جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!

  • کد خبر: ۳۰۴۶۸
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!
رییس هیئت مدیره سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات تلویزیونی و فضای اینستاگرامی هشدار داد.
سعیده ساجدی‌نیا - دکتر غلامعلی افروز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در آسیب‌شناسی استفاده از کودکان در تبلیغات کاالا‌ها و خوراکی‌ها، گفت: سال‌ها پیش مقاله‌ای با عنوان «بچه‌های پفک‌فروش» نوشتم و نسبت به بکارگیری بچه‌های زیبا برای تبلیغات واکنش نشان دادم و تأکید کردم این برچسب‌ها در فضای اجتماعی بر روی این کودکان نهادینه می‌شود. برای نمونه به بچه‌ای که در تبلیغات چیپس و پفک حضور یافته بود، تا مدت‌ها می‌گفتند «حامد پفکی!» یا «رامین آدامسی!»

کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت
استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه «این کودکان با انگیزه‌های اقتصادی و تجاری مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند»، اظهار کرد: از نظر روانشناختی، کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت و این مشکلات تا بزرگسالی گریبان بچه‌های تبلیغاتی و خانواده‌هایشان را خواهد گرفت.

استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی آنها ضربه می‌زند
افروز با مقایسه کودکانی که در تبلیغات تجاری بکارگیری می‌شوند و بازیگر سریال قصه‌های مجید، افزود: آقای مهدی باقربیگی که در سریالی ایفای نقش کرد که پشت همه قصه‌هایش یک حکمت مهمی بود و حالا در بزرگسالی هم به همه آن گذشته افتخار می‌کند؛ بنابراین بار دیگر تأکید می‌کنم که استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی کودکان ضربه می‌زند و خانواده این بچه‌ها بدانند که هر چقدر هم بابت حضور فرزندانشان دریافتی داشته باشند، چند برابر آن را در آینده از دست خواهند داد، زیرا در این چالش، سلامت روانی، باور‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی کودکانشان را قربانی منافع مالی خود می‌کنند.

این بچه‌ها نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند
رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت هشدار داد: مطالعات علمی در این باره نشان می‌دهد که یکی دیگر از آسیب‌های مهم پیش‌روی کودکان تبلیغاتی این است که آن‌ها در آینده نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند و به یک زندگی به ظاهر هنری مبتلا می‌شوند و پیامد‌های ناخوشایند برای همیشه گریبانگیرشان هست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->