روایتی درباره پیکر نادرشاه افشار که چند‌بار دفن شد | قصه نادرِ جنازه «نادر» ایستگاه شهید فکوری خط ۲ مترو مشهد، اردیبهشت ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد رونمایی از قدیمی‌ترین ظرف سفالی خراسان رضوی هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) اعمال قانون و سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) برگزاری دومین دوره مسابقات موشک آبی با مشارکت گسترده دانش‌آموزان مشهدی + فیلم درباره حسین‌آقاخان خزاعی که نخستین فرمانده لشکر خراسان است | میرپنج شرق سهم فضای سبز مشهد و کاشت چمن از مصرف آب چقدر است؟ | کاشتن یا نکاشتن؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: حفظ بافت‌های تاریخی برای احیای هویت تاریخی مشهدالرضا(ع) یکی از ضرورت‌هاست رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد: جلب توجه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در زمینه حفظ خانه‌های تاریخی ارزشمند است برگزاری نشست هماهنگی کنگره ۱۸ هزار شهید دفاع مقدس خراسان رضوی فرهمندی: شورای ششم اهتمام ویژه‌ای به انعقاد قرارداد فاز دو خط ۳ مترو مشهد دارد شناسایی ۵۶۰ هزار خودروی متخلف فاقد معاینه‌فنی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۴ هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه نهایی خط دو متروی مشهد در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) + فیلم مدیر حوزه علمیه خراسان: عملیات خط سه مترو مشهد اقدامی فوق‌العاده است ترافیک پرحجم در میدان شهدا، بزرگراه بسیج و طول خیابان احمدآباد مشهد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ایستگاه مترو میدان شهدا بزرگ‌ترین ایستگاه خاورمیانه است + عکس مشهد به مناسبت روز جهانی هموفیلی قرمز می‌شود توضیحات سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با استفاده کافی‌شاپ‌ها از معابر عمومی ضرورت کنترل ساخت‌وساز در حریم کال‌ها و مسیل‌ها
سرخط خبرها

تکمیل خط ۲ مترو مشهد با بهره‌برداری از ایستگاه «سلامت» تا پایان ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۱۸۳۶
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تکمیل خط ۲ مترو مشهد با بهره‌برداری از ایستگاه «سلامت» تا پایان ۱۴۰۳
آخرین ایستگاه خط ۲ قطارشهری مشهد با پیشرفت ۸۸‌درصدی، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ دوم اسفند سال ۱۳۹۵ بود که فاز اول خط‌۲ قطار‌شهری مشهد، با حضور مسئولان ملی و محلی و با شش ایستگاه از خیابان طبرسی تا میدان شهدا افتتاح شد و روز بعد از آن، نیز سرویس‌دهی عمومی این خط آغاز شد تا مشهد، همچنان که انتظارش می‌رفت، کماکان در راه‌اندازی مگاپروژه خط‌۲ قطار‌شهری، بعد از تهران، سرآمد کل کشور باشد.

کمتر از سه سال بعد و در ۱۸‌مرداد سال ۱۳۹۸ نیز فاز دوم خط‌۲ قطارشهری مشهد از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه با حضور مسئولان ملی و محلی به بهره‌برداری رسید تا سرعت توسعه خطوط مترو مشهد باز هم مثال بارزی از کارآمدی و توانمندی مدیریت شهری مشهد باشد. هر‌چند با تمرکز بر روی عملیات اجرایی خط‌۳ و سپس حفاری بخشی از خط‌۴ مترو مشهد، سرعت تکمیل ایستگاه پایانی خط‌۲ مترو (ایستگاه سلامت) در دوره‌های گذشته مدیریت شهری با کندی پیش رفت، در دوره اخیر و با دستور شهردار مشهد و همراهی شورای‌اسلامی شهر، تکمیل ایستگاه پایانی خط‌۲ مترو سرعت گرفت تا با تأکید مسئولان، انتهای سال، آغاز خدمت‌رسانی ایستگاه سلامت به زائران و مجاوران باشد.

برای اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت ایستگاه سلامت خط ۲، مدیرعامل قطارشهری مشهد اعلام کرد: اکنون فضای آسانسور، شفت‌های پله فرار و شفت‌های هوا، مراحل پایانی عملیات عمرانی را طی می‌کنند.

پیشرفت ۸۸‌درصدی ایستگاه سلامت

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با شهرآرا افزود: مسیر دسترسی دوم هم که در حال ساخت است، عملا سرویس‌دهی به پروژه‌های دیگر را که در آینده و در پیرامون ایستگاه ساخته خواهند شد، عهده‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: با‌توجه‌به گودبرداری انجام‌شده، پارکینگ زیرسطحی به‌عنوان پارک‌سوار و پروژه‌های اداری و تجاری نیز در تراز روی سطح زمین و پیرامون ایستگاه ساخته خواهند شد.

مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد درباره میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز بیان کرد: پیشرفت فیزیکی ایستگاه سلامت به ۸۸‌درصد رسیده است و عملیات باقی‌مانده در دو ماه آینده تمام و بهره‌برداری اولیه انجام خواهد شد.

ایستگاهی با ۱۴ پله‌برقی و ۴ آسانسور

وی با بیان اینکه ورودی اصلی ایستگاه از مجاورت بولوار شهید فکوری است، گفت: ایستگاه سلامت دارای چهارده پله‌برقی و چهار آسانسور است که در فاز اول، ایستگاه با شش پله‌برقی افتتاح خواهد شد و به‌مرور سایر قسمت‌ها هم وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

کیامرز با توضیح جزئیات بیشتری از ایستگاه سلامت خط‌۲ قطار‌شهری مشهد بیان کرد: تأسیسات مکانیکال اجرا شده و زیرسازی سقف کاذب هم در حال اجراست. ورق‌های کامپوزیت و سیستم‌های روشنایی هم آخرین مراحل نصب را طی می‌کنند. اتاق‌های بلیت‌فروشی، مسئول ایستگاه، حراست، مانیتورینگ و‌... نیز جانمایی شده است.

سکوی ایستگاه در مرحله نازک‌کاری

اما اینکه آیا در ایستگاه آخر خط‌۲ قطار‌شهری، همانند ایستگاه آخر خط‌یک، شاهد دور زدن قطار‌ها خواهیم بود یا اینکه صرفا تعویض ریل انجام می‌شود، پرسشی است که کیامرز در پاسخ به آن اعلام کرد: قطار بعد از تخلیه مسافر در ایستگاه آخر وارد یک پارکینگ سیصدمتری در انتهای ایستگاه می‌شود تا هم «استندبای» انجام شود، هم تعویض سکو صورت گیرد.

وی افزود: سکوی ایستگاه اکنون به عملیات نازک‌کاری رسیده و نصب سیستم روشنایی و چراغ‌ها نیز به انتها رسیده است و در مجموع، تنها خرده‌کاری در سکوی ایستگاه باقی مانده است که طی ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه خط‌۲ قطار‌شهری مشهد از نظر رعایت الگو‌های پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین خطوط مترویی در کشور است، بیان کرد: خط‌۲ با اتصال شهرک سلامت به بیمارستان قائم (عج) و بیمارستان امام‌رضا (ع) و در ادامه ارتباط با خط‌یک و فرودگاه مشهد، از لحاظ بحث پدافندی و پشتیبانی درمانی در زمان بحران هم مسیر خوب و ایمنی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->