افزایش ۲ برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد پست اینستاگرامی شهردار مشهدمقدس در خصوص افتتاح گذر‌های تاریخی محلات و رونمایی از بزرگ‌ترین پرده نقاشی نقالی کشور در مشهد رئیس شورای شهر مشهد: فرآیند ثبت دهم دی‌ماه به عنوان روز ملی مشهدمقدس انجام شده است سلیمی: مدیریت شهری باید به مسائل نوجوانان در برنامه‌های خود توجه کند قدردانی استاندار خراسان رضوی از شهردار مشهدمقدس شهروند خبرنگار | درخواست آسفالت خیابان نظام دوست مشهد شورای ششم پای تاریخ مشهد و هویت امام‌رضایی آن ایستاده است
سرخط خبرها

تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز برای شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۳۰۴۰۷۷
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز برای شهروندان مشهدی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد: بهبود میزان رضایت‌مندی شهروندان یکی از مأموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی تبیین‌شده مهم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه بهبود میزان رضایت‌مندی شهروندان یکی از مأموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی تبیین‌شده مهم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد است، گفت: امسال اقدامات متعددی درراستای بهبود عملکرد، شفافیت عملکرد، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی عمومی، ارتقای فرهنگ شهروندی و افزایش رضایت‌مندی مردم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به‌عنوان یکی از ارکان اصلی پاسخگویی به شهروندان، صورت گرفته است.

جواد اصغری در گفت‌و‌گو با شهرآرا با بیان اینکه همواره به‌دنبال ارائه الگو‌های شفاف شهرسازی برای پاسخگویی به شهروندان بوده‌ایم، افزود: برای اولین بار ضوابط و مقررات طرح‌های تفصیلی حوزه‌های برنامه‌ریزی هفتگانه و همچنین مناطق و پهنه‌های بازآفرینی به‌صورت کاملا ساده و خلاصه و در قالب تصاویر قابل‌فهم برای شهروندان، تبدیل به بروشور‌های آموزشی شده است که در نقاط مختلف شهر از‌جمله دفاتر پیشخوان و بین مناطق توزیع شده است.

همچنین با توجه به تغییراتی که در سال‌های آخر در سامانه و فرایند‌های پاسخگویی رخ داده است، فرایند صدور پروانه به‌صورت گام‌به‌گام تبدیل به دفترچه ساده‌سازی شده است تا شهروندان هنگام مراجعه به دفاتر یا مناطق بتوانند با مراجعه به این دفترچه از فرایند و گام‌هایی که باید طی کنند، کاملا آگاه باشند.

مساعدت مساجد در آموزش شهروندان

وی بیان کرد: درراستای گسترش حوزه اقدامات فرهنگ شهروندی، مخاطب‌سنجی اولیه صورت گرفته است تا با شیوه‌ها و ابزار‌های مناسب با هر گروه مخاطب، محتوا‌های متناسب تدوین شود. بر‌همین‌اساس در یکی از اقدامات، در مساجد محوری مناطق مختلف، جلساتی با حضور همکاران این معاونت و مشاوران طرح‌ها با هدف آموزش ضوابط و مقررات برگزار شده است. همچنین موشن گرافی‌هایی با موضوعات تعریف طرح، سرانه و تراکم، مقررات و قوانین حریم و طرح‌های مطالعاتی با بیانی کاملا ساده برای انتشار عمومی تهیه و بعضا منتشر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از گروه‌های مهم مخاطب آموزش شهروندی، کودکان و نوجوانان هستند که برنامه‌ریزی برای آموزش و انتقال مفاهیم اولیه شهرسازی برای این گروه هم انجام شده است.

برگزاری نمایشگاه با هدف فرهنگ‌سازی

اصغری با اشاره به این نکته که هر یک از مطالعات، طرح‌ها و ضوابط و مقررات، نیازمند برخورداری از یک پیوست رسانه‌ای همه‌گیر است، تصریح کرد: به‌منظور بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتبط با شهروندان در گروه‌های مختلف، نمایشگاهی از طرح‌ها و مطالعات متعددی که در این معاونت تهیه شده است، درمعرض دید عموم قرار گرفت تا شهروندان علاوه بر آگاهی از اموری که در دست انجام است، امکان انتقال بازخورد و دیدگاه‌های خود را داشته باشند.

این نمایشگاه که با هدف افزایش شفافیت و در‌راستای بهبود عملکرد تدارک دیده شده بود، به‌مدت یک هفته در محل معاونت شهرسازی شهرداری و سپس به‌مدت چهار روز در شورای اسلامی شهر مشهد در‌معرض دید همگانی قرار گرفت و از هفته پیش‌رو نیز در دیگرنقاط عمومی شهر در سطح مناطق مختلف در‌معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: گام اول مشارکت مردمی، آگاهی‌بخشی است؛ بنابراین این اقدامات در کنار ارتقای فرهنگ شهروندی و احقاق حقوق عمومی، تمرین و گام کوچکی برای ایجاد و فراهم‌آوردن بستر‌های مشارکتی بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->