تلاش ۲۰ آتش نشان برای اطفای حریق گسترده یک مغازه در خیابان امامت مشهد+ عکس و فیلم (۷ آبان ۱۴۰۳) سرقت میلیاردی طلا برای جراحی زیبایی! دستگیری شرور عامل «قطع عضو» در خیابان نارنج تهران روند افزایشی نرخ باروری در ۱۵ استان| آمار سالانه سقط غیرقانونی اعلام شد آمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان از ۲۷۰۰ تن گذشت (۷ آبان ۱۴۰۳) آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد (۷ آبان ۱۴۰۳) خانه‌های اشتراکی عامل بروز مشکلات اخلاقی شده است جان باختن بیش از ۸۵۰۰ ایرانی بر اثر گازگرفتگی طی یک دهه گذشته خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران| مبلغ اضافه کاری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد (۷ آبان ۱۴۰۳) آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی‌بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟
سرخط خبرها

با تمرین این مهارت از پیری زودرس جلوگیری کنید

  • کد خبر: ۲۹۶۴۷۸
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
با تمرین این مهارت از پیری زودرس جلوگیری کنید
دانشمندان به راه حل تازه ای برای پیشگیری از پیری زودرس رسیده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، متخصصان می‌گویند حفظ تعادل و ایستادن روی یک پا، معیار خوبی برای بررسی سلامت و نحوه تعامل سیستم‌های بدن با یکدیگر است. این توانایی منجر به بهبود کیفیت زندگی و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود.

متخصصان «مایو کلینیک» در آمریکا با آزمایش مدت زمانی که افراد ۵۰ سال به بالا می‌توانند روی یک پا بایستند، دریافتند که این مدت زمان در پای غالب و در هر دهه از عمر ۲.۲ ثانیه و در پای غیر غالب ۱.۷ ثانیه کاهش می‌یابد.

حفظ تعادل برای پیشگیری از سقوط و آسیب‌دیدگی به ویژه در سنین بالاتر بسیار مهم است و کسانی که قادر به حفظ تعادل روی یک پا برای بیش از ۵ ثانیه نیستند ممکن است بیشتر در معرض خطر زمین خوردن باشند.

متخصصان مایو کلینیک می‌گویند با تمرین ایستادن روی یک پا، می‌توانید خود را برای هماهنگ کردن واکنش‌های سیستم عضلانی و دهلیزی برای حفظ تعادل صحیح، آموزش دهید.

سیستم دهلیزی یا سیستم وستیبولار (Vestibular system) یک دستگاه حسی در مهره‌داران است که حس تعادل در حرکت را ایجاد می‌کند و از جهت‌گیری و موقعیت فضایی بدن مطلع می‌شود تا هماهنگی حرکتی به وجود آید.

یک مطالعه در ژوئن ۲۰۲۲ نشان داد که توانایی حفظ تعادل با زندگی طولانی‌تر مرتبط است و افرادی که قادر به ایستادن بر روی یک پا به مدت ۱۰ ثانیه بدون حمایت نیستند، ۸۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

به گزارش دویچه‌وله به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، بر اساس این مطالعه افراد کمتر از ۶۹ ساله باید بتوانند حدود ۳۰ ثانیه روی یک پا تعادل خود را حفظ کنند. این میزان برای افراد ۷۰ تا ۷۹ ساله ۲۰ ثانیه و برای افراد بالای ۸۰ سال ۱۰ ثانیه باید باشد.

به گفته متخصصان، کسانی که نمی‌توانند برای مدت طولانی روی یک پا بایستند، احتمالا در معرض بیماری‌های قلبی یا مغزی مثل سکته مغزی، زوال عقل یا بیماری پارکینسون قرار دارند.

این مطالعه که به تازگی در نشریه تخصصی PLOS One منتشر شده می‌افزاید: بهبود حفظ تعادل با ایستادن روی یک پا معمولا از طریق انجام یوگا میسر است. همچنین اگر نمی‌توانید بیش از ۵ ثانیه روی یک پا بایستید، با یک پزشک قرار ملاقات بگذارید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->