نتیجه نشست شورای امنیت در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به ایران چه بود؟ یمن سه کشتی را در حمایت از غزه و لبنان هدف قرار داد هلاکت یک فرمانده صهیونیست در شمال نوار غزه (۷ آبان ۱۴۰۳) پنتاگون: در حین حمله به ایران با اسرائیل در ارتباط بودیم نتانیاهو از آمریکا بابت همکاری در حمله به ایران تشکر کرد حکم اعدام «جمشید شارمهد» اجرا شد ۲ انفجار در نزدیکی یک کشتی در سواحل یمن وزرای خارجه ایران و عربستان درباره تحولات منطقه گفتگو کردند (۷ آبان ۱۴۰۳) هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره ۱۱ میلیون آواره جنگ سودان کمیسیون تلفیق مجلس با کلیات بودجه سال ۱۴۰۴ موافقت کرد تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «ایستگاه خیابان روزوِلت» به زودی منتشر می‌شود حمله موشکی سنگین حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۷ آبان ۱۴۰۳) «محمدباقر الفت» به عنوان مشاور و دستیار رئیس قوه قضاییه منصوب شد شمار شهدای غزه از ۴۳ هزار تن فراتر رفت تکذیب اظهاراتی درباره آمار موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی دبیر شورای عالی امنیت ملی: عملیات رژیم صهیونیستی کمترین تأثیری بر توان نظامی ایران نداشته است پزشکیان: مسائل استان سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه در دولت در حال پیگیری است پاسخ رهبر معظم انقلاب درباره خرید و فروش تولیدات شرکت‌های صهیونیستی وزارت امور خارجه چین به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد اژه‌ای: عوامل حادثه تروریستی تفتان را به اشد وجه مجازات خواهیم کرد
سرخط خبرها

تشریح برنامه سفر رئیس جمهور به روسیه

  • کد خبر: ۲۹۵۷۵۶
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
تشریح برنامه سفر رئیس جمهور به روسیه
معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور برنامه‌های سفر سه روزه رئیس‌جمهور به کازان روسیه به منظور شرکت در اجلاس بریکس و بریکس پلاس را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «محمدمهدی سنایی» امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۳ با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به تشریح برنامه‌های سفر سه روزه «مسعود پزشکیان» به روسیه پرداخت و نوشت: رئیس جمهور یکم تا سوم آبان در شانزدهمین اجلاس سران بریکس در قازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه شرکت می‌کند.

وی در این پیام آورده است: طی ۲روز، اجلاس اصلی بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی» با حضور اعضا و اجلاس بریکس-پلاس با حضور اعضا و حدود ۳۰ کشور و سازمان دیگر با عنوان «بریکس و جنوب جهانی» برگزار می‌شود؛ دکتر پزشکیان در نشست‌های مختلف بریکس، سه سخنرانی ارائه می‌کند و با رؤسای روسیه، چین، هند، مصر و دیگر کشور‌ها با هدف توسعه روابط فیمابین ملاقات دوجانبه خواهد داشت.

معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: حضور ایران در این اجلاس در مقطع حساس کنونی برای تشریح رویکرد‌های جهانی و پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای حائز اهمیت است.

سنایی در پایان مطلب خود با بیان اینکه بریکس سال ۱۳۸۹ با حضور برزیل، روسیه، هند و چین در یکاترینبورگ روسیه تاسیس شد، نوشت: سال بعد آفریقای جنوبی ملحق شد. مصر، اتیوپی، ایران و امارات نیز دیماه ۱۴۰۲ به آن پیوستند. روسیه با برگزاری گسترده بریکس و بریکس پلاس پویایی در عرصه بین‌المللی را با وجود تحریم‌های گسترده نشان می‌دهد.

شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس قرار است روز‌های اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شود و «مسعود پزشکیان» به عنوان یکی از سران کشور‌های عضو بریکس و بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه فردا سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ عازم کازان روسیه خواهد شد.

روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت است و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->