به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اجراییسازی سند تحول بنیادین اظهار کرد: برای اجرای این سند ۱۴۷ پروژه تعریف کردهایم که تضمینکننده اجرای آن در مدارس است. برای هر یک از این پروژهها نقشه و برنامه اجرایی مشخصی تدوین شده و در حال پیگیری هستیم.
وی با اشاره به اهمیت آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: یکی از دغدغههای جدی مقام معظم رهبری آسیبهای اجتماعی بوده که به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات کشور مطرح شده است. به اعتقاد من، تغییرات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی در اذهان و باورهای دانشآموزان، مهمترین مسیر نفوذ دشمن است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع یکی از اولویتهای اصلی وزارتخانه بوده و در کنار برنامههای اجرایی قرار گرفته است، عنوان کرد: این وزارتخانه برای مقابله با آسیبهای اجتماعی در فاز اول ۳۲ منطقه هدف را انتخاب کرده تا از ظرفیتهای دروندستگاهی و بروندستگاهی استفاده و دانشآموزان و خانوادهها را توانمند کند که در برابر آسیبها مقاوم باشند.
کاظمی با اشاره به چالشهای موجود در سبک زندگی و فضای آموزشی امروز، گفت: دانشآموزان در معرض آسیبهایی قرار دارند که هم از فضای مجازی و هم از تغییرات فضای حقیقی ناشی میشود. تابآوری دانشآموزان کاهش یافته و باید مهارتهای لازم برای مقابله با این آسیبها را به آنها و خانوادهها آموزش دهیم.
وی در خصوص کلاسهای جبرانی دانشآموزان بیان کرد: در خصوص برگزاری کلاسهای جبرانی پس از تعطیلات، در حال بررسی هستیم و نیاز به برگزاری این کلاسها داریم. پس از ارزیابی، تصمیم خواهیم گرفت که چه تعداد کلاسهای حضوری لازم است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این وزارتخانه خود را مسئول میداند که در زمینه ناترازیهای انرژی و آلودگیهای موجود، به کشور کمک کرده و در راستای آسایش و رفاه دانشآموزان و خانوادهها گام بردارد.
کاظمی با اشاره به نقش تشکلهای دانشآموزی و دانشگاه فرهنگیان در اجرای برنامهها و سیاستهای آموزشی و تربیتی ادامه داد: تشکلهای دانشآموزی و دانشگاه فرهنگیان میتوانند در تقویت برنامههای تربیتی و آموزشی نقش مهمی ایفا کنند.
منبع: ایسنا