آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳) کودکان زیر ۵ سال پرخطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت‌ها وضعیت نامناسب دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان در کشور
سرخط خبرها

مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران

  • کد خبر: ۲۹۷۰۱۵
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران
مدیر بخش بین الملل انجمن چشم پزشکی ایران گفت: نه تنها نیازی به ارجاع بیماران چشم به خارج از کشور نیست بلکه تقریباً از تمام کشور‌های منطقه، کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیامک زارعی قنواتی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر بخش روابط و امور بین‌الملل انجمن چشم‌پزشکی ایران در آستانه برگزاری سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم‌پزشکی ایران، گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته کنگره سراسری چشم‌پزشکی را در آبان‌ماه خواهیم داشت، این رویداد علمی با حضور همکاران و اساتید کشوری و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شرکت‌کنندگان در این کنگره از دانش و مطالب علمی و تجربیات ارزنده، پزشکان تراز اول کشور و همچنین سخنرانان مطرح و بزرگ بین‌المللی به‌صورت حضوری یا مجازی (ویدیو کنفرانسی) بهره خواهند برد.

وی اظهار داشت: همچنین در رشته‌های فوق‌تخصصی چشم‌پزشکی، سخنرانی‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده تا آخرین یافته‌ها و دستاورد‌های علمی را پوشش دهد به‌عنوان مثال در بخش سگمان قدامی، سخنرانی‌ها طوری طراحی شده تا تمام موضوعات این بخش اعم از آخرین یافته‌ها و تازه‌های آن موردبحث قرار گیرد.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: روش‌های جدید از جمله روش‌های جدید کاتراکت سرجری و روش‌های جدید جراحی عیوب انکساری به‌صورت پنل یا کارگاه آموزشی در کنگره ارائه می‌شود، مطمئن هستم این موضوعات موردتوجه همکاران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه سخنرانی هم به‌صورت حضوری و هم مجازی انجام می‌گیرد، دست انجمن برای حضور میهمانان تراز اول از سراسر دنیا را باز گذاشته، به همین دلیل ترکیب سخنرانان در بخش مجازی بسیار جذاب است، مطمئن هستیم که همکاران از این سخنرانی استفاده بهینه را خواهند برد.

وی افزود: باتوجه‌به کیفیت بالای خدمات و همچنین میزان کم‌هزینه‌ها که بعضاً به یک بیستم تعرفه‌های سایر کشور‌ها می‌رسد، استقبال از دریافت این خدمات بسیار بالاست.

قنواتی بیان داشت: از طرفی سخنرانی‌های صاحب‌نظران داخلی به‌گونه‌ای تنظیم شده که استفاده حداکثری از همه عزیزان برده شود و همچنین سخنرانان تکراری به حداقل برسد تا از توان تمام عزیزانی که در کشور هستند و امکان ارائه مطالب به‌صورت ارزنده و مفید را دارند، استفاده کامل شود.

این استاد چشم‌پزشکی اظهار امیدواری کرد: با حضور حداکثری همکاران چشم‌پزشک، یکی از موفق‌ترین و پربارترین کنگره‌های سالانه انجمن چشم‌پزشکی ایران را شاهد باشیم.

این استاد چشم‌پزشکی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت علمی چشم‌پزشکان کشور در مقایسه با کشور‌های منطقه همچنان در سطح بالایی قرار دارد و باتوجه‌به اینکه تقریباً تمامی امکانات و تجهیزات در کشور وجود دارد، نه‌تن‌ها نیازی به ارجاع بیماران به خارج از کشور نیست بلکه تقریباً از تمام کشور‌های منطقه و کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از حوزه‌ها مانند پیوند قرنیه در منطقه کم‌نظیر هستیم، گفت: وجود بانکه‌ای چشم در کشور افتخار بزرگی برای کشور بوده و خدمات خوبی توسط این مجموعه ارائه می‌شود که برای بیماران بسیار مفید است.
وی گفت: تقریباً تمامی روش‌های پیوند حتی پروتز‌های قرنیه در کشور با تعرفه‌های بسیار کمتر از سایر مناطق و به‌خصوص کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی و با بهترین کیفیت، در حال انجام است.

مدیر بین‌الملل انجمن چشم‌پزشکی با اشاره به اینکه تمامی روش‌های جراحی چشم از جمله روش‌های جراحی مدرن کاتارات در کشور انجام می‌شود، گفت: روش جدیدی که امسال در آمریکا معرفی شده و امکان انجام عمل جراحی کاتاراک به‌صورت پورتاب فراهم آورد، در این کنگره معرفی خواهد شد.

قنواتی افزود: علی‌رغم سطح بالای خدمات و دانش بالای چشم‌پزشکان کشور، خدمات با حداقل هزینه‌ها در کشور ارائه می‌شود، بعضاً ویزیت چشم‌پزشکی در کشور‌های اروپایی یا امریکایی نزدیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار است.

وی با اشاره به اینکه تصویربرداری‌ها نیز در این کشور‌ها به‌شدت گران هستند، گفت:عمل‌های جراحی به ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار هم می‌رسند. در بعضی از کشور‌ها از جمله آمریکا خدمات بیمه آنها را به‌صورت کامل پوشش نمی‌دهد.

این متخصص چشم‌پزشکی اظهار داشت: اکثر کسانی که امکان حضور در کشور را دارند به‌خصوص هم‌وطنانی که در کشور‌های دیگر زندگی می‌کنند، ترجیح می‌دهند برای انجام عمل‌های جراحی هم به دلیل کیفیت خیلی بالا و هم به دلیل هزینه‌های بسیار پایین، به ایران مراجعه کنند.

منبع: سلامت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->