خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران| مبلغ اضافه کاری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد (۷ آبان ۱۴۰۳) آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی‌بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تأخیر در مداخله درمانی، عاملی که روند کنترل درد را مختل می‌کند

  • کد خبر: ۲۹۶۵۱۰
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
تأخیر در مداخله درمانی، عاملی که روند کنترل درد را مختل می‌کند
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تأخیر در مداخله درمانی برای بیماران مبتلا به درد، می‌تواند روند بهبود و کنترل درد را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. ارجاع دیرهنگام به متخصصان درد، نه‌تنها باعث تشدید علائم می‌شود، بلکه شانس موفقیت درمان را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدحسین خادمی با اشاره به روز جهانی درد گفت: این روز برای جلب توجه جوامع مختلف بشری، علمی، سیاسی و اقتصادی به مسئله درد نام‌گذاری شده است. درد‌هایی که به علل مختلف از جمله سرطان، عفونت‌ها، بیماری‌ها و درد‌های پس از جراحی ایجاد می‌شوند، می‌توانند زندگی انسان‌ها را از حالت طبیعی خارج کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بااشاره به اینکه این روز بهانه‎ای است برای افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به نشانه‌ها و علائم دردکه در بدن ایجاد می‌شود، افزود: شاید بتوان درد را شایع‌ترین شکایت بیمارانی دانست که به پزشکان مراجعه می‌کنند. تقریبا هیچ انسانی نیست که در دوره‌ای از زندگی خود گونه‌ای از درد را تجربه نکرده باشد. درد‌ها چه در موارد حاد و چه در موارد مزمن بر ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی بیماران تاثیرات غیرقابل انکاری می‌گذارند. برای بسیاری از بیماران بی‌درد ساختن و توقف درک درد بزرگترین خدمتی است که می‌توان ارزانی داشت.

وی اظهار کرد: درد‌ها طیف وسیعی دارند و به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می‌شوند، درد‌های حاد معمولا کمتر از سه ماه طول می‌کشند و به درد‌هایی که بیش از سه ماه طول می‌کشند درد‌های مزمن می‌گویند.

دکتر خادمی تصریح کرد: درد حاد بخشی از سیستم محافظتی بدن انسان است. این سیستمی است که ما را از آسیب‌های قریب الوقوع یا واقعی هشدار می‌دهد و ادامه می‌یابد. در مقابل، درد مزمن زمانی است که رنج جسمی بیش از ۶ ماه باشد. علیرغم رفع علت اصلی، درد باقی می‌ماند، یا بدون هیچ دلیل مشخصی دوباره ظاهر می‌شود.

وی ادامه داد: درد‌های مزمن بر اثر دلایلی، چون جراحی، تروماها، عوارض درمان‌های سرطان‌ها و عفونت‌ها رخ می‌دهد، درد مزمن می‌تواند زندگی بشر را مختل کرده و تا سال‌ها فرد را آزار دهد. درد‌های مزمن پس از بهبود آسیب‌هایی همچون اعمال جراحی، شکستگی‌ها و بهبود بیماری‌های عفونی می‌توانند تا سال‌ها همراه فرد باقی بمانند، به همین خاطر دانشمندان به جلوگیری از تبدیل شدن درد حاد به درد مزمن توجه ویژه کرده‌ا.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: انسان‌ها از درد‌های متوسط تا شدید رنج می‌برند و زندگی آنها نیز به خاطر درد مختل شده است و نمی‌توانند بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. درد مزمن تأثیرات بسیار منفی بر زندگی روزمره بسیاری از افراد دارد.

وی گفت: متخصصین برای کمترشدن درد‌های بدنی و مزمن از روش‌های دارودرمانی، شوک الکتریکی، بلاک عصبی، فیزیوتراپی، طب سوزنی، جراحی وروان درمانی استفاده میکنند.

دکتر خادمی با تاکید براینکه تغییر درسبک زندگی تاثیر زیادی در بهبود درد‌های مزمن دارد، ابراز کرد: رژیم غذایی، حذف غذا‌هایی مانند گوشت قرمز و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، ورزش و خواب کافی کمک میکند تا فرد بیمار کمتر دچار درد شود. 

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در درمان درد، عدم ارجاع به موقع بیماران به متخصص درد است. بسیاری از بیماران پس از مراجعه به پزشکان متعدد و عدم دریافت پاسخ مناسب، با تأخیر به متخصصان درد مراجعه می‌کنند. این تأخیر می‌تواند تأثیرات منفی بر درمان داشته باشد. در حالی که اگر مداخله درمانی سریع‌تر صورت گیرد، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

متخصص بیهوشی افزود: درمان درد یک فرایند چندتخصصی است که در آن متخصصان مختلف مانند روانپزشک، روانشناس، فیزیوتراپی و ارتوپد همکاری می‌کنند. هر یک از این متخصصان از زاویه دید خود به درد بیمار نگاه می‌کنند و به دنبال یافتن راهکار‌هایی برای مدیریت آن هستند. این همکاری در مواردی که درد مزمن می‌شود و چندین علت مختلف دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: متخصصین درد، پزشکانی هستند که با تکیه بر دانش و تجربه تخصصی، به تشخیص و مدیریت درد در بیماران می‌پردازند. این متخصصان با ارائه برنامه‌های درمانی مناسب، هدف کاهش و کنترل درد بیماران را دنبال می‌کنند. این برنامه‌ها معمولاً شامل درمان‌های غیر جراحی و راهکار‌های تسکینی است که به بیماران امکان می‌دهد بدون نیاز به مصرف دائمی دارو‌ها یا جراحی، به فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.

دکتر خادمی با اشاره به اینکه هنگامی که بیمارانی با درد‌های مزمن یا حاد به متخصص درد مراجعه می‌کنند، این پزشکان ابتدا با انجام بررسی‌های دقیق، علل زمینه‌ای و شرایطی را که منجر به ایجاد درد شده است، تشخیص می‌دهند، تصریح کرد: با ارائه یک برنامه درمانی مناسب، به کاهش یا تسکین درد بیماران کمک می‌کنند. انتخاب درمان‌های غیرجراحی به دلیل مزایای آنها، از جمله کاهش عوارض و بهبود سریع‌تر، مورد استقبال بسیاری از بیماران قرار می‌گیرد.

وی در پایان افزود:درک صحیح و مدیریت مؤثر درد، به‌ویژه در بیماران مبتلا به درد‌های مزمن، نیازمند تخصص و همکاری چندجانبه است. با آگاهی و آموزش‌های لازم، می‌توان به بهبود کیفیت زندگی این بیماران کمک کرد و از اثرات منفی درد بر زندگی روزمره آنها کاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->