روند افزایشی نرخ باروری در ۱۵ استان| آمار سالانه سقط غیرقانونی اعلام شد آمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان از ۲۷۰۰ تن گذشت (۷ آبان ۱۴۰۳) آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد (۷ آبان ۱۴۰۳) خانه‌های اشتراکی عامل بروز مشکلات اخلاقی شده است جان باختن بیش از ۸۵۰۰ ایرانی بر اثر گازگرفتگی طی یک دهه گذشته خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران| مبلغ اضافه کاری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد (۷ آبان ۱۴۰۳) آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی‌بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود
سرخط خبرها

هشدار سازمان غذا و دارو درباره خطر «بوتولیسم» در کنسرو‌های خانگی

  • کد خبر: ۲۹۶۵۴۲
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
هشدار سازمان غذا و دارو درباره خطر «بوتولیسم» در کنسرو‌های خانگی
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نسبت به خطر مسمومیت بوتولیسم در کنسرو‌های خانگی هشدار داد و بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در فرآوری و نگهداری این محصولات تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به خطرات جدی مسمومیت بوتولیسم در کنسرو‌های خانگی گفت: بوتولیسم نوعی مسمومیت غذایی بسیار خطرناک است که در اثر سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum ایجاد می‌شود. این باکتری می‌تواند در محیط‌های بی‌هوازی مانند کنسرو‌های بسته‌بندی‌شده خانگی رشد کند و به سرعت سموم کشنده‌ای تولید کند که برای سلامت انسان خطرناک است.

وی افزود: برخی از افراد در فرآوری کنسرو‌های خانگی اصول بهداشتی و استاندارد‌های لازم را رعایت نمی‌کنند که این امر خطر رشد باکتری‌ها و ایجاد مسمومیت را افزایش می‌دهد. علائمی مانند ضعف عضلانی، تاری دید و مشکلات تنفسی ممکن است نشانه بروز بوتولیسم باشد و نیاز به مراجعه فوری به مراکز درمانی دارد.

بهفر با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در تهیه غذا‌های کنسروی خانگی اظهار کرد: کنسرو‌ها و شیشه‌های بسته‌بندی‌شده باید به‌طور کامل و با دمای کافی حرارت داده شوند تا باکتری‌ها و سموم احتمالی از بین بروند. همچنین در صورت مشاهده تغییراتی نظیر بادکردگی، نشتی یا بوی نامطبوع در کنسروها، از مصرف آنها خودداری کنید.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با توصیه به دقت در تهیه کنسرو‌های خانگی گفت: برای جلوگیری از مسمومیت بوتولیسم، لازم است مواد غذایی در دمای مناسب و با اصول بهداشتی نگهداری شوند و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی مشکوک اجتناب شود.

وی در پایان تاکید کرد که مردم با رعایت این اصول می‌توانند سلامت خود و خانواده‌شان را حفظ کرده و از خطرات ناشی از مسمومیت‌های غذایی در امان باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->