درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

تسریع در پلاسما درمانی در بیماران بدحال کووید۱۹نتایج بهتری دارد

  • کد خبر: ۳۰۸۰۸
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
تسریع در پلاسما درمانی در بیماران بدحال کووید۱۹نتایج بهتری دارد
سرپرست پروژه پلاسما درمانی کرونا در ایران گفت: بر اساس دو مطالعه، پلاسما در بیماران بد حال و شدید بی عارضه بود و پلاسما درمانی در این بیماران هر چه زودتر آغاز شده بود نتایج بهتری به همراه داشت.

به گزارش شهرآرانیوز،دکتر حسن ابوالقاسمی افزود: توصیه ما بر این است که پلاسما درمانی در پروتکل درمانی کووید۱۹ اضافه شود و بیماران در اولین فرصت حتی در اورژانس بتوانند از پلاسما استفاده کنند. دو مطالعه با حجم نمونه ۵۰ مورد روی بیماران بدحال و ۱۱۷ مورد بر روی بیماران شدید انجام و با ۷۴ مورد از گروه کنترل، مقایسه شد.

عضو شورای عالی سازمان انتقال خون افزود: پلاسمادرمانی طول دوران بستری بیماران بدحال و شدید را کاهش داد و میزان مرگ و میر در آنها را کمتر کرده است اما هنوز این مطالعات باید ادامه پیدا کند و در بیماران متوسط که بدحال نیستند نیز انتظار داریم که با مصرف پلاسمای بیماران بهبود یافته، وضعیت آنها کمتر به سمت شدید شدن، برود. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: ویژگی پلاسمای کووید۱۹ این است که دارای آنتی بادی یا پادتن است و پادتن بیماران بهبود یافته می تواند برای ویروسی که وارد بدن بیماران جدید شده، خاصیت کشندگی داشته باشد و پلاسمای کووید۱۹ زمانی که ویروس در بدن فعال شده و هنوز واکنش های التهابی در بدن بیماران فعال نشده، بیشترین تاثیر را دارد.

به گزارش وبدا، ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: بیماران بهبود یافته باید دو هفته پس از بهبود کامل علائم بالینی اقدام به اهدای پلاسمای خون خود کنند. در ایران در دو مطالعه‌ای که بر روی پلاسما درمانی انجام شده، حدود ۵۰۰ بیمار بهبود یافته، پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند و سازمان انتقال خون نیز در این زمینه پلاسمای اهدا شده بیش از یک هزار نفر را دریافت کرده اما روند اهدای پلاسما باید در کشور تقویت شود تا بیماران بیشتری بهبود پیدا کنند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->