به‌نام غیرت ناب مدافعان حرم | گزارش شهرآرانیوز از مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای مشهدی مدافع حرم در مشهد + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: جوهره اصلی مقاومت، ایمان به خداست | ترویج فحشا، راهبرد دشمن برای تضعیف غیرت انقلابی تولیت آستان قدس رضوی: آموزه‌های قرآن را در زندگی عینیت دهیم آثار اجرای عدالت در کلام فاطمه‌زهرا (س) تلاش با چاشنی علم و عشق | با چه کار‌هایی می‌توانیم به امام عصر (عج) نزدیک شویم نشست ادبی «کلمات ملکوت» در مشهد برگزار شد بخش عمده‌ای از شعر فارسی، شعر آیینی است برفی که بر رکوع نشست بنده خدا، عیسی مسیح (ع) | مروری بر روایات به جامانده از امام رضا (ع) پیرامون پیامبری که مبشر بود کربلای ۴؛ این حماسه ماناست پیکر کارمند شهید سفارت ایران در سوریه، پنجشنبه در مشهد تشییع می‌شود سومین اجتماع بزرگ دختران سلیمانی در مشهد برگزار خواهد شد برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان مشهدی در حرم مطهر امام‌رضا(ع) + فیلم (۴ دی ۱۴۰۳) برگزاری مراسم وداع با پیکر کارمند شهید سفارت ایران در سوریه، در حرم امام‌رضا(ع) لزوم تعامل و همگرایی دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی برای خدمات‌رسانی شایسته به زائران رضوی و مسافران نوروزی رابطه تعقل با سخن گفتن امروز را غنیمت بدان! | درباره جایگاه و اهمیت بهره‌مندی از نعمت عمر در کلام اهل‌بیت (ع) وقتی شیطان با «واجب» ما را از عمل به «اوجب» بازمی‌دارد! ۸ زندانی جرائم غیرعمد به همت خادمان بارگاه منور رضوی آزاد شدند
سرخط خبرها

ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۲۹۶۴۱۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌هایی که ما در وزارت آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهیم توسعه و ترویج سیره و معرفت رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر آموزش و پروش با ابراز خرسندی در دیدار با مدیرعالی حرم مطهر رضوی گفت: ما مکلف و موظفیم از این پایگاه عظیم جهانی و فرهنگی با ظرفیت‌های بی نظیر و بی بدیلی که دارد در راستای تعلیم و تربیت فرزندان خود بهره ببریم. 

علیرضا کاظمی اضافه کرد: مقرر شد ابتدا در استان خراسان رضوی در بالاترین سطح از این ظرفیت استفاده کنیم و بعد از آن در سطح ملی برنامه‌ریزی شود و در قالب این ظرفیت فرهنگی و جهانی بخشی از ارزش‌ها، باور‌ها و اعتقادات جامعه دینی ایران را به نسل جدید و تمدن‌ساز ایران اسلامی منتقل کنیم.

کاظمی تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی که ما در وزارت آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهیم توسعه و ترویج سیره و معرفت رضوی است. برای حرکت کردن در این مسیر نیاز است نگاهی فراملی داشته باشیم تا بتوانیم بسته جامع و کاملی از فعالیت‌های فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های آموزش و پرورش طراحی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: امیدوارم با همفکری و هم‌اندیشی با مجموعه آستان قدس رضوی بتوانیم بسته کامل فرهنگی و آموزشی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و همکاران طراحی کنیم و از این ظرفیت فرهنگی بی‌بدیل که میان اقشار و گروه‌های مختلف مرجعیت اجتماعی دارد به نحو احسن و مطلوب استفاده کنیم.

رضا خوراکیان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که دانش‌آموزان جزو موثرترین قشر جامعه هستند و می‌توانند به شکل‌های مختلف با حرم مطهر امام رضا (ع) ارتباط برقرار کنند اظهار کرد: ما در حرم مطهر رضوی مسائل و نیاز‌هایی داریم که باید به شیوه‌های متناسبی برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

خوراکیان بیان کرد: ما به دنبال اجرای صرف برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در حرم مطهر رضوی توسط دانش‌آموزان نیستیم بلکه قصد داریم زمینه فعالیت این قشر ارزشمند را فراهم کنیم تا آنها خود پا به عرصه بگذارند و در زمینه ترویج معارف اهل بیت (ع) پرچمدار باشند.

وی افزود: در همین زمینه گفتگو‌هایی با وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه صورت گرفت تا شرایط را برای حضور دانش‌آموزان سراسر کشور تسهیل کنیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: ترویج سبک زندگی رضوی، معارف رضوی و آشنایی دانش‌آموزان با آداب زیارت از محور‌های مورد تاکید است تا این مفاهیم در کتاب‌های آموزشی و در مقاطع تحصیلی مختلف گنجانده شود. آشنایی با سبک زندگی رضوی از جمله مفاهیمی است که برای همه نسل‌ها قابل ارائه است و این مسائل باید بیشتر از قبل مورد استفاده قرار گیرد که در این زمینه هم‌افزایی و همراهی ظرفیت‌های آستان قدس رضوی به همراه ظرفیت‌های آموزش و پرورش می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند تا در نهایت بتوانیم به سوی تربیت بهتر نسل جوان حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->