به گزارش شهرآرانیوز، سریال «دودکش» در اوایل دهه نود توانست به یکی از سریالهای به یاد ماندنی طنز تلویزیون تبدیل شود. محور قرار دادن خانواده و اهمیت آن، سر کردن با مشکلات و در کنار هم بودن برای رفع آن، کمدی موقعیت و استفاده از توان بالای بازیگرانش در عمیق کردن این موقعیت ها، از عوامل موفقیت فصل یک «دودکش» بود.
بازخوردهای مخاطبان از فصل دوم سریال دودکش، از همان آغاز، نشان میداد که فصل اول این سریال موفقتر بوده است. بر اساس صحبتهای برخی از منتقدان، در فصل نخست ظرفیت پردازش مسائل خانوادگی و اجتماعی با رویکرد طنز بسیار گویاتر، پویاتر و مقبولتر از فصل دوم این سریال با عنوان «پادری» بود. در فصل دوم بسترسازی برای حوادث اصلی بسیار کند صورت گرفته و مخاطب بعضی برخوردها و تکیه کلامهای تکراری در فصل نخست را در فصل دو مشاهده کردند. به طور کلی در فصل نخست ظرفیت پردازش مسائل خانوادگی و اجتماعی با رویکرد طنز بسیار گویاتر، پویاتر و مقبولتر از فصل دوم بود.
سریال دودکش ۳ با جایگزینی برزو نیک نژاد، به جای محمد حسین لطیفی به عنوان کارگردان روی آنتن رفت و با تفاوتهایی در ساخت به مخاطبان معرفی شد.
نیکنژاد در فصل اول سریال به همراه حسن وارسته نویسندگی فیلمنامه آن را برعهده داشت. او در فصل دوم از این پروژه جدا شد و در فصل سوم علاوه بر کارگردان، نویسنده سریال هم بود. از جمله تفاوتهای این فصل،حذف برخی از بازیگران از جمله النازحبیبی بود که این مسئله در سریالهای دنبالهدار ضعف جدی به شمار میرود.
با این حال یکی از نکات جالب «دودکش ۳» تغییر چهره بازیگران کودک سریال بود. محمدرضا شیرخانلو و یاس نوروزی که در فصل اول و دوم سریال نقش فرزندان «فیروز» را بازی میکردند، به سن نوجوانی رسیدهاند و تغییر چهره آنها، گذر زمان را در قصه باورپذیر کرده بود.
اکنون اخباری مبنی بر کلید خوردن فصل چهارم سریال دودکش منتشر شده است که باید دیداین فصل با چه ساختار و ترکیبی به مخاطبان معرفی میشود و آیا این مجموعه میتواند در چهارمین تلاش خود موفق میشود مخاطبان تلویزیون را راضی نگه دارد؟