ارسال محموله جدید کمک‌های بشردوستانه ایران به جنگ‌زدگان لبنانی یکی از علمای برجسته بحرین: قدس همچنان اولویت نخست جهان اسلام است آیت الله خاتمی: در صورت واکنش رژیم صهیونیستی تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شوند نماینده پارلمان عراق: رژیم صهیونیستی حتی نمی‌تواند پیروزی را تصور کند حفاری تمامی تونل‌های خط ۳ و ۴ مترو مشهد سال آینده به پایان می‌رسد/ دستگاه حفاری خط ۳ مترو مشهد در آستانه ورود به منطقه قاسم آباد+ ویدیو سردار وحیدی: شگفتانه‌هایی بزرگ‌تر از وعده صادق در انتظار صهیونیست‌هاست فرمانده نیروی دریایی ارتش: جنگ فلسطین، نبرد باورهاست| حمایت از محور مقاومت ادامه خواهد داشت کیانی: شهرداری مشهد وظیفه‌ای بابت تیم‌‌داری در ورزش قهرمانی ندارد رییس‌مجلس در مشهد: مبارزه با اسراییل تا نابودی کامل آن ادامه خواهد داشت یحیی السنوار کیست؟ + بیوگرافی آیا یحیی السنوار به شهادت رسیده است؟ | ادعای جدید سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره یحیی السنوار آیت‌الله علم‌الهدی: اسرائیل خط مقدم جبهه استکبار جهانی است تجلیل رهبر انقلاب از پایبندی و استقامت دختر حضرت امام(ره) به خط امام(ره) دیدار و گفت‌وگوی عراقچی با همتای مصری خود در قاهره (۲۶ مهرماه ۱۴۰۳) ژاپن برای بررسی وضعیت شهروندانش خواستار گفت‌وگوی مستقیم با رهبر کره‌شمالی شد واکنش انصارالله یمن به بمباران بمب‌افکن‌های بی ۲ آمریکایی سردار پاکپور: سهیم کردن مردم در تامین امنیت کشور، راهبرد نیروی زمینی سپاه است پزشکیان: ارتقای امنیت، معیشت و تامین حداقل نیاز‌های مردم، از اصول دولت چهاردهم است حاجی‌بگلو: اولویت ما در مجلس شورای اسلامی، طرح هفت‌ساله‌شدن شورا‌هاست هشدار وزارت خارجه به اروپا درباره مداخله تفرقه‌انگیز در منطقه ولایتی: جزایر سه‌گانه ایرانی جزو لاینفک سرزمین ایران است سردار سلامی: شهید نیلفروشان از پانزده‌‌سالگی تا روز شهادت، مرد میدان جهاد بود
سرخط خبرها

ارسال محموله جدید کمک‌های بشردوستانه ایران به جنگ‌زدگان لبنانی

  • کد خبر: ۲۹۵۱۰۷
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
ارسال محموله جدید کمک‌های بشردوستانه ایران به جنگ‌زدگان لبنانی
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: از آغاز حمله رژیم صهیونیستی، محموله‌های مختلفی از سرجمع کمک‌های مردمی تهیه و به لبنان ارسال شده که آخرینِ این موارد، محموله جدید غذا، دارو و کمک‌های زیستی به وزن تقریبی دوهزار تن است که در قالب ۱۰۸ تریلی ترانزیتی روانه کریدور جهانی صلیب سرخ شده است.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفتگو با شهرآرانیوز از ارسال محموله جدیدی از کمک‌های بشردوستانه به لبنان خبر داد و اظهار کرد: از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، محموله‌های مختلفی از سرجمع کمک‌های مردمی تهیه و به لبنان ارسال شده که آخرینِ این موارد، محموله جدید غذا، دارو و کمک‌های زیستی به وزن تقریبی دوهزار تن است که در قالب ۱۰۸ تریلی ترانزیتی روانه کریدور جهانی صلیب سرخ شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که این محموله تا پایان هفته آینده به نقطه صفر مرزی برسد و سپس در میان خانواده‌های آسیب‌دیده از تهاجم رژیم صهیونیستی توزیع شود. با توجه به اینکه این محموله با تکیه بر کمک‌های مردمی از طریق تماس با کد دستوری «ستاره ۱۲، ستاره یک، مربع» و واریز وجه به شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است، نمی‌توان آمار تفکیکی استان‌ها را درحال حاضر احصا کرد، اما از سرجمع این کمک‌ها، محموله فعلی متشکل از مواد غذایی کنسروشده، دارو‌های موردنیاز و اقلام زیستی همچون پتو، پوشاک و لوازم گرمایشی تهیه شده و به‌زودی به دست برادران و خواهران جنگ‌زده لبنانی خواهد رسید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به کارشکنی صهیونیست‌ها در تحمیل گرسنگی اجباری به جنگ‌زدگان فلسطینی و لبنانی گفت: توسل به روش‌های غیراخلاقی، کشتار، جنایت، نسل‌کشی و تحمیل قحطی به مناطق تحت عملیات، راهبرد همیشگی دشمن متجاوز صهیونیستی است و این تازگی ندارد، اما در هرحال، امدادگران جمعیت هلال‌احمر بنا بر وظیفه‌ای که در رساندن کامل و سالم کمک‌های مردمی دارند، فارغ از تهدیدات جانی و تبعات تهاجم ناجوانمردانه صهیونیست‌ها به کاروان‌های امدادی، مسئولیت انسان‌دوستانه و داوطلبانه خود را به سرانجام خواهند رساند.

ثبت‌نام داوطلبانه ۲۰۰ پزشک فوق‌تخصص برای اعزام به مناطق جنگی

وی افزود: جمعیت جوانان هلال‌احمر ایران در سه سال اخیر از ۴۶۰ هزار نفر به سه میلیون نفر افزایش یافته و درحال حاضر، با حجم عظیم درخواست اعضا برای اعزام به لبنان مواجه هستیم. اگرچه در این باره ملاحظاتی وجود دارد، اما چند روز پس از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی در جریان فراخوانی که برای ثبت‌نام پزشکان متخصص و فوق‌تخصص اعلام کردیم، در کمتر از دوساعت افزون بر ۲۰۰ پزشک ایرانی ثبت‌نام کردند.

کولیوند تصریح کرد: نه‌فقط در تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به لبنان بلکه حتی پیش از آن و در جریان توطئه پیجرها، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خدمت برادران و خواهران لبنانی بود. از مجموع ۷۰۰ مجروح بدحال این حادثه، ۵۰۰ نفر به‌دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی به ایران اعزام و موردمداوا قرار گرفتند که ۸۰ نفر از آنها، مهمان مراکز درمانی خراسان رضوی بودند. درنهایت، بیش از ۸۰ درصد بیماران بدحال این حادثه تروریستی که خطرات جدی بینایی آنان را تهدید می‌کرد، در ایران درمان شدند و به کشور خود بازگشتند.

به گفته وی، نهضت همدلی با مردم مظلوم غزه و لبنان با ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگ‌زده همچنان استمرار دارد و هموطنان می‌توانند از طریق واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۹۹۹۹۹، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ و شماره شبای (۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳IR)، یاری‌گر برادران و خواهران دینی خود باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->