OpenAI قصد دارد ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته بسازد فلز طلا چطور در پوسته زمین شکل می‌گیرد؟ | تحقیقی جدید پاسخ می‌دهد فضانوردان ناسا از ایستگاه فضایی بین‌المللی سال نو میلادی را تبریک گفتند + فیلم محققان اسکاتلندی: افزایش بیماری‌های روانی ارتباطی مسقیم با آلودگی هوا دارند ۱۰ دنیای رنگی برای ۷ تا ۱۸ ساله‌ها در گوگل، اسکویید گیم بازی کنید! + آموزش هم‌افزایی در راستای تحقق ۵۵هزار اتصال فیبر نوری در خراسان رضوی فضاپیمای ناسا رکورد نزدیک‌شدن به خورشید را شکست! افغانستان و ایران تفاهم‌نامه اتصال شبکه‌های اینترنت امضا کردند ۵۰۰۰ پهپاد، به مناسبت کریسمس، رکورد طولانی‌ترین نمایش پهپاد‌ها را شکستند + فیلم ویدئو | پشتک‌زدن ربات انسان‌نمای «بوستون داینامیکس» با لباس بابانوئل رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی رسماً آغاز شد (۵ دی ۱۴۰۳) تشخیص دیابت با هوش مصنوعی در بیمارستان‌های انگلیس زمان رفع فیلتر واتس‌آپ و گوگل پلی مشخص شد ویدئو | آنباکس کیبورد Wind X98 با طراحی جذاب و صدایی دلنشین ویدئو | توضیحات ستارهاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری از مسیر رفع فیلتر گوگل‌پلی و واتس‌اپ ویدئو | طریقه کار رباتی که به افراد فلج توانایی راه رفتن می‌دهد! برنامه شورای عالی فضای مجازی بعد از رفع فیلتر واتساپ و گوگل پلی چیست؟ اولین واکنش وزیر ارتباطات بعد از رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی + عکس فوری: واتساپ و گوگل‌پلی رفع فیلتر شد! (۴ دی ۱۴۰۳) + جزئیات آخرین خبر‌ها از رفع فیلتر تلگرام و واتساپ و گوگل پلی (۴ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!

  • کد خبر: ۳۰۵۵۰
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
اپراتور‌ها اعتماد مشترکان را خدشه‌دار کردند!
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افشای داده‌های کاربران در برخی اپراتور‌ها تاکید کرد: مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر آن را از دست بدهد، دیگر چیزی ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای سال جاری اخباری از نشت اطلاعات کاربران سازمان‌ها و اپلیکیشن‌ها شنیده شد و مرکز ماهر نیز در بیانیه‌ای در رابطه با روند افشا داده‌های سازمان‌ها و کسب‌وکار‌ها در فضای مجازی، با اعلام این نکته که ارتقای هر سیستمی، از جمله امنیت و حفاظت از داده‌های شهروندان نیازمند دریافت بازخورد‌ها و تصحیح آن سیستم است، تاکید کرد «مسوولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، بر عهده بالاترین مقام آن دستگاه خواهد بود.».

اما آخرین خبر از جدیدترین موارد مربوط به نشت اطلاعات به نشت اطلاعات ۵.۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل مربوط بود که حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- همان زمان درباره آن اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لورفته متعلق به چهار سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

البته پس از آن رایتل در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و همچنین حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است.

در این راستا فلاح جوشقانی با بیان اینکه به این اپراتور اخطار داده شده است، گفت: ما از شنبه گذشته به رایتل اخطار دادیم و آن‌ها طبق پروانه ۱۰ روز وقت دارند که به ما پاسخ بدهند. نهاد‌های مسوول هم در حال بررسی موضوع هستند و نتایج را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جریمه‌ای که برای موارد افشای داده در نظر گرفته شده، اظهار کرد: اگر طبق آنچه که در پروانه اپراتور‌ها وجود دارد، تخلفی محرز شود، متخلف جریمه نقدی هم می‌شود. ولی اینکه اعتماد عمومی یک اپراتور خدشه وارد شود، جریمه سنگین‌تری است.

فلاح جوشقانی در پاسخ به اینکه حفاظت از داده‌های شخصی در اپراتور‌ها چقدر جدی گرفته می‌شود؟ گفت: آن‌ها تمام توانشان را می‌گذارند که این موضوعات تکرار نشود، اما در این مورد باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده، اگر قصوری بوده، باید بررسی شود و با آن برخورد خواهد شد. اما مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر این را از دست بدهد دیگر چیزی ندارد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->