درد و دغدغه مردم، اولویت اصلی در تنظیم بودجه ۱۴۰۴ بانک‌ها به‌دلیل محدودبودن منابع، ناچار به مسدودکردن سپرده‌ها هستند نقل و انتقالات اسناد غیر رسمی در کشور ساماندهی می‌شوند محصولات آرایشی غیرمجاز اعلام شدند (مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع موبایل (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | آیفون ۱۱: ۳۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان گسترش روابط تجاری خراسان رضوی و افغانستان با ۱۱ هیئت تجاری صادرات فرش ماشینی به ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است ثبت‌نام تاکسی‌های جک J۴ در کشور آغاز شد + جزئیات پلمب یک کافی‌شاپ و یک کافه‌کتاب در مشهد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | ریزش قیمت خودرو‌ها بین ۱ تا ۷۵ میلیون تومان نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | طلا همچنان در مسیر صعودی قیمت دغدغه‌ها و نیاز‌های بخش خصوصی خراسان رضوی در گفتگو با رئیس اتاق بازرگانی استان | سرمایه‌گذاری؛ بزرگ‌ترین چالش، ضروری‌ترین نیاز صادرات فرش در کمترین حد نیم‌قرن اخیر | بحران‌های منطقه‌ای بر وضعیت اسفناک صنعت فرش دامن می‌زند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | بازار خودرو در آرامش قیمت نان آزادپزها تابع عرضه و تقاضاست حراج شمش طلا در هفته جدید برگزار می‌شود قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | دلار: ۶۳ هزار و ۷۵۰ تومان رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران: ۶۰ درصد بودجه دولت صرف شرکت‌های زیان‌ده دولتی می‌شود دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای بنزین ندارند قیمت امروز میوه‌های فصل در مشهد (۲۶ مهر ۱۴۰۳) تشکیل ۹۳ پرونده تخلف در حوزه عرضه شکر در مشهد فروش ویژه یک محصول سایپا از دوشنبه هفته آینده (۳۰ مهر ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار چند؟ (۲۶ مهر ۱۴۰۳) حذف مشاوران املاک از فرآیند تمدید قرارداد اجاره مسکن
سرخط خبرها

نقل و انتقالات اسناد غیر رسمی در کشور ساماندهی می‌شوند

  • کد خبر: ۲۹۵۰۶۵
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
نقل و انتقالات اسناد غیر رسمی در کشور ساماندهی می‌شوند
معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۳ دیگر نقل و انتقالات عادی پذیرفتنی نیست و پس از گذشت یک سال از تاریخ مذکور نیز، سامانه ثبت الکترونیک مخصوص دفتر اسناد رسمی و مشاوران املاک راه اندازی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، صفدر کشاورز در همایش تبیین تکالیف دستگاه‌های اجرای در خصوص قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، روز پنجشنبه افزود: قانون ثبتی جدید که با هدف رسمی کردن اسناد عادی وضع شده است علاوه بر مواد فوق، در فرایند صدور و تنظیم اسناد حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تدوین این قانون ادامه داد: قوانین ثبتی کشور مربوط به ۸۰ سال قبل است که با توجه به شرایط جدید، قوانین گذشته نیاز به بازنگری پیدا کرد.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک، ابتدا تلاش کرد با حدنگاری اراضی کشاورزی و ملی اقداماتی در این مسیر انجام دهد اما نقل و انتقالات عادی و املاک فاقد سند چالشی مهم در این مسیر بود.

وی اضافه کرد: از این رو برای ساماندهی اسناد غیررسمی اموال غیرمنقول، قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

کشاورز خاطر نشان کرد: از تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۳ دیگر نقل و انتقالات عادی پذیرفتنی نیست و پس از گذشت یک سال از تاریخ مذکور نیز، سامانه ثبت الکترونیک مخصوص دفتر اسناد رسمی و مشاوران املاک راه اندازی خواهد شد.

وی ضمن برشمردن تکالیف دستگاه‌های اجرایی در قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اظهار کرد: این قانون با مرتفع کردن موانع صدور سند موجب تسهیل در صدور سند می‌شود و در محاکم قضایی، مرجع صدور رای به شمار خواهد رفت.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر وظایف دستگاه‌های اجرایی در پاسخگویی به استعلامات برخط تاکید کرد و گفت: حسن اجرای قانون الزام، نیازمند تعامل دستگاه‌هایی است که با اموال غیرمنقول سروکار دارند و یا خودشان دارای اموال بوده و یا مکلف به پاسخگویی هستند.

 معاملات اموال غیرمنقول همواره از موضوعات پرحاشیه در نظام حقوقی کشور بوده است، در همین راستا قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول، در تاریخ ششم آذرماه ۱۴۰۱ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از ایرادات شورای نگهبان در مورد برخی مواد و تبصره‌های این قانون، بررسی مواد اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از برگزاری جلسات متعدد و رفع موارد اختلافی سرانجام در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ این قانون را موافق با مصلحت نظام تشخیص داد و در نهایت اجرای این قانون از سوم تیرماه ۱۴۰۳ در کشور آغاز شد، به همین جهت مسوولان قضایی تمهیدات لازم برای اجرای دقیق و سریع مفاد این قانون را در دستور کار خود قرار دادند.
منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->