مشکل تلویزیون‌های اسنوا و دوو تا ۲۴ ساعت دیگر رفع می‌شود کاهش دامنه نوسان قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات از (دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴) قیمت‌گذاری گندم به هفته آینده موکول شد آغاز عملیات انسداد چاه‌های آب غیرمجاز در محدوده شهری تربت حیدریه (۶ مرداد ۱۴۰۴) اخطار بانک مرکزی | اگر سفر اربعین نرفتید، ارز مسافرتی را پس بدهید پیش بینی قیمت طلا و سکه (سه شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴) آب دستگاه‌های پرمصرف قطع می‌شود قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۶ مرداد ۱۴۰۴) | ریزش ۷۰ میلیونی دیگنیتی بررسی قیمت‌های امروز خودرو‌های داخلی (۶ مرداد ۱۴۰۴) | سهند به ۶۰۷ میلیون تومان افت قیمت کرد نرخ تورم تیر ماه ۱۴۰۴ رشد کرد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۶ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت بیت‌کوین افزایشی شد برق ۳۵۹ اداره و بانک پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد وزیر نیرو: مردم خاموشی‌های بیش از ۲ ساعت را گزارش دهند ثبت نام محصولات ایران خودرو در قالب ۳ طرح عادی، خودرو فرسوده و جوانی جمعیت آغاز شد (۶ مرداد ۱۴۰۴) سردرگمی زائران و اختلال در اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های غیرحضوری ۴ بانک جهت خرید ارز اربعین (۶ مرداد ۱۴۰۴) ریزش شدید بورس در پی اخبار ضدونقیض تعطیلات یک‌هفته‌ای | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ مرداد ۱۴۰۴) نرخ بلیت رفت‌وبرگشت مشهد–نجف ۱۵ میلیون تومان اعلام شد معضل ایجاد طبقات مازاد غیر مجاز در ساختمان‌ها و تهدید ایمنی مردم افزایش قیمت ارز اربعین در بانک مرکزی | دینار بازار آزاد مشهد چند؟ (۶ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ مرداد ۱۴۰۴) | دلار بازار آزاد صعود کرد بلاتکلیفی ۴ ساله تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی | فشار پیمانکاران بر کارگران بهره‌گیری از تجربه جهانی برای مقابله با رکود اقتصادی تولید محصول آب‌بر در استان بی‌آب خراسان رضوی! طلای جهانی به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر رسید (۶ مرداد ۱۴۰۴) رشد حدود ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا در مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۴) ضرورت ساماندهی و اصلاح یارانه نان با رویکرد کارت ملی سرمایه گذاری ۲.۳ میلیاردلاری برای تولید ۷ هزار مگاوات برق خورشیدی
سرخط خبرها

انتقاد نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس از روند ساخت آزادراه حرم تا حرم

  • کد خبر: ۳۰۹۲۰۵
  • ۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
انتقاد نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس از روند ساخت آزادراه حرم تا حرم
نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه ساخت طرح آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد فعال نیست و اینکه چند وسیله عمرانی بگذارند و در بخشی از راه برای سرگرمی کار کنند، به معنای فعال‌بودن اجرای طرح نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی‌امیری در خصوص طرح آزادراه حرم تا حرم اظهار کرد: با معاون وزیر راه گفت‌و‌گو و اعلام شده که زمان‌برشدن ساخت طرح آزادراه حرم تا حرم سرمایه طرح را از دست می‌دهد و حتی شاید توجیه اجرای آن را نیز زیر سؤال ببرد.

وی افزود: به دنبال تشکیل فراکسیون شرق کشور هستیم تا نمایندگان سه استان خراسان را جمع و با عدد قابل توجهی از نمایندگان در این فراکسیون موضوعات مشترک شرق کشور را دنبال کنیم. در ادامه نیز قرار شد رئیس مجلس بحث آزادراه حرم تا حرم را، هم از طریق مجلس و هم با جلسه با سران قوا، پیگیری کند.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل اصلی، تأمین اعتبار طرح است و این مسئله را قبول داریم، اما الان سرمایه‌گذار یعنی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) پای کار آزادراه حرم تا حرم است.

اخلاقی‌امیری ادامه داد: برای تأمین اعتبار می‌توان یک میدان نفتی را به سرمایه‌گذار داد تا خودش ضمن استخراج و فروش نفت، منابع طرح‌های بزرگ مانند آزادراه حرم تا حرم یا قطار برقی مشهد-تهران را تأمین کند.

وی اضافه کرد: همه قبول دارند که مشهد و خراسان رضوی در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی کمبود دارد و در نشست‌های متعدد به وزرای دولت چهاردهم و البته رئیس‌جمهور یادآور شده‌ایم که باید در حوزه این زیرساخت‌ها برای مشهد سرمایه‌گذاری و به آن توجه ویژه شود.

حرم تا حرم، آزادراهی هزارکیلومتری است که مشهد را به قم پیوند می‌دهد و رکورد بزرگ‌ترین طرح آزادراهی کشور را به نام خود ثبت کرده است. اجرای آزادراه حرم تا حرم در مهرماه سال ۸۹ با هدف اتصال قم به خراسان رضوی از مسیر استان سمنان در دستورکار قرار گرفت و براساس قرارداد دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، سهم بخش دولتی در این طرح ۷۰ درصد و سهم بخش خصوصی ۳۰ درصد پیش‌بینی‌ شده بود.

طرح آزادراه حرم تا حرم به منظور گسترش شبکه آزادراهی کشور در بستر BOT (مشارکت بخش خصوصی) با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از سال ۹۱ از قم به گرمسار آغاز شد. عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد با شروع ساخت قطعه ۲۲۳ کیلومتری سبزوار - نیشابور - مشهد از خرداد سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی در خراسان رضوی آغاز شد. اما تا به امروز پیشرفت چندانی نداشته و این در حالی است که حدود ۳۰۰ کیلومتر از آزادراه قم تا سمنان در همین مدت ساخته شده و الان زیر بار ترافیک است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->