سرخط خبرها

باخت دوباره در پایتخت احتمال اخراج تن هاخ را داغ کرد

  • کد خبر: ۲۹۷۰۳۵
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
باخت دوباره در پایتخت احتمال اخراج تن هاخ را داغ کرد
شکست جنجالی مقابل وستهم نهمین باخت شیاطین سرخ در ۱۶ بازی لیگ برتری بود که آنها از زمان آمدن اریک تن هاخ به منچستریونایتد در لندن برگزار می‌کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این ماجرا حتی به جوکی در لیگ برتر تبدیل شده و گفته می‌شود که تمام تیم‌های لندنی تبدیل به طرفداران تن هاخ شده‌اند. اما رکورد تلخ شیاطین سرخ در پایتخت برای هواداران یونایتد جای خنده ندارد و استدلال دیگری است بر اینکه دوران حضور تن هاخ روی نیمکت این تیم خیلی بیشتر از آنچه باید طولانی شده است.

یونایتد تنها سه روز پس از تساوی کسل کننده مقابل فنرباغچه در لیگ اروپا به ورزشگاه لندن رفت. با وجود تسلط بر بازی در نیمه اول و ایجاد چند موقعیت خوب، یونایتد به سرنوشتی آشنا دچار شد و پس از اعلام یک پنالتی در وقت‌های اضافه برای میزبان، ۲-۱ شکست خورد.

فرم ضعیف یونایتد در خارج از خانه به یکی از اتفاق‌های عادی دوران سرمربیگری تن هاخ بوده است. آنها در لیگ برتر در ۴۳ بازی خارج از خانه تنها ۱۷ برد داشته‌اند؛ اما حتی با همین آمار هم عملکرد آنها در لندن بسیار فاجعه‌بار بوده و شکست ابتدای هفته یونایتد برابر مستهام بیشتر از قبل شایعه اخراج تن هاخ و آمدن ژاوی هرناندز به جای او را جدی کرده است.

زور یونایتد تنها به فولام می‌رسد

از زمانی که تن هاخ در تابستان ۲۰۲۲ هدایت شیاطین سرخ را برعهده گرفت، تیم او ۱۶ بار برای بازی با باشگاه‌های لندنی به این شهر رفته است تنها پیروزی‌های آنها در این دیدار‌ها به دو دیدار مقابل فولام برمی‌گردد؛ دیدار‌هایی که در همان‌ها هم یونایتد به لطف گل‌هایی که در وقت‌های تلف شده مسابقه به ثمر رسید توانست به برد برسد.

در مجموع یونایتد‌ها در دوران مربی هلندی خود هیچوقت در خارج از خانه قدرتمند نبوده‌اند. حتی در فصل اول حضور او که آنها توانستند لیگ را در رتبه سوم به پایان برسانند هم عملکرد شیاطین سرخ در بازی‌های خانگی بود که این نتیجه را برای یونایتد رقم زد. در آن فصل آنها ۴۸ امتیاز از ۵۷ امتیاز ممکن را در اولدترافورد به دست آوردند و پس از منچسترسیتی، دومین رکورد برتر بازی‌های خانگی در لیگ را به خود اختصاص دادند. اما حتی در آن فصل هم، ۸ شکست خارج از خانه و برخی نتایج بسیار نگران کننده، از جمله باخت سنگین ۷ بر صفر در خانه لیورپول دیده می‌شود.

دیدار‌های خارج از خانه، پاشنه آشیل تن هاخ

فصل گذشته و در دومین سال حضور تن هاخ در یونایتد آنها دقیقا در دیدار‌های خارج از خانه عملکرد مشابه فصل قبل داشتند، اما ضعیف شدن نتایج یونایتد در اولدترافورد و گرفتن تنها ۳۳ امتیاز از دیدار‌های خانگی بود که باعث رقم خوردن بدترین رتبه آنها در تاریخ لیگ برتر و به پایان رساندن فصل در رده هشتم شد.

جالب اینجاست که فصل گذشته رکورد آنها در دیدار‌هایی که در لندن برگزار کردند فاجعه‌بارتر از همیشه بود و آنها از ۷ دیداری که در پایتخت برگزار کردند، از مجموع ۲۱ امتیاز ممکن تنها موفق به کسب ۴ امتیاز شدند. تیم تن هاخ در پایتخت حتی حریف تیم‌های متوسط لیگ جزیره هم نشد و به عنوان مثال مقابل کریستال پالاس با نتیجه ۴ بر صفر تحقیر شد.

صدای پای ژاوی در اولدترافورد

با پایان فصل گذشته و عملکرد ضعیف یونایتد در دومین سال زیر نظر تن هاخ، خیلی‌ها شک نداشتند که کار این مربی هلندی در اولدترافورد را باید تمام شده دانست، اما قهرمانی آنها در جام حذفی در کنار نبود گزینه جانشینی مناسب نه تنها او را برای سومین فصل در یونایتد ماندگار کرد، که قرارداد این مربی هم تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد. با این وجود حالا پس از گذشت ۹ هفته از این فصل آنها با کسب تنها ۱۱ امتیاز در رتبه چهاردهم لیگ جزیره حضور دارند تا مشخص شود تصمیم مالکان یونایتد درباره نگه داشتن تن هاخ چقدر اشتباه بوده است.

در روز‌های گذشته از ژاوی هرناندز، سرمربی فصل گذشته بارسلونا به عنوان گزینه جانشینی تن هاخ در یونایتد نام برده می‌شود و پس از شکست ابتدای هفته شیاطین سرخ برابر وستهم، حالا حضور این مربی در اولدترافورد محتمل‌تر از قبل به نظر می‌رسد. رسانه‌های اسپانیایی و انگلیسی چند روز قبل از احتمال حضور ژاوی روی نیمکت این تیم خبر داده بودند، اما مشخص نبود که تصمیم نهایی سرمربی سابق بارسلونا در این باره چه خواهد بود. با این حال، انتشار تصویری از او در حالی که پسرش را با پیراهن یونایتد نشان می‌داد، نشانه‌ای جدی از حضور احتمالی او روی نیمکت قرمز‌های منچستری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->