۸ هزار ساعت پرواز با جنگنده، «پورعلی» را از مفاخر مشهد کرد نشان مشهدالرضا(ع) می‌تواند به نمادی بین‌المللی برای شیعیان تبدیل شود هر حرکتی در شهر امام رضا(ع) انجام شود نشانی از امام رضاست خدمت من، خدمت به امام رضا(ع) است صابری فر: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) می‌تواند به الگویی ملی تبدیل شود مادرشاهیان: کسب دیپلم افتخار مشهد الرضا(ع) مسئولیتی بزرگ برای خدمت بیشتر به زائران بر دوشم نهاد نشان مشهد الرضا(ع)؛ هویت‌بخش خدمت رسانی در شهر مشهد است مهم‌ترین هدف رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، الگویابی و الگوسازی است عودت ۱۶۰ میلیارد ریال به شاکیان بابت گران‌فروشی در مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون (۱۱ دی ۱۴۰۳) وقتی رفاقت، پیکان نارنجی را به فردوسی رساند جریمه بیش از ۱۷ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در مشهد تاکنون (۱۱ دی ۱۴۰۳) ناگفته‌هایی از مزرعه قدیمی «حلوائی» که امروزه بخشی از شهر مشهد است | روستای قنات‌های خشک شده رویداد نشان مشهدالرضا (ع)، نیازمند خلاقیت بیشتر است فرازوفرود‌های ساخت‌وساز، در صدر مشکلات مردمی منطقه ۳ مشهد لزوم اجرای کامل قانون عوارض آلایندگی برای حفظ محیط زیست شهری مشهد ۱۱۰ پیوند کلیه از ابتدای سال ۱۴۰۳ در مشهد انجام شده است مشهد، ایستاده در غبار | ثبت یک روز آلوده دیگر (۱۱ دی ۱۴۰۳) نشان مشهدالرضا (ع) حرکتی جهت الگوسازی برای نسل جدید نشان «مشهد الرضا(ع)»؛ معرف جایگاه مشهد بعنوان پایتخت معنوی ایران دکتر علم‌الهدی در مراسم نشان مشهدالرضا(ع): تربیت سیاسی در جمهوری اسلامی از گهواره شروع می‌شود| شهید رئیسی خود را گزینه بدیل قدرت نمی دانست + فیلم اهدای نشان ویژه مشهدالرضا(ع) به رئیس جمهور شهید | دکتر علم الهدی دیپلم افتخار گرفت + فیلم
سرخط خبرها

هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری مشهد

  • کد خبر: ۲۹۸۴۲
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری مشهد
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: تاکنون در خط سه قطارشهری مشهد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز افزود: پیچیده‌ترین کارگاه‌های کشور در میدان شهدا است و مشابه آن را در کل کشور نداشته ایم.

وی افزود: این کارگاه از این حیث دارای تفاوت است و دو ایستگاه در یک تراز به یک دیگر می‌رسند و بر این اساس خط چهار و سه در آینده نزدیک در یک تراز متوقف شده و مسافران خود را سوار می‌کنند که نظیر این اقدام را فقط در کشور‌های چین و بارسلون شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: این ایستگاه عریض‌ترین ایستگاه با عمق ۵۰ متری در کشور است.
کیامرز خاطرنشان کرد: عرض ایستگاه‌های زیرزمینی ما بین ۱۴ تا ۲۰ متر است، اما این ایستگاه بسیار عریض است و امید داریم به زودی آن را به بهره برداری برسانیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خطوط یک و دو قطار شهری در حال بهره برداری هستند و در آینده ایستگاه شهرک سلامت نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه نوع طراحی ایستگاه در این منطقه به گونه‌ای صورت گرفته که قابلیت دارد تا در ادامه مسیر به سمت بولوار نماز منتهی شود، تصریح کرد: همچنین این قابلیت نیز وجود دارد که این خط در آینده به بولوار شهید فکوری نیز منتهی شود.

کیامرز بیان کرد: در حال حاضر خط‌های یک و دو قطارشهری در حال فعالیت بوده و روزانه در برخی مواقع تا ۲۵۰ هزار مسافر نیز جابه جا می‌کند.
وی اضافه کرد: برخی تجهیزات خارجی این قطار‌ها به دلیل عدم پرداخت با کمی مشکل همراه بوده است؛ اما امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ باقیمانده کار نیز به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه امروزه بیشترین بحث و تمرکز ما بر خط سه قطارشهری است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی نمی‌دانیم تا چه حد نسبت به دورنمای ارائه شده برای سال ۱۴۰۰ موفق خواهیم بود.
کیامرز عنوان کرد: در شورای پنجم استارت فعالیتی را زدیم که با همکاری جدی اعضای شورا و شهردار مشهد همراه بود. برای راه اندازی خطوط قطار شهری از پایانه امام رضا (ع) تا پایانه شهدا حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی با بیان اینکه از میزان سه هزار میلیارد تومان تا به امروز شهرداری مشهد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آن را تامین کرده است، اظهار کرد: امیدواریم باقی آن را از طریق اوراق مشارکت، وام‌های اخذ شده و تامین منابع ارزی تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: اگر شرایط به خوبی پیش رود در گام بعدی مسیر میدان شهدا تا خیابان امامت ۴۹ را مدنظر قرار دادیم که این بخش شامل فاز دو خط سه قطار شهری می‌شود.
کیامرز عنوان کرد: همچنین امید داریم بتوانیم عملیات خط چهار قطار شهری را انجام دهیم. با توجه به شرایط موجود اگر بخواهیم ۳۰ کیلومتر خط سه قطار شهری را به اتمام برسانیم، نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و این رقم در شرایط موجود بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه تاکنون در خط سه قطارشهری مشهد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم، خاطرنشان کرد: همزمان پروژه خط چهار قطار شهری را نیز استارت زدیم و بنا داریم که در آینده برای این خط نیز تونل احداث کنیم. از منطقه مهرمادر واقع در خیابان خواجه ربیع زمین‌هایی را تملک کرده ایم و شفت آن را آغاز کردیم. امید داریم تا ۸ ماه دیگر عملیات شفت آن را به اتمام برسانیم و استارت خط چهار قطار شهری را نیز بزنیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در رابطه با تامین واگن برای خط‌های سه و چهار قطار شهری مشهد، خاطرنشان کرد: در تامین واگن در خط دو با مشکلی رو به رو نبودیم. برای کسری واگن خط یک نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم واگن‌های مورد نیاز این خط را تامین کنیم و در خصوص وزارت صمت جلساتی را نیز برگزار کردیم تا بتوانیم مجوز لازم از وزارت صمت اخذ کنیم و آن را از چین وارد کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->