استقرار ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی و ۱۰۰ امدادگر مترو برای تأمین امنیت زائران در دهه پایانی صفر زیرساخت‌های خدمت به زائران رضوی فراتر از ماموریت‌های مدیریت شهری است قلندرشریف: زائران و مجاوران برای تردد در محدوده حرم مطهر رضوی از خط ۳ قطار شهری استفاده کنند توزیع بسته‌های غذایی و خدمات گسترده به زائران پیاده در موکب آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد انتقال زائران پیاده به مشهد با سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی شهردار مشهد مقدس: خط قرمز شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی، تکریم و ایمنی و سلامت زائران است + فیلم نظارت ۲۴ ساعته بر پارکینگ‌های شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اسکان ۳۲ هزار زائر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: افزایش چشمگیر خدمات مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر انتقال زائران پیاده خسته و بیمار از ورودی ملک‌آباد توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد تاکسی‌های مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تا چه محدوده‌ای به سمت حرم رضوی امکان تردد دارند؟ شهردار مشهد مقدس: خدمات‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، یک تکلیف جهادی است تعطیلی مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی تا دوشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای فضاسازی ویژه مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر آبرسانی به ایستگاه‌ها و موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (علیه‌السلام) در منطقه ۶ مشهد انسداد معابر فرعی خیابان امام رضا(علیه‌السلام) مشهد در روزهای آخر دهه صفر هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد تکمیل است (جمعه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۴) | شهروندان برای زیارت از خودروی شخصی استفاده نکنند درخواست رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران مشهد: برای رفاه زائران در روزهای پایانی صفر، برق هتل‌ها را قطع نکنید (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) ورود بیش از ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) خدمت‌رسانی شبانه‌روزی خدمات شهری در خیابان امام رضا (ع) | فعالیت ۴۲۶ نفر پاکبان در سه شیفت
سرخط خبرها

معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد

  • کد خبر: ۳۰۱۴۵۵
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
  • ۱
معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برقی‌کردن قطار مشهد- تهران دو میلیارد دلار هزینه دارد، گفت: این موضوع موردتوجه استاندار است و در دستورکار ما قرار دارد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار داشت: در موضوع تردد مسافر و زائر بین مشهد و تهران، ما بیشترین حجم جابه‌جایی را داریم و یکی از راه‌هایی که هم ارزان‌قیمت باشد و هم امنیت مسافر حفظ شود، راه‌آهن و قطار است؛ موضوعی که دستور خود حضرت آقا هم است. به هر حال چندین سال است که می‌خواهیم این قطار سریع‌السیر و قطار برقی مشهد را سریع‌تر راه‌اندازی کنیم.

او در ادامه، خاطرنشان کرد: پس از بررسی کارشناسان فنی و با توجه به اعتبارات موجود در وضعیت اقتصادی کشور، مقرر شد فاز اول راه‌آهن فعلی مشهد-تهران به برقی ارتقا پیدا کند. این باعث می‌شود که قطار ۱۹۰ تا ۲۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: از سوی دیگر، با توجه به اینکه کریدور شمال به جنوب در حوزه باری برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و در واقع اقتصادی است، ادامه توسعه و برقی‌کردن خط قطار از سرخس تا مشهد و از تهران تا تبریز و چشم ثریا جهت اتصال به حوزه کشور ترکیه و اروپا با هر دو نگاه یعنی هم باری و هم مسافری‌باری توجیه اقتصادی دارد. مسافری هم به جهت امنیتی که برای ما دارد. این موضوع در دستورکار اول قرار گرفته و در حوزه استان هم مصوب شده است.

نوری‌زاده ادامه داد: ما به دنبال اجرایی‌شدن این طرح هستیم؛ البته یک طرح دیگر هم هست، طرح «سریع‌السیر» که باید مطالعات آن انجام شود. چون از لحاظ هزینه، طرح برقی‌کردن قطار مشهد- تهران حدود دو میلیارد دلار هزینه دارد و طرح سریع‌السیر که تنها دو ساعت فاصله را کاهش می‌دهد، ۲۰ میلیارد دلار. اگر بحث ما مسافرین در موضوع زیارت باشد، طبیعتاً دو ساعت منطقی نیست و توجیه ندارد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و اعتبارات، اولین اقدام، برقی‌کردن فاز اول قطار مشهد به تهران است. مطالعات این پروژه انجام شده است، اما اینکه اجرای این پروژه چقدر زمان می‌برد، دوستان زیرساخت باید پاسخ دهند. آقای استاندار روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای دارند و اگر اهتمام ایشان نبود، به این فاصله کم این اتفاقات نمی‌افتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من بجای اینکارجاده های زمینی روبیشترکنیدنه سرعت قطار.چون کسی که باقطارمیادراش سرعت ملاک نیست.اگه آزادراه حرم تا حرم وآزادراه مشهدقوچان تاگرگان روایجادکنین ،عاقلانه تروضروری تره.واگرهم اینهم مقدورنیست،حداقل ترمیم و بهسازی همین جاده های کنونی رودرست انجام بدین،منطقی تره تااینکه سالهاست مدام صحبت ازقول ووعده های پوچ وغیرعملی دراین پروژه میدهید.یاحق
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->