معاون وزیر راه و شهرسازی: در ایران بازآفرینی شهری رنگ و بوی مقاوم‌سازی دارد نگاهی به تاریخچه عجیب محله «احمدآباد» مشهد | مزرعه‌ای در حاشیه ارض اقدس توسعه زیرساخت‌های شهری مشهد با تکیه بر ظرفیت «خیرین شهر یار» پیگیری مطالبه‌های ۱۳۰ نفر در برنامه امروز «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» فرمانداری مشهد باران آلودگی هوای مشهد را شست (۷ آبان ۱۴۰۳) قطار شهری مشهد نماد توانمندی ایرانی | وضعیت فعالیت خطوط مترویی مشهد پس از چهارده سال از فعال شدن نخستین خط ریلی مشهد سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نگاه شورای ششم، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری است فروپاشی و فراموشی بنا‌های کارخانه قند آبکوه مشهد | سرنوشت تلخ کارخانه خاطرات شیرین لزوم توجه ویژه به هوشمندسازی در سیاست‌گذاری‌های شهر مشهد بومی‌سازی قفل هوشمند دوچرخه‌های بایدو دستور فرماندار مشهد برای حل مشکلات محله «آبشار» در بولوار نماز خدمات‌رسانی به بیش از دو میلیون و ۳۷ هزار زائر و مجاور در پایانه مسافربری شهرداری مشهد پیام شورای اسلامی شهر مشهد در محکومیت تجاوز به حریم هوایی کشورمان استفاده از محصولات دانش‌بنیان در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری مشهد واژگونی خودرو و مرگ راننده جوان در بزرگراه شهید میرزایی مشهد (۶ آبان ۱۴۰۳) تحولی بزرگ در مشهد | جزئیات جدید از ثبت رکورد جذب ۵۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در کشور توسط شهرداری مشهد درباره بزرگ‌ترین واقف امور درمانی خراسان | وقف به شیوه «پسر میرزای ناظر» هوای کلانشهر مشهد امروز برای چهارمین روز متوالی پاک است (۵ آبان ۱۴۰۳) تجهیز مجتمع اردوگاهی «خانه سبز» مشهد برای پذیرش افراد بی‌سرپناه (۴ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات ما در کمیسیون، تحولی تاریخی در ورزش شهر مشهد رقم زده است

  • کد خبر: ۲۹۶۱۳۳
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات ما در کمیسیون، تحولی تاریخی در ورزش شهر مشهد رقم زده است
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اقدامات ما در کمیسیون ورزش و جوانان، به واقع تحولی تاریخی در ورزش شهر مشهد رقم زده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدحسین علوی‌مقدم امروز، ۲ آبان‌ماه، در صدوبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای سخن بر خود واجب می‌دانم از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شیرمردان جبهه مقاومت و مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و لبنان سخن بگویم.

وی افزود: این مردان و زنان دلیر، با دستان خالی، اما با ایمانی استوار، در برابر هیولای ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و لحظه‌ای از دفاع از عزت و کرامت خود عقب‌نشینی نکرده‌اند. مقاومت، معنای حقیقی زندگی است؛ نه‌تنها در میدان جنگ، بلکه در هر قدمی که در مسیر عدالت و آزادی برداشته می‌شود. مقاومت یعنی زنده‌بودن، یعنی ایستادگی دربرابر سیل ویرانگر ظلم و تسلیم‌نشدن درمقابل طغیان قدرت‌های استکباری.

علوی‌مقدم ادامه داد: آنان که در مسیر مقاومت گام برمی‌دارند، در دل تاریخ و در قلب ملت‌ها جاودانه هستند. مقاومت، یک مبارزه مادی نیست؛ بلکه حقیقتی است که از دل ایمان و عشق به انسانیت زاده می‌شود. این شعله هرگز خاموش نمی‌شود، چراکه از دل رنج و فشار ظلم، دوباره زنده می‌شود و راه را برای پیروزی نهایی باز می‌کند.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: ما امروز در کنار مردم مظلوم غزه و لبنان، ایستاده‌ایم و از خون شهیدان خود و آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنیم. این مردم، پاسداران حرمت انسانیت و پرچم‌داران عزت و شرف هستند، پرچم‌هایی که در طوفان‌های شدید زمانه برافراشته مانده‌اند و همچنان بر قله‌های رفیع آزادی و عدالت در اهتزاز هستند.

آماده‌ایم در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی، همچون سال‌های دفاع مقدس حماسه‌ای دیگر رقم بزنیم

وی اضافه کرد: این را باید با قاطعیت بگویم که ما مردم مشهد از دیار شهیدانی چون کاوه‌ها، بابانظرها، چراغچی‌ها، کلاهدوزها، برونسی‌ها و شوشتری‌ها، همچنان گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی هستیم. آقاجان، هرگاه فرمان دهید، ما آماده‌ایم که در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی و هر دشمن متجاوز دیگری همچون سال‌های دفاع مقدس حماسه‌ای دیگر رقم بزنیم. این راه، راه عزت و آزادگی است و ما مصمم به ادامه آن هستیم تا روزی که پرچم پیروزی بر فراز قدس عزیز برافراشته شود.

