صف سریال‌های شاد تلویزیون برای آنتن تمدید اجرای نمایش «کمپانی فیلم‌سازی آقای داتان» تا پایان هفته جاری درباره نمایشگاه «پورتفولیو / چهارده صفر سه» | ۱۰ هنرمند در نگارخانه فردوسی مشهد آثار خود را به نمایش گذاشتند دوبلور فیلم «محمد رسول الله(ص)» درگذشت «سینما متروپل» با چه تغییراتی اکران می‌شود؟ فیلم سینمایی «شبگرد» به کارگردانی فرزاد مؤتمن به‌زودی اکران می‌شود زندگی‌نامه شهدای پلیس فیلم می‌شود «دیوید هریس»، بازیگر آمریکایی درگذشت دیدار کارگردان سرشناس ترک با هنرمندان ایرانی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ چالش تولید انیمیشن، کمبود هنرمند متخصص است مشخص شدن هیات داوران بخش «مسابقه تئاترکودک» جشنواره تئاترکودک و نوجوان ۵ روز مانده به آغاز  مشهد چه سهمی از حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد؟ | شهر با کبریتی روشن است ارتباط هوش مصنوعی و هنر در گفتگو با رضا دیده‌بان، عکاس شناخته‌شده مشهدی آموزش داستان‌نویسی | خیالی که نفس می‌کشد اهمیت انتشار منظومه‌هایی تاریخی در باب فتوحات صفویه | روایت مردمی از تاریخ مردانگی آهنگ «همین مونده بود» محسن چاوشی ۱۰۰ هزارتایی شد «مستانه مهاجر» برای دریافت جایزه‌اش به ترکیه نرفت! چند نکته درباره سریال «تانک‌خورها» | قصه گردان ۷۷ خراسان چه بود؟
سرخط خبرها

چالش تولید انیمیشن، کمبود هنرمند متخصص است

  • کد خبر: ۲۹۶۹۴۱
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
چالش تولید انیمیشن، کمبود هنرمند متخصص است
کارگاه مبانی نظری و عملی ساخت انیمیشن با عنوان «هرآنچه در خصوص انیمیشن باید بدانید» با حضور الیاس عیدی برگزار شد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز؛ کارگاه مبانی نظری و عملی ساخت انیمیشن با عنوان «هرآنچه در خصوص انیمیشن باید بدانید» با حضور الیاس عیدی، کارگردان انیمیشن و تصویرگر، در خانه فرهنگ و هنر کوهسر برگزار شد. در این کارگاه که به همت مؤسسه هنر‌های تجسمی پدیدار برگزار شد، مباحث، تکنیک‌ها و سبک‌های انیمیشن بررسی شد و آثار مطرح این حوزه ارائه و مورد بحث قرار گرفت. در حاشیه این کارگاه، نمایشگاهی هنری در زمینه‌های سیاه قلم، کاریکاتور، تصویرسازی و طراحی از آثار هنرجویان رشته انیمیشن زیرنظرحسین واحد برگزار شد.

هزینه زیاد ساخت انیمیشن

الیاس عیدی در این کارگاه با بیان اینکه هزینه در کار انیمیشن بسیار زیاد است، بیان کرد: صرف نیروی انسانی، زمان و در نهایت هزینه مالی است. برای جلوگیری از این هزینه ها، فیلم نامه مصور به ما کمک می‌کند تا ببینیم داستانی که نوشته ایم در تصویر هم خوب است یا نه. این کار یک هفته به طول می‌انجامد، در صورتی که تهیه انیمیشن ماه‌ها و گاهی سال‌ها زمان می‌برد. امروزه در تهیه فیلم و سریال نیز از این تکنیک استفاده می‌کنند. 

وی درباره فعالیت هوش مصنوعی در فضای هنری گفت: زیاد نمی‌توان آینده آن را پیش بینی کرد. گویا قرار است اقداماتی انجام دهد، اما درباره میزان خلاقیت در کار آن صحبت‌های زیادی می‌شود. پیشنهاد می‌کنم هنرجویان، زیاد در آن غرق نشوند و این موضوع را در حاشیه کارشان قرار دهند.
عیدی با بیان اینکه انیمیشن، کاری را انجام می‌دهد که در فیلم نمی‌توان به آن دست یافت، افزود: یکی از رسالت‌های انیمیشن این است که مرز گسترده‌ای را برای خلاقیت به ما می‌دهد که می‌توانیم آثار تأثیرگذاری را به وسیله آن خلق کنیم.

کمبود نیروی انسانی در هنر انیمیشن

این انیماتور در حاشیه برگزاری کارگاه مبانی نظری و عملی ساخت انیمیشن، در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: ما در این کارگاه آموزشی صفر تا صد انیمیشن را به صورت پایه و بسیار خلاصه توضیح دادیم تا بتوانیم علاقه‌مندان حوزه انیمیشن که راه آن را نمی‌دانند راهنمایی کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت و تولید انیمیشن چالش‌های زیادی دارد درباره آن گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات این حوزه مربوط به نیروی انسانی است. تمام تلاش ما نیز برای توسعه این فضاست تا بتوانیم علاقه‌مندان این بخش را راهنمایی کنیم. از جمله مسائل دیگر این بخش نیز می‌توان به قصه، داستان و فیلم نامه اشاره کرد.

عیدی گرایش هنرجویان به رشته انیمیشن را خوب بیان کرد و افزود: به علاقه‌مندان این کار توصیه می‌کنیم تا به پایه و اساس رشته‌های مادر مانند طراحی، قصه گویی و متحرک سازی بیشتر پایبند باشند و خود را سرگرم تکنولوژی‌ها و نرم افزار‌های دارای رنگ و لعاب مختلف و همچنین فضای هوش مصنوعی نکنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->