آغاز فعالیت رادیو محرم برای هشتمین سال آغاز اکران «نذر بی‌بی» هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم واکنش تهیه‌کننده سریال «بامداد خمار» به حواشی آقای رئیس جمهور، آینه در کربلاست جایزه اصلی کارلوی واری مستند «نگاهی ناگهانی به چیز‌های عمیق تر» رسید درگذشت «جان لاندو» تهیه‌کننده برنده اسکار حسینیه‌ای به وسعت ایران | بررسی ویژه‌برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۳ ادبیات الکترونیک: ادبیات سخت پیما چون قضا از آسمان نزول می‌کند ... | احوال امام حسین (ع) از مرگ معاویه تا رسیدن به کربلا، به روایت نثر‌های کهن فارسی پیام خانه سینما به «مسعود پزشکیان» رییس جمهور منتخب صدور پروانه ساخت «انتخاب من» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آمار فروش سینما در هفته سوم تیر ماه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | فروش سینما از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت محرم در قاب مستند | معرفی مستند‌هایی با موضوع آیین‌های محرم و عاشورا آثار راه‌یافته به بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد + اسامی امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «چهارگاه» شد خاموشی شهاب | آیین بزرگداشت شهاب ملت‌خواه، بزرگ‌مرد عرصه هنر مشهد، برگزار شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
محمود پاک‌نیت در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرانیوز:

خلاقیت در آثار و صداقت در رفتار، وجه تمایز محمدعلی کشاورز

  • کد خبر: ۳۰۵۸۰
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
خلاقیت در آثار و صداقت در رفتار، وجه تمایز محمدعلی کشاورز
بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به مناسبت درگذشت استاد محمدعلی کشاورز به بررسی شخصیت فرهنگی و هنری او پرداخت.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، محمود پاک‌نیت، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، که سابقه همکاری در ۴ سریال ماندگار با محمدعلی کشاورز را دارد، از درگذشت این هنرمند بزرگ ابراز تأسف کرد و گفت: دیروز فرهنگ و هنر ایران یکی از ستون‌های خود را از دست داد و جامعه هنردوست ایران را غمگین کرد.

پاک‌نیت با اشاره به آثار ماندگار استاد کشاورز ادامه داد: مهم‌ترین حسن کارنامه استاد کشاورز، صداقت مثال‌زدنی ایشان در کار بود، ایشان ضمن اهمیت به وظایف خود در هر نقش، جوانان نوپا و علاقه‌مند را نیز راهنمایی می‌کرد تا همه در آفرینش یک اثر هنری نقش داشته باشند.

بازیگر نقش شاه عباس در سریال روشن‌تر از خاموشی تصریح کرد: کشاورز منشأ خلاقیت در آثاری بود که در آن بازی می‌کرد و گواه این مسئله، بازی در نقش شخصیت‌هایی بود که امروز مردم ایران با آن خاطرات فراوانی دارند.

این بازیگر پیش‌کسوت به مردمی‌بودن این هنرمند فقید اشاره کرد و افزود: کمتر بازیگری را در دوران حرفه‌ای فعالیت خود دیده‌ام که همچون استاد کشاورز عاشق مردم باشد و برای مردم خود زندگی کند. هنرمندان بسیاری هستند که اهمیتی به این سرمایه اجتماعی نمی‌دهند، اما مرحوم کشاورز در هر شرایطی که بود به مردم احترام می‌گذاشت و از عکس تا امضا و صحبت با آنان دریغ نداشت.
 
خلاقیت در آثار و صداقت در رفتار، وجه تمایز محمدعلی کشاورز
 

بازیگر نقش جلال در سریال پدرسالار به موفقیت این سریال پس از گذشت ۲۷ سال از اولین پخش آن اشاره و خاطرنشان کرد: موفقیت این سریال در ۲ علت خلاصه می‌شود: نخست، درخشش تکرارنشدنی استاد کشاورز و اثرگذاری وی بر نقش اسداللّه و دیگری، هم‌زادپنداری بسیاری از خانواده‌های ایرانی با شخصیت‌های این داستان؛ بنابراین اگر سریال پدرسالار ۱۰۰ سال دیگر هم بازپخش شود، ارزش‌های هنری آن بیش از پیش دیده خواهد شد.
 
خلاقیت در آثار و صداقت در رفتار، وجه تمایز محمدعلی کشاورز
 

پاک‌نیت در پاسخ به اینکه کدام یک از آثار محمدعلی کشاورز را ماندگارتر می‌بیند، گفت: هنر استاد کشاورز به‌گونه‌ای است که هرکدام از آثار ایشان در جای خود تکرارنشدنی است. استاد کشاورز برخلاف برخی نقش‌هایشان که فردی جدی و بداخلاق را به تصویر می‌کشید، صاحب قلبی رئوف و روحی پرمهر بود. در میان آثار و یادگار‌های هنری ایشان، آثاری، چون مادر، هزاردستان، پدرسالار و روشن‌تر از خاموشی به‌نظر من ماندگارتر هستند.

بازیگر سریال پس از باران به تکریم و ارج نهادن به مقام بازیگران پیش‌کسوت تا آن هنگام که در قید حیات می‌باشند اشاره کرد و افزود: دیروز که اسطوره‌ای از عالم هنر را از دست دادیم، توجه به پیش‌کسوتان این هنر را بیشتر حس می‌کنیم. به هر تقدیر، در دهه گذشته بسیاری از هنرمندان بزرگ ما از دنیا رفتند و کسانی که مسئول فرهنگ و هنر این کشور هستند، باید از هم‌فکری، مشاوره و تجربه دیگر پیش‌کسوتان سینما و تئاتر بهره‌مند شوند تا آنچه که این عزیزان با سال‌ها تلاش خالصانه به دست آورده‌اند از یاد نرود.
 
خلاقیت در آثار و صداقت در رفتار، وجه تمایز محمدعلی کشاورز
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->