد مخازن سد‌ها پر بود و نسبت به سال قبل از آن ۲۲ درصد کاهش داشتیم، سالی که با رگبار‌های شدید خود در اردیبهشت ماه نعمات و نغماتی را شامل حال هم استانی‌ها و مردم شریف مشهد نمود که آثار نغمات و سختی‌ها فراموش نشدنی است.

در این سال (سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳) سعی فراونی شد که علی رغم کاهش بارش‌ها در شش ماهه پایان سال ۱۴۰۲ اقدامات و پیش بینی‌های درستی در تابستان به جهت جلوگیری از جیره بندی آب و خدمت رسانی مناسب به مجاورین و زائرین علی ابن موسی الرضا اتفاق افتد که بحمد الله شرکت‌های متولی آب و مردم عزیز مشهد، شهر دوستدار آب، به آب حساس شدند و با اجرایی شدن برخی از برنامه‌های تامین آب شرب توانستند از عهده این مهم برآیند. اما در ادامه مسیر چه پیش روی خواهیم داشت؟

ماه مهر اولین ماه سال آبی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ است و ابتدای برنامه ریزی برای سال آبی جدید. انتظار می‌رود کارشناسان، متخصصین، صاحب نظران، ذی نفعان و همه سهم بران این نعمت الهی باز هم همچون گذشته ضمن برنامه ریزی، نسبت به آینده پژوهی در بحث آب نیز اهتمام داشته باشند. برنامه ریزی مناسب یک سال است، اما با آینده پژوهی و رعایت پروتکل توسعه پایدار در مشهد برای سال‌های آتی نیز می‌توان برنامه ارائه داد.

آیا برای رشد شهر و تمرکز جمعیت در این خطه مبارک، اما خشک اندازه‌ای متصور است؟ آیا میزان تاب آوری شهری را اندازه گرفته ایم؟ ایا برای تامین آب شرب مجاورین و زائرینی که در چند سال اخیر با قدوم مبارکشان، امامشان را زیارت می‌کنند فکری داریم؟ آیا برای نسل آینده که قرار است از این پایتخت فرهنگی جهان اسلام حفاظت و حراست نمایند امکان زندگی و زندگانی را بررسی کرده ایم؟

تمام این سوالات پاسخی دارد و آن پاسخ به روش سازگاری ما با آب بر می‌گردد. این که چگونه خود را در مواجه با این رویداد که از دیرباز در این نقطه جهان مواجه بوده، اما زندگی شهرنشینی آن را به مخاطره انداخته است، قرار دهیم. امید داریم با اتکا به خداوند بزرگ و با مدیریت بزرگ مردان استان بتوانیم این روش سازگاری با آب را پیاده کنیم و خدمتی به محبان امام هشتم که وظیفه ماست و در خور و شایسته زائرینش انجام دهیم. انشاالله...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->