علوی‌مقدم ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک و پارالمپیک فرمودند جوانان عزیز ورزشکار ما که مایه افتخار هستند، برای کشور ایران اسباب عزّت و سربلندی محسوب می‌شوند. به ورزش به عنوان یک کار نمایشی نباید نگاه کرد؛ یک کار جدی است. تأثیر اجتماعی دارد، تأثیر روانی دارد، تأثیر دیپلماسی دارد و یک عمل مهم و اساسی در دیپلماسی عمومی است؛ تأثیرات گوناگونی دارد و مجموعاً کشور را بالا می‌برد؛ لذا باید مسئله ورزش را جدی گرفت.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ایشان همچنین می‌فرمایند که ورزش به عنوان یکی از ارکان مهم و بنیادین جامعه تبدیل شده است. ورزش، فقط فعالیتی جسمی نیست؛ بلکه پلی است به سوی جامعه‌ای سالم‌تر، هم‌بسته‌تر و قوی‌تر. امروز باافتخار اعلام می‌کنم که در مسیر ساختن چنین‎جامعه‌ای، اقدامات ما در کمیسیون ورزش و جوانان، به واقع تحولی تاریخی در ورزش شهر مشهد رقم زده است.

اعتبارات عمرانی در حوزه ورزش سه‌برابر شده است 

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی در حوزه ورزش سه‌برابر شده است، تصریح کرد: این یعنی ما به جای حرف، عمل کرده‌ایم. ما سالن‌های ورزشی بیشتری ساختیم، زمین‌های روباز بیشتری آماده کردیم و فضای ورزشی شهر را به نحوی توسعه دادیم که هر شهروند مشهدی، چه کودک و چه سالمند، بتواند از امکانات ورزشی بهره‌مند شود. بیش از ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع فضای سرپوشیده با تعداد ۱۳ سالن و ۱۵۹ هزار و ۴۷۴ مترمربع فضای ورزشی روباز با تعداد ۸۰ سالن به فضاهای ورزشی مشهد اضافه شده است.

علوی‌مقدم افزود: این‌ها فقط عدد نیستند؛ هر مترمربع از این فضا‌ها یعنی جوانی که به جای خیابان‌گردی پای در میدان ورزش می‌گذارد، خانواده‌ای که در محیطی امن و سالم ورزش می‌کنند و جامعه‌ای که از آسیب‌های اجتماعی فاصله می‌گیرد. ما همچنین با افزایش ۳۵ درصدی سرانه فضا‌های ورزشی و ایجاد ۱۳۶ ایستگاه بدن‌سازی پارکی در سراسر شهر، ثابت کردیم که می‌توان به ورزش برای همه فکر کرده و برای همه فراهم کرد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این تنها پایان راه نیست؛ بلکه شروعی پرشورتر برای آینده‌ای روشن‌تر است. ما در کمیسیون ورزش و جوانان، طی برگزاری ۳۹۰ رویداد ورزشی و تفریحی توانستیم ورزش را از خانه‌ها بیرون بکشیم و در زندگی شهروندی قرار دهیم.

انجام ۱۵۰ مسابقه ورزشی، ۹۵ همایش تفریحی، ۸۰ رویداد خانوادگی و ۶۵ رویداد ویژه بانوان، همگی گواه این است که ورزش در این شهر یک نیاز نیست، بلکه حق هر شهروند مشهدی است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های جوانان این شهر، ورزش قهرمانی و حمایت از تیم‌های ورزشی به ویژه در رشته‌های پرطرفداری مانند فوتبال است و ما در کمیسیون ورزش و جوانان مصمم هستیم تا با ورود به این عرصه نیز پشتوانه‌ای برای ارتقای سطح رقابت‌های قهرمانی در شهر مشهد فراهم کنیم؛ چراکه فوتبال و دیگر ورزش‌های قهرمانی می‌توانند نه‌تنها افتخارات ورزشی برای این شهر به همراه داشته باشند، بلکه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های جوانان مشهدی نیز باشند.

این شهر به حمایت و همکاری همگانی نیاز دارد

علوی‌مقدم ادامه داد: هرچند در این مسیر و باوجود تصویب بودجه قهرمانی و حمایت از تیم‌های حرفه‌ای در صحن شورای اسلامی شهر مشهد، مخالفت‌هایی را شاهد بودیم تا این مهم شکل نگیرد، اما مردم عزیز و همشهریان گرامی بدانید که ما از تلاش در این مسیر نیز دل‌سرد نخواهیم شد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جوان‌گرایی و اهمیت توجه به نیروی جوان، عنوان کرد: این فرمایشات راهگشای ما در این مسیر بوده است. ایشان بار‌ها تأکید کرده‌اند که جوانان، آینده‌سازان این مرزوبوم هستند. ما نیز در کمیسیون ورزش و جوانان، وظیفه خود می‌دانیم که با تکیه بر این ظرفیت عظیم جوانان، زمینه‌های رشد و پیشرفت آنان را در عرصه‌های ورزشی و مدیریتی فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم این راه را به‌تنهایی طی کنیم. این شهر به حمایت و همکاری همگانی نیاز دارد. ما در این شورا و مدیریت شهری باید تلاش کنیم تا ورزش از گوشه‌های شهری خارج شده و به قلب زندگی مردم تبدیل شود. باید سرمایه‌گذاری‌ها ادامه یابد، باید برنامه‌ها وسیع‌تر و پرشورتر اجرا شوند و باید هیچ محدودیتی در مسیر توسعه ورزش بر سر راه نباشد. تنها با وحدت و همکاری می‌توانیم شاهد مشهدی سالم‌تر، پویا‌تر و قدرتمند‌تر باشیم.

علوی‌مقدم خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر و در جلسات فشرده کمیسیون تلفیق که حضور شهردار مشهد را هم در این جلسات داشتیم، تصمیمات خوبی برای تسریع در روند اجرای کلان‌پروژه‌های شهری اتخاذ شد که از شهردار انتظار وفای به عهد داریم و امیدواریم خروجی این جلسات به ثمر بنشیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->