عراقچی با همتای مصری خود در قاهره دیدار و گفتگو کرد (۲۶ مهرماه ۱۴۰۳) ژاپن برای بررسی وضعیت شهروندانش خواستار گفت‌وگوی مستقیم با رهبر کره‌شمالی شد واکنش انصارالله یمن به بمباران بمب‌افکن‌های بی ۲ آمریکایی سردار پاکپور: سهیم کردن مردم در تامین امنیت کشور، راهبرد نیروی زمینی سپاه است پزشکیان: ارتقای امنیت معیشت و تامین حداقل نیاز‌های مردم، از اصول دولت چهاردهم است حاجی بگلو: اولویت ما در مجلس شورای اسلامی، طرح ۷ ساله شدن شورا‌ها است هشدار وزارت خارجه به اروپا درباره مداخله تفرقه‌انگیز در منطقه ولایتی: جزایر سه‌گانه ایرانی جزو لاینفک سرزمینی ایران است سردار سلامی: شهید نیلفروشان از پانزده‌‌سالگی تا روز شهادت، مرد میدان جهاد بود قالیباف: جان و مال خود را می‌دهیم و عزت خود را به دست می‌گیریم و می‌ایستیم  دیدار استاندار خراسان رضوی با خانواده‌های یک شهید و یک جانباز  ۷۰درصد در مشهد سردار اشعری: وحدت و امنیت جامعه مرهون خون شهیدان است جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا: اتباع غیرمجاز را به پلیس گزارش دهید مسمومیت ۱۰۰ نظامی صهیونیست در جنوب فلسطین اشغالی (۲۵ مهر ۱۴۰۳) آواره شدن بیش از یک میلیون لبنانی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی حمله راکتی «سرایا القدس» به شهرک‌های مجاور نوار غزه (۲۵ مهر ۱۴۰۳) حادثه امنیتی در هواپیما و فرود اضطراری در مسقط (۲۵ مهر ۱۴۰۳) بمباران مقر‌های گروه‌های تروریستی در ادلب و لاذقیه سوریه (۲۵ مهر ۱۴۰۳) سفارت ایران در لندن: افتخار می‌کنیم که در طرف درست تاریخ ایستاده‌ایم عراقچی وارد قاهره شد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) اصابت مستقیم موشک حزب الله به نهاریا در شمال فلسطین اشغالی (۲۵ مهر ۱۴۰۳) پاسخ متکی به گزافه گویی نماینده نروژ در نشست کمیته ترویج احترام به حقوق بشردوستانه + فیلم
سرخط خبرها

قالیباف: جان و مال خود را می‌دهیم و عزت خود را به دست می‌گیریم و می‌ایستیم 

  • کد خبر: ۲۹۴۹۷۸
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
قالیباف: جان و مال خود را می‌دهیم و عزت خود را به دست می‌گیریم و می‌ایستیم 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما جان و مال خود را می‌دهیم و عزت خود را به دست می‌گیریم و می‌ایستیم. اگر این‌گونه بودیم، شامل نعمت خدا شده و به مسیر شهادت و حرکت در مسیر شهدا رهنمون می‌شویم. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز، ۲۶ مهرماه، در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها در مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات در کنار این که ذکر نام شهدا است، برای ما و افرادی که در ظاهر زنده هستیم و جامانده قافله شهدا هستیم، یادآوری و توجه به این است که از خواب غفلت بیدار شویم و خاطرات گذشته برای ما یادآوری شود.

وی افزود: باید آن روزها را برای خود یادآوری کنیم و شرایط آن روز را به یاد بیاوریم تا قدرت امروز دشمنان ما را نترساند.

قالیباف در ادامه گفت: شرایط امروز، تحقق بیانات امام و رهبری است که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت. بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای ایران، امت اسلامی با اسرائیل جنایتکار می‌جنگد و یادآور آن جمله امام (ره) است که «راه قدس از کربلا می‌گذرد».

