وزیر علوم در مشهد: قطعی برق تحصیل دانشجویان را هم مختل کرده است | باید به دنبال تحصیل و آموزش مجازی دانشجویان باشیم نفقه چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ انتقال آب از هزارمسجد به مشهد | چالش ادامه‌دار + فیلم واکنش متفاوت وزارت آموزش و پرورش به رقص دانش‌آموزان بابلی زلزله کاشمر در استان خراسان رضوی را لرزاند (۶ دی ۱۴۰۳) مراقبت‌های تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی کمبود یُد چه علائمی دارد؟ بدون تجویز پزشک، دارو مصرف نکنیم؛ حتی یک مسکن ساده نکات ایمنی استفاده از آسانسورها در شرایط احتمالی قطع برق | مراقب سُریدن آسان‌­سُرها باشید فشار مالیاتی از روی پزشکان برداشته می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۶ دی ۱۴۰۳) | بهبود کیفیت هوا از اوایل هفته آینده قطع داروی بیماران دیابتی بسیار خطرناک است گلایه مردم از قطعی‌های مکرر برق در حاشیه شهر مشهد | خاموشی‌های نامنظم! استفاده از ماسک‌های N۹۵ در هوای آلوده، کمک‌کننده است یا نه؟ بررسی چالش‌های دارویی کشور (۶ دی ۱۴۰۳) آخرین وضعیت تب دنگی در کشور (۶ دی ماه ۱۴۰۳) سیگار کشیدن در نوجوانی به قلب آسیب می‌رساند آیا روند شیوع آنفلوانزا افزایشی است؟ لزوم ایمن‌سازی شهر در برابر زلزله اجرای نافرجام طرح پزشک خانواده در شهر مشهد اولویت جدید حج تمتع اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) قتل هم‌اتاقی به خاطر آب خوردن با پارچ! اعتراف به قتل پسر ناپدیدشده بعد از کشف جسد در رودخانه زمان ثبت نام جدید وام ضروری ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۷ دی ۱۴۰۳) | تداوم آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ + فیلم توسعه نامتوازن در همکاری‌های بین‌المللی موجب غفلت از کشورهای هم زبان شده است ایران فرهنگی؛ از رودکی تا نسل جدید، میراثی که باید زنده بماند رودکی؛ گنجینه‌ای برای تحکیم پیوند‌های فرهنگی ایران و تاجیکستان ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های فرهنگی مشترک ایران و آسیای میانه سفیر تاجیکستان در ایران: رودکی، حلقه پیوند فارسی‌زبانان است وضعیت قرمز عمومی اختتامیه نخستین همایش «رودکی و پیوند‌های فرهنگی ایران و تاجیکستان» برگزار شد
سرخط خبرها

تخلف آشکار انبوه‌سازان از علل اصلی کمبود مدرسه در سطح کشور است

  • کد خبر: ۳۰۶۳۵۴
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
تخلف آشکار انبوه‌سازان از علل اصلی کمبود مدرسه در سطح کشور است
رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز کشور گفت: اگر قانون ساخت مدرسه به‌ازای هر ۲۰۰ واحد اجرا شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ بااین‌حال، این قانون از سوی "انبوه‌سازان" اعمال نمی‌شود و هیچ گوش شنوایی برای اجرای آن وجود ندارد!

به گزارش شهرآرانیوز، نعمت بنی‌آدم؛ رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز به بزرگ‌ترین معضلات آموزشی تهران اشاره و اظهار کرد: نبود زمین مناسب، قدمت بالای ساختمان‌ها و عدم رعایت قانون ساخت مدرسه توسط انبوه‌سازان، از مشکلات اصلی مدارس استان تهران هستند. متأسفانه، انبوه‌سازان به قانون ساخت مدرسه به‌ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی توجه نمی‌کنند و قانون نیز در این زمینه ضعیف عمل می‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات انجام‌شده با مسئولان افزود: خیرین مدرسه‌ساز همواره پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌اند، به‌ویژه در منطقه ۲۲، انبوه‌سازان به معضل بزرگی برای خیرین تبدیل شده‌اند. اگر قانون ساخت مدرسه به‌ازای هر ۲۰۰ واحد اجرا شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، با‌این‌حال، این قانون از سوی انبوه‌سازان اعمال نمی‌شود و هیچ گوش شنوایی برای اجرای آن وجود ندارد!

افزایش مدارس دوشیفته

بنی‌آدم با اشاره به پیش‌بینی‌های سال ۱۴۰۴ گفت: در منطقه ۲۲، کمبود فضای آموزشی به‌قدری است که انتظار می‌رود ۵ هزار دانش‌آموز در این منطقه بدون مدرسه بمانند، در نتیجه، دانش‌آموزان مجبور خواهند شد برای تحصیل به مناطق ۹، ۵ و ۲ بروند، که این مسئله باعث افزایش مسافت و دوشیفته شدن مدارس خواهد شد.

قدمت بالای مدارس؛ خطر در کمین

وی همچنین به قدمت بالای مدارس اشاره و تصریح کرد: مدارسی با عمر بیش از ۶۰ سال در تهران وجود دارند که با کوچک‌ترین زلزله تخریب خواهند شد، این در حالی است که خیرین تمایلی به بازسازی مدارس قدیمی ندارند و به‌دنبال زمین برای ساخت مدارس جدید هستند، زیرا نقشه تیپی مدارس جدید را ترجیح می‌دهند.

انبوه‌سازان و عدم‌رعایت قوانین ساخت مدرسه

بنی‌آدم اضافه کرد: شهرداری‌ها از ابتدا نباید بدون پیش‌بینی ساخت مدرسه، به انبوه‌سازان مجوز بدهند، برای مثال، در منطقه ۲۲ شهرکی با ۴۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که ساکنان آن هنوز مستقر نشده‌اند، اگر این واحد‌ها پر شوند، بحران کمبود مدرسه شدیدتر خواهد شد.

وی تأکید کرد: قانون باید اصلاح شود تا حتی اگر انبوه‌ساز کمتر از ۲۰۰ واحد ساخت، همان تعداد به‌عنوان ۲۰۰ واحد در نظر گرفته شود و ملزم به ساخت مدرسه باشد، در مجتمع‌های بزرگ، مدرسه باید حتماً پیش‌بینی شود.

چالش‌های تأمین زمین برای خیّرین

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به مشکل تأمین زمین گفت: شهرداری‌ها با وجود تعامل خوبی که با مجمع خیرین دارند، زمین مناسبی برای ساخت مدرسه اختصاص نمی‌دهند. شهرداران وظیفه دارند زمین لازم را تأمین کنند، اما مسئولیت را به زمین شهری یا وزارت مسکن واگذار می‌کنند، این نهاد‌ها نیز با شروطی مانند ساخت مدرسه در مدت ۵ سال، زمین را در اختیار قرار می‌دهند.

بنی‌آدم تأکید کرد: شهرداری‌ها و انبوه‌سازان باید نسبت به مسئولیت خود در تأمین فضای آموزشی پاسخگو باشند.
اجرای دقیق قوانین موجود و اصلاح نقاط ضعف آن، از ضروری‌ترین اقدامات برای جلوگیری از بحران‌های آتی است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->