نتیجه نشست شورای امنیت در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به ایران چه بود؟ یمن سه کشتی را در حمایت از غزه و لبنان هدف قرار داد هلاکت یک فرمانده صهیونیست در شمال نوار غزه (۷ آبان ۱۴۰۳) پنتاگون: در حین حمله به ایران با اسرائیل در ارتباط بودیم نتانیاهو از آمریکا بابت همکاری در حمله به ایران تشکر کرد حکم اعدام «جمشید شارمهد» اجرا شد ۲ انفجار در نزدیکی یک کشتی در سواحل یمن وزرای خارجه ایران و عربستان درباره تحولات منطقه گفتگو کردند (۷ آبان ۱۴۰۳) هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره ۱۱ میلیون آواره جنگ سودان کمیسیون تلفیق مجلس با کلیات بودجه سال ۱۴۰۴ موافقت کرد تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «ایستگاه خیابان روزوِلت» به زودی منتشر می‌شود حمله موشکی سنگین حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۷ آبان ۱۴۰۳) «محمدباقر الفت» به عنوان مشاور و دستیار رئیس قوه قضاییه منصوب شد شمار شهدای غزه از ۴۳ هزار تن فراتر رفت تکذیب اظهاراتی درباره آمار موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی دبیر شورای عالی امنیت ملی: عملیات رژیم صهیونیستی کمترین تأثیری بر توان نظامی ایران نداشته است پزشکیان: مسائل استان سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه در دولت در حال پیگیری است پاسخ رهبر معظم انقلاب درباره خرید و فروش تولیدات شرکت‌های صهیونیستی وزارت امور خارجه چین به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد اژه‌ای: عوامل حادثه تروریستی تفتان را به اشد وجه مجازات خواهیم کرد
سرخط خبرها

سازمان ملل اعدام غیرنظامیان را یک سیاست سیستماتیک برای اشغالگری در غزه دانست

  • کد خبر: ۲۹۵۲۹۸
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
سازمان ملل اعدام غیرنظامیان را یک سیاست سیستماتیک برای اشغالگری در غزه دانست
گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد که اعدام غیرنظامیان یک سیاست سیستماتیک برای اشغالگری در غزه است.

به گزارش شهرآرانیوز، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در جریان همایشی در مرکز بین‌المللی عدالت ژنو خاطرنشان کرد که اعدام غیرقانونی غیرنظامیان بخشی از اقدامات سیستماتیک و گسترده برای اشغالگری است که توسط سربازان اشغالگر اسرائیلی در نوار غزه انجام می‌شود.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، آلبانیز در ادامه افزود، عملیات اعدام در حق فلسطینیان از جمله کودکان هرگز حوادث پراکنده و جداگانه نیستند بلکه یک سیاست هدفمند و سیستماتیک هستند.

هفته گذشته، گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه تصریح کرد که نیروهای رژیم اشغالگر در حال ارتکاب یک کشتار دیگر در این باریکه هستند.

آلبانیز همچنین گفت، فلسطینیان در جبالیا با قساوت و سادیسم توسط سلاح‌ها و حمایت کشورهای غربی کشته می‌شوند.

پیشتر آلبانیز به همراه حدود ۴۰ کارشناس حقوق بشری سازمان ملل از تمامی کشورهای جهان خواستند تا فشارهای سیاسی بیشتری برای خاتمه بخشیدن به اشغالگری غیرقانونی، تبعیض نژادی و سرکوب و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعمال کنند.

این کارشناسان همچنین عدم اتخاذ اقدامی از سوی کشورهای جهان پس از سپری شدن بیش از ۵۰ روز از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر غیرقانونی بودن اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کردند که اگر اقدامی اتخاذ نگردد، کل ساختار حقوق بین‌الملل و حاکمیت قانون در مسائل جهانی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

از زمان آغاز حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه غزه که بیش از یک سال از آن می‌گذرد، تاکنون بیش از ۴۲ هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این حملات همچنین ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته و موجب آوارگی ۱.۲ میلیون نفر از مردم غزه شده است که اکنون در وضعیت بد انسانی به سر می‌برند و نیازمند فوری کمک‌های بشردوستانه هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->