به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدمهدی طالبیان در این باره اظهار کرد: هرساله خیل عظیمی از دلدادگان حضرت رضا(ع)، مهمان خوان بابرکت این امام همام در حرم مطهر رضوی میشوند و از غذای خوشطعم مهمانسراهای این آستان مقدس در وعدههای مختلف، متنعم میشوند.
وی افزود: پذیرایی از زائران و مجاوران در صحنوسرای رضوی، قدمتی طولانی دارد و شاید بتوان از آن بهعنوان یکی از مهمترین خدمات حرم مطهر به ارادتمندان امام هشتم(ع) نام برد که در پرتو نذورات و موقوفات مردمی، همچنان دنبال میشود.
طالبیان مأموریت اصلی مهمانسراهای حضرتی را ارائه خدمت پذیرایی به مهمانان و مدعوین این آستان مقدس ذکر کرد و ادامه داد: روزانه حدود ۲۰ هزار پرس غذا در وعدههای ناهار و شام، در دو مهمانسرای «غدیر» و «حُر عاملی» برای خدمه و زائران طبخ میشود که این آمار در ایام و مناسبتهای خاص سال، افزایش مییابد.
وی اضافه کرد: کارکنان این مهمانسراها با نظارت بر فرایند خرید مواد اولیه مرغوب و درجه یک، فرایند حین پخت و همچنین نظارت بر فرایند توزیع و پذیرایی از زائران، تلاش دارند تا با رعایت تمامی الزامات استاندارد و دستورالعملهای بهداشتی، غذایی سالم و درخور شأن و شایسته زائران را، طبخ و آمادهسازی کنند.