روایتی درباره پیکر نادرشاه افشار که چند‌بار دفن شد | قصه نادرِ جنازه «نادر» ایستگاه شهید فکوری خط ۲ مترو مشهد، اردیبهشت ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد رونمایی از قدیمی‌ترین ظرف سفالی خراسان رضوی هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) اعمال قانون و سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) برگزاری دومین دوره مسابقات موشک آبی با مشارکت گسترده دانش‌آموزان مشهدی + فیلم درباره حسین‌آقاخان خزاعی که نخستین فرمانده لشکر خراسان است | میرپنج شرق سهم فضای سبز مشهد و کاشت چمن از مصرف آب چقدر است؟ | کاشتن یا نکاشتن؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: حفظ بافت‌های تاریخی برای احیای هویت تاریخی مشهدالرضا(ع) یکی از ضرورت‌هاست رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد: جلب توجه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در زمینه حفظ خانه‌های تاریخی ارزشمند است برگزاری نشست هماهنگی کنگره ۱۸ هزار شهید دفاع مقدس خراسان رضوی فرهمندی: شورای ششم اهتمام ویژه‌ای به انعقاد قرارداد فاز دو خط ۳ مترو مشهد دارد شناسایی ۵۶۰ هزار خودروی متخلف فاقد معاینه‌فنی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۴ هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه نهایی خط دو متروی مشهد در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) + فیلم مدیر حوزه علمیه خراسان: عملیات خط سه مترو مشهد اقدامی فوق‌العاده است ترافیک پرحجم در میدان شهدا، بزرگراه بسیج و طول خیابان احمدآباد مشهد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ایستگاه مترو میدان شهدا بزرگ‌ترین ایستگاه خاورمیانه است + عکس مشهد به مناسبت روز جهانی هموفیلی قرمز می‌شود توضیحات سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با استفاده کافی‌شاپ‌ها از معابر عمومی ضرورت کنترل ساخت‌وساز در حریم کال‌ها و مسیل‌ها
سرخط خبرها

صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی

  • کد خبر: ۳۱۰۵۴۱
  • ۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی
سرپرست شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، قطعات مترو را بومی‌سازی کرده‌ایم که از این راه، صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل شده است.
فاطمه غلامی
خبرنگار فاطمه غلامی

داوود همتیان در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، با اشاره به ساخت تجهیزات و قطعات قطارشهری مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در مسیر به‌روزرسانی، تعمیر و نگهداری خطوط مترو در کشور ازجمله مشهد، تغییرات نرخ ارز است؛ زیرا هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی به‌شدت افزایش یافته و بهره‌برداری را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه است که تأمین برخی قطعات و لوازم خاص را که از خارج کشور تأمین می‌شوند، دشوار کرده است.

سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، قطعات مترو را بومی‌سازی کرده‌ایم که از این راه، صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل شده است.

همتیان با بیان اینکه مهندسی ارزش در صنعت مترو آورده بسیاری ایجاد می‌کند، گفت: دستگاه ترولی وظیفه حمل تجهیزات خطوط ریلی را دارد که به دست مهندسان در مترو ساخته شده است. ارزش ریالی مشابه خارجی این دستگاه حدود ۲۰ میلیارد تومان است؛ در حالی که مهندسان قطارشهری مشهد فقط با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان این دستگاه را بومی‌سازی کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، ۴ دستگاه ترولی ساخته شده است که سهم خط یک و دو هرکدام، دو دستگاه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->