۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید نتایج آزمون نهایی دوازدهم بعد از کنکور اعلام می‌شود ۳۷ درصد حجم سد‌های کشور خالی است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) این محصولات بهداشتی غیرمجاز کودکان و نوزادان را نخرید + عکس واژگونی پراید در محور راور _ مشهد ۴ کشته و زخمی برجای گذاشت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۹۰ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۲ نفر در تصادفات شبانه‌روز گذشته مصدوم شدند (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!

  • کد خبر: ۳۰۴۶۸
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!
رییس هیئت مدیره سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات تلویزیونی و فضای اینستاگرامی هشدار داد.
سعیده ساجدی‌نیا - دکتر غلامعلی افروز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در آسیب‌شناسی استفاده از کودکان در تبلیغات کاالا‌ها و خوراکی‌ها، گفت: سال‌ها پیش مقاله‌ای با عنوان «بچه‌های پفک‌فروش» نوشتم و نسبت به بکارگیری بچه‌های زیبا برای تبلیغات واکنش نشان دادم و تأکید کردم این برچسب‌ها در فضای اجتماعی بر روی این کودکان نهادینه می‌شود. برای نمونه به بچه‌ای که در تبلیغات چیپس و پفک حضور یافته بود، تا مدت‌ها می‌گفتند «حامد پفکی!» یا «رامین آدامسی!»

کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت
استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه «این کودکان با انگیزه‌های اقتصادی و تجاری مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند»، اظهار کرد: از نظر روانشناختی، کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت و این مشکلات تا بزرگسالی گریبان بچه‌های تبلیغاتی و خانواده‌هایشان را خواهد گرفت.

استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی آنها ضربه می‌زند
افروز با مقایسه کودکانی که در تبلیغات تجاری بکارگیری می‌شوند و بازیگر سریال قصه‌های مجید، افزود: آقای مهدی باقربیگی که در سریالی ایفای نقش کرد که پشت همه قصه‌هایش یک حکمت مهمی بود و حالا در بزرگسالی هم به همه آن گذشته افتخار می‌کند؛ بنابراین بار دیگر تأکید می‌کنم که استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی کودکان ضربه می‌زند و خانواده این بچه‌ها بدانند که هر چقدر هم بابت حضور فرزندانشان دریافتی داشته باشند، چند برابر آن را در آینده از دست خواهند داد، زیرا در این چالش، سلامت روانی، باور‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی کودکانشان را قربانی منافع مالی خود می‌کنند.

این بچه‌ها نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند
رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت هشدار داد: مطالعات علمی در این باره نشان می‌دهد که یکی دیگر از آسیب‌های مهم پیش‌روی کودکان تبلیغاتی این است که آن‌ها در آینده نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند و به یک زندگی به ظاهر هنری مبتلا می‌شوند و پیامد‌های ناخوشایند برای همیشه گریبانگیرشان هست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->