تحول در زیارت با نگاه تسهیل‌گرایانه دولت | دولت به‌دنبال آموزش، ترویج و تسهیل زیارت در ابعاد ملی است شهرداری مشهد میزبان نمایش میدانی «میاندار» در دهه ولایت ۱۴۰۴ | روایت هنری از خط مقدم خاموشان دفاع مقدس برنامه‌ریزی مرحله بازگشت زائران حج ۱۴۰۴ از سه فرودگاه عربستان آغاز شد حجاج بیت الله الحرام رمی جمرات سه‌گانه را آغاز کردند (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) تسهیل زیارت با نگاه کارشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی مشهد، آیینه تمام‌نمای محبت علوی در دهه ولایت ۱۴۰۴ | اکران گسترده علوی در این ایام زمان اعلام وصول نامه معرفی «مدنی‌زاده» وزیر پیشنهادی اقتصاد مشخص شد خدا در وهم نمی‌گنجد | توحید و عدالت در بیان امیرالمؤمنین (ع) آماده‌سازی صحن‌های حرم امام‌رضا (ع) برای جشن غدیر ۱۴۰۴ + فیلم در برابر خدا ادب به خرج بده! | معنا و مراتب ادب در پیشگاه خداوند چیست؟ «جشن ۱۰ کیلومتری غدیر» در پایتخت با رونمایی از بزرگ‌ترین اثر خوشنویسی ولایی پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت امام جمعه موقت کرمانشاه هنر در مسجد بازتعریف می‌شود | آغاز راهی نو از مشهد ارائه خدمات رایگان مترو مشهد در مناسبات مذهبی خردادماه ۱۴۰۴ | ثبت بیش از ۴۰۰ هزار سفر تبیین و ترویج حجاب با محوریت فعالیت‌های مردمی در پارک‌های مشهد برنامه ویژه ناشنوایان در حرم مطهر امام رضا(ع) چگونه شکل گرفت؟ انتقاد بازیگر سینما و تلویزیون از غفلت سینمای ایران درخصوص پرداختن به مناسبت‌های دینی کتاب «حج در نگاه قرآن» روانه بازار نشر شد | شرح سفر نویسنده به حج در سال ۹۶ برگزاری اولین کمیسیون تخصصی کارگروه ملی زیارت به میزبانی شیراز
سرخط خبرها

لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان

  • کد خبر: ۳۱۲۰۲۳
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
لزوم ایجاد کانون‌هایی جهت تداوم و اثربخشی مسیر تربیتی دانش آموزان
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به‌ صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، در اولین جشنواره تجلیل از مدیران برتر مدارس شاهد کشور که صبح روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در سالن اجتماعات هتل پارسیان انقلاب برگزار شد، با تأکید بر اهمیت روش استادمحوری و معلم‌محوری در نظام تعلیم و تربیت، این شیوه را یکی از موثرترین روش‌های آموزشی در طول تاریخ دانست و گفت: تعلیم و تربیت بر پایه استادمحوری، مفاهیم را به‌گونه‌ای درونی و الگومحور به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و معلم به‌طور مستقیم و بدون واسطه بر ذهن و رفتار شاگرد تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اهمیت رشد تدریجی معلمان در مسیر تعلیم، افزود: معلم نه تنها نقش آموزش‌دهنده را بر عهده دارد، بلکه خود نیز در این فرآیند به بلوغ و تکامل می‌رسد و می‌تواند این رشد را به دانش‌آموزان انتقال دهد. در این نظام تربیتی، معلم نه فقط به عنوان فردی دانا، بلکه به عنوان الگویی از فضیلت و ارزش‌های اخلاقی شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر نقش نظام سیستماتیک در پرورش نخبگان تأکید کرد و گفت: ما نیازمند کانون‌هایی هستیم که بتوانند این مسیر تربیتی را به صورت مداوم و اثربخش ادامه دهند، همان‌گونه که شهید مطهری تحت تأثیر اساتید خود به مراتب والای علمی و اخلاقی دست یافت، با استفاده از روش‌های مناسب و الگو‌های کارآمد می‌توان دانش‌آموزان را به جایگاه‌های والا رساند.

وی به اهمیت پیوند میان علم و نگاه توحیدی پرداخت و تصریح کرد: تمامی علوم، در صورتی که با نگاه توحیدی همراه شوند، می‌توانند خاص و ویژه باشند. معلمی شغل انبیاست و همان‌گونه که انبیا نمایان‌گر صفات الهی بودند، معلمان نیز باید نقش هدایت، کنترل و تربیت را به‌خوبی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم همچنین بر ضرورت ارج نهادن به معلمان تأکید کرد و افزود: عشق به معلم باید از درون دانش‌آموز بجوشد. معلمان می‌توانند با انتخاب الگوهایی، چون شهدا، که نمونه‌های والایی از انسان‌های متعالی هستند، مسیر تربیتی دانش‌آموزان را متحول کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->