وی تأکید کرد: سنت الهی تحول‌پذیر نیست؛ باید باور و ایمان داشته باشیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب به ما آموختند امروز نه‌تنها اهل سنت برادر ما هستند، بلکه جان ما هستند. ما در مسیر مبارزه با دشمنانی مانند داعش، برای دفاع از اسلام و انسانیت و پابرجاماندن حکم الهی، جان داده‌ایم. شما جان ما و برادر ما هستید.

براساس قومیت‌ها، جامعه را خط‌کشی نکنیم 

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خدا نگذرد از کسانی که تخم تفرقه را در کشور می‌پاشند و به اسلام و کشور خیانت می‌کنند. ما پای اسلام و انقلاب ایستاده‌ایم و رمز تداوم انقلاب هم در وحدت و توحید کلمه است.

قالیباف در ادامه گفت: با عقلانیت اسلامی و انقلابی، باور داریم بر اساس قومیت‌ها، جامعه را خط‌کشی نکنیم. هر کس چنین کرد، به انقلاب و شهدا و امام و کشور ظلم کرده است.

وی افزود: به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال ایران قوی هستیم. دشمن به دنبال دوقطبی‌کردن و تضعیف جامعه و ایجاد تفرقه است و این موضوع باید مورد توجه ما باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: مکلف هستیم انسجام اجتماعی خود را روزبه‌روز تقویت کنیم و برای قوی‌شدن حرکت کنیم.

منازعه در جامعه و ترس از دشمن خط قرمز مسیر حرکت ماست

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما دو خط قرمز داریم. ایجاد منازعه در جامعه و ترس از دشمن خط قرمز مسیر حرکت ماست و نباید ما را متوقف کند.

وی افزود: دشمن با یک جنگ ترکیبی به سمت امت اسلامی آمده است و باید متوجه این موضوع باشیم. در مسیر حرکت خود، باید فقط از خدا بترسیم. اگر از خدا بترسیم، از هیچ‌کس نمی‌ترسیم و اگر از خدا نترسیم، از هر بزدلی می‌ترسیم و پیش هر ناچیزی سر تعظیم فرو می‌آوریم.

قالیباف تأکید کرد: جان و مال خود را می‌دهیم و عزت خود را به دست می‌گیریم و می‌ایستیم. اگر این‌گونه بودیم شامل نعمت خدا شده و به مسیر شهادت و حرکت در مسیر شهدا رهنمون می‌شویم. 

وی در ادامه، به شهادت برخی چهره‌های ماندگار محور مقاومت اشاره کرد و گفت: با شهادت شهید هنیه حماس تعطیل نمی‌شود و با شهادت سید حسن نصرالله، حزب‌الله تعطیل نمی‌شود. در سالگرد عملیات غزه بار دیگر حماس، تل‌آویو را موشک‌باران کرد و هنوز در شمال و جنوب غزه است و نشان داد اسرائیل هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. 

قالیباف تأکید کرد: امت اسلامی ایستاده، چون فرهنگ ما فرهنگ شهادت و مجاهدت است. خداوند هم تعهد داده که نصرت و پیروزی نصیب مؤمنان شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه شهید شوشتری و شهید محمدزاده با عشق و نه حرف، در سیستان و بلوچستان تلاش کردند تا به شهادت رسیدند، گفت: شهید سلیمانی نیز این کار را در جهان اسلام انجام داد. محبت کردند و برادری کردند و در ابعاد مختلف همراهی کردند.

وی افزود: ملت عزیز ما بدانند در سایه وحدت و شجاعت در تصمیم‌گیری، شیرینی نصیب ما می‌شود. با همه تحریم‌ها، ظرفیت‌های خوبی در منابع انسانی و مادی داریم که می‌بایست با وحدت و انسجام به سرانجام برسد. برنامه هفتم میثاق ملی را نیز داریم که باید در کنار هم برای تحقق آن گام برداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->