درباره «کوچه امام خمینی (ره)‌ ۹» در مشهد | کوچه شجاع‌التولیه و راهی که از باغات متفرقه می‌گذشت آمادگی کامل شهرداری منطقه ۷ مشهد برای میزبانی زائران دهه پایانی صفر ترامپ پاداش صلح در اوکراین را حضور خود در بهشت عنوان کرد بهره‌برداری موقت از ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ شهرداری مشهد برای پذیرایی از زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ سلیمی: ایستگاه استقبال از زائر منطقه هفت جز نیاز‌های مشهد و جای آن خالی بود افزایش ساعات بهره‌برداری متروی مشهد برای خدمت‌رسانی گسترده به زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: ما پیوست‌های فرهنگی را در رضایتمندی زائر می‌بینیم مدیران مناطق ۲ و ۶ شهرداری مشهد منصوب شدند (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) منصوریان: یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی در منطقه ۷ مشهد، ایستگاه استقبال از زائر است علوی‌مقدم: امسال یکی از سال‌های بسیار خوب برای مهمانی از زائران در شهر مشهد خواهد بود طهوریان عسکری: تلاش می‌کنیم زائران برای اسکان در روز‌های پایانی ماه صفر دغدغه ذهنی نداشته باشند بازدید مستمر از موکب‌های مسیر‌های منتهی به مشهد | رفع مشکل قطعی برق و خدمات زیرساختی سرویس دهی ۵۱۰ دستگاه اتوبوس در خطوط منتهی به حرم رضوی در ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند
سرخط خبرها

بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۰۸۴۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص زمان بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط دو متروی مشهد، اظهار کرد: خط دو متروی مشهد ۱۴/۵ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است و ۱۲ ایستگاه تا میدان شهید کاوه راه‌اندازی شده و به طور کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارد. یک ایستگاه در طراحی‌ها اضافه کردیم؛ چراکه به منطقه شهرک سلامت متصل می‌شد و آینده روشنی دارد. در زمین‌های علوم پزشکی آن منطقه، بیمارستان درحال‌احداث داریم و چند بیمارستان آن راه‌اندازی شده است؛ لذا از دولت اجازه گرفتیم و ایستگاه سیزدهم را طراحی کردیم.

وی افزود: عملیات سازه ایستگاه سلامت به پایان رسیده است، عملیات معماری حدود ۶۰ درصد و عملیات تجهیزات آن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برنامه ما اتمام این عملیات تا پایان سال ۱۴۰۳ است که فروردین سال آینده، ایستگاه سلامت به بهره‌برداری برسد. برخی مشکلات مالی و تأمین منابع برای خرید پله‌برقی و... وجود دارد که با شهرداری مشهد در حال رایزنی هستیم. از نظر کاری، وضعیت مطلوب است، اما در تجهیزات کمی عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: ایستگاه سلامت، چون یک ایستگاه طراحی‌شده تجاری است، برآورد هزینه عملیات سازه و عملیات اجرای معماری‌‌اش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تمام شده است؛ تا امروز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید پله‌برقی، تأسیسات برق و مکانیک نیاز دارد.

کیامرز درخصوص روند بهره‌برداری خط ۳ متروی مشهد، عنوان کرد: خط ۳ متروی مشهد با ۲۸.۵ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر قطارشهری مشهد است که حدوداً ۲۷ کیلومتر تونل حفاری شده و حدود ۹۰ همت هزینه این تقریباً ۳۰ کیلومتر بود؛ بنابراین، فازبندی کردیم و فاز اول با ۶ کیلومتر دارای ۷ ایستگاه است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و حدود ۱۲ همت هزینه تمام‌شده فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که حدود ۲۵۰۰ همت نیازمند اتمام عملیات اجرای فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که ان‌شاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درخصوص تأمین واگن‌های متروی مشهد، اعلام کرد: در خط یک قطارشهری مشهد، ۱۲۰ عدد واگن باید تأمین می‌کردیم که ۶۰ واگن تهیه کردیم و ۶۰ واگن دیگر تأمین نشد و اکنون پیگیر خریداری آن هستیم. خط دو متروی مشهد نیازمند ۱۰۰ دستگاه واگن بود که تهیه شد و برای خط ۳ پیش‌بینی شده که باید ۱۶۵ دستگاه واگن تأمین کنیم که تأمین از سال ۱۴۰۰ برعهده دولت است و تاکنون دولت برای هیچ شهری تأمین نکرده است و برای راه‌اندازی فاز اول خط ۳ از واگن‌های خط ۲ استفاده می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->