پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد
سرخط خبرها

صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی

  • کد خبر: ۳۱۰۵۴۱
  • ۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی
سرپرست شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، قطعات مترو را بومی‌سازی کرده‌ایم که از این راه، صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل شده است.

داوود همتیان در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، با اشاره به ساخت تجهیزات و قطعات قطارشهری مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در مسیر به‌روزرسانی، تعمیر و نگهداری خطوط مترو در کشور ازجمله مشهد، تغییرات نرخ ارز است؛ زیرا هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی به‌شدت افزایش یافته و بهره‌برداری را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه است که تأمین برخی قطعات و لوازم خاص را که از خارج کشور تأمین می‌شوند، دشوار کرده است.

سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: با تکیه بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، قطعات مترو را بومی‌سازی کرده‌ایم که از این راه، صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل شده است.

همتیان با بیان اینکه مهندسی ارزش در صنعت مترو آورده بسیاری ایجاد می‌کند، گفت: دستگاه ترولی وظیفه حمل تجهیزات خطوط ریلی را دارد که به دست مهندسان در مترو ساخته شده است. ارزش ریالی مشابه خارجی این دستگاه حدود ۲۰ میلیارد تومان است؛ در حالی که مهندسان قطارشهری مشهد فقط با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان این دستگاه را بومی‌سازی کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، ۴ دستگاه ترولی ساخته شده است که سهم خط یک و دو هرکدام، دو دستگاه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->