رضاامیرخانی: فهم صنعت نشر شرط لازم برای موفقیت نویسنده است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳ نقش آفرینی حسین مهری در فیلم کال مارجین ماجرای دستمزدهای میلیاردی بازیگران برنامه مافیا سارا بهرامی با فیلم خاتی در راه جشنواره فیلم فجر + پوستر درگذشت برتران بلیه، کارگردان پیشروی سینمای فرانسه معرفی نامزد‌های تمشک طلایی + اسامی استقلالی‌ها در برنامه ۱۰۰۱ محسن کیایی (۳ بهمن ۱۴۰۳) آزادی ۳۰ زندانی در کرمانشاه با حمایت محسن چاوشی دلیل زخم‌های روی صورت پارسا پیروزفر چیست؟ + عکس رایان گاسلینگ بازیگر قسمت جدید جنگ ستارگان شد رونمایی از کتاب «بسازنفروش‌ها» محمد خسروی‌راد در مشهد + فیلم انتشار نماهنگی دوزبانه به یاد سید حسن نصرالله + فیلم آغاز چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر با یادمان زنده‌یاد آتیلا پسیانی دبیرعلمی جایزه ادبی جلال آل‌احمد: تنوع آثار ادبی در این دوره نسبت به قبل بیشتر است فیلم کوتاه مورچه نامزد جشنواره پریدریشیا هندوستان شد سریال حضرت اجل، اثر جدید سعید سلطانی هدایت هاشمی با فصل دوم سریال فراری روی آنتن تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

ماجرای دستمزدهای میلیاردی بازیگران برنامه مافیا

  • کد خبر: ۳۱۲۲۴۱
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
ماجرای دستمزدهای میلیاردی بازیگران برنامه مافیا
سعید ابوطالب، تهیه‌کننده و کارگردان، درباره دستمزدهای میلیاردی بازیگران برنامه مافیا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید ابوطالب با حضور در برنامه «پلتفرم» از رسانه تصویری «آن» درباره روند تولید «شام ایرانی» گفت: تولید این فصل از شام ایرانی امسال تمام نمی‌شود و همچنان ادامه دارد.

وی درباره میزان رضایت و بازخورد مخاطب از این برنامه عنوان کرد: ما بعد از هر قسمت مخاطبان برنامه‌ها را بررسی می‌کنیم. این نظر مهم است زیرا مخاطبان شبکه نمایش خانگی به طور دائم در حال تغییر به لحاظ سنی، پایگاه اجتماعی و شغلی و… هستند. خودم معتقدم که بعضی از قسمت‌های «شام ایرانی» جذاب از کار درآمده و به برخی دیگر هم انتقاداتی وارد است.

در همین فصل مهمان ناخوانده‌ای وارد خانه میزبان می‌شد که ما دریافتیم مخاطب این ورود ناگهانی را دوست ندارد و به همین دلیل برای فصل بعدی برنامه حذفش کردیم یا به عنوان مثال مخاطبان «شام ایرانی» دوست دارند روند پخت غذا را توسط بازیگر و مهمان برنامه کامل ببینند.

به طور کلی وقتی رئالیتی شو زمانی بالای ۷۰ دقیقه دارد و گیم و بازی در کار نیست، مخاطب زود خسته می‌شود و باید برایش راهکاری داشت و در سری جدید مخاطبان بیشتری نسبت به سری قبل داریم. مخاطبان هدف ما خانم‌های خانه‌دار و رده سنی حدود ۲۳ تا ۳۵ سال است. طبق داده‌هایی که دریافت کرده‌ام، شام ایرانی چهار و نیم برابر «پدرخوانده» مخاطب دارد و این به واسطه تعداد کامنت‌هایی که دریافت می‌کنیم، مشهود است.

ابوطالب با اشاره به این که اگر برنامه‌ای مخاطب نداشته باشد، شبکه نمایش خانگی به جهت تامین صرفه اقتصادی خود حذف خواهد کرد، توضیح داد: اولین بار که قرار بود مافیا بسازیم، در حال مذاکره با سریالی برای همین پلتفرم بودیم و من حتی بازی مافیا را نمی‌شناختم و این پیشنهاد را قبول نکردم و بعد دوباره مطرح شد و در سال درگیری با کرونا خودم طرحی نوشتم و اجرا و با بازیگران خانم ساخته شد. اما وقتی ارشاد دید، توی ذوقش خورد زیرا زن‌ها لباس نظامی پوشیده بودند و اسلحه در دستشان بود. آن زمان وزارت ارشاد باید مجوز صادر می‌کرد و من قانع‌شان کردم که این جهان انتزاعی است.

بعدتر دوستان جلسه‌ای گذاشتند و گفتند ادامه این روند کار را سخت می‌کند و به ناچار آن فصل را گنار گذاشتیم و با هنرمندان مرد دوباره ساختیم. بعد از پخش فصل یک با حضور مردان و بازخورد فوق‌العاده خوب آن کار ادامه یافت. بنابراین پلتفرم مخاطب را به خوبی می‌شناسد و مدام کار پژوهشی بر بازخوردها انجام می‌دهد و اگر اثری در جذب مخاطب موفق نباشد، حذفش می‌کند.

وی درباره اولین رئالیتی شوهای خود گفت: اولین نمونه آن برای تلویزیون با عنوان «سرزمین دانایی» اواخر دهه ۸۰ ساخته شد و ژانر آن هنوز تعریف نشده بود و تا سال‌ها به رئالیتی‌شوها، مستند‌مسابقه گفته می‌شد اما اولین رئالیتی شو در شبکه نمایش خانگی «رالی ایرانی» بود و به شبکه نمایش خانگی که البته به شکل حالا نبود، پیشنهادش دادیم.

به هر حال تلویزیون یا بخش خصوصی باید این ریسک را می‌پذیرفتند. سال گذشته نیز یک رئالیتی شو به نام «کتاب قانون» نزدیک ایام انتخابات برای تلویزیون ساختیم. این برنامه ریسک زیادی داشت که مدیر شبکه یک ریسک آن را قبول کرد و خوشبختانه تجربه خوبی بود. این ژانر اگر تجربه شود و دست تهیه کنندگان برای ساخت آن باز باشد، هم بسیار پرمخاطب است هم زودبازده.

وی در پاسخ به این که آیا کپی رایت مافیا را داشته است یا نه، عنوان کرد: من از این که در ادامه مافیا را دیگران هم ساختند ناراحت نشدم و حتی به گروه‌ها کمک کردم اما تعداد ساخت آن زیاد شد. بعد از پدرخوانده دوباره صحبت ساخت مافیا در دو پلتفرم مطرح شد اما من با ادامه ساخت آن موافق نبودم. زیرا نمونه‌های فیک زیادی ساخته شده بود و به نظرم دیگر اقبال قبلی نسبت به مافیا وجود ندارد. «زودیاک»، «شب‌های مافیا» و «پدرخوانده» شاید از یک جنس بودند اما «ارتش سری» اگرچه جزو بازی‌های نقش مخفی است اما کاملا متفاوت بود.

وی در پاسخ به این سوال میثم کریمی مجری و تهیه کننده برنامه «پلتفرم» که چرا در یک بازه زمانی برنامه‌های مشابه ساخته است، بیان کرد: برنامه ساز و تهیه کننده موازی با مخاطب جلو می‌رود. اگرچه پلتفرم و گروه تهیه برای مخاطب ذائقه سازی می‌کند اما باید به سلیقه مخاطب نگاه داشته باشد و این یک رابطه دو طرفه است. ممکن است مخاطب چند ماه بعد، دیگر مافیا را دوست نداشته باشد. بنابراین برنامه‌ساز اکنون یک برنامه را می‌سازد و ممکن است چند ماه دیگر از آن استقبال نکند و دست نگه دارد و دوباره چند سال بعد با تغییرات دیگری به سراغ همان طرح برود.

وی در پاسخ به این که شایعات دریافت دستمزد هر کلاکت یک میلیارد و نیمی از سوی مهمانان برنامه‌های او چقدر صحت دارد، گفت: اعداد دریافتی مهمانان به هیچ وجه عجیب و غریب نیست و اصلا این رقم ها صحت ندارد. قراردادها کاملا کلاسیک و رسمی است. ماده ۹ و اصول محرمانگی دارد و من نمی توانم اعداد را عنوان کنم.

طلا گرفتن یا بیت کوین بابت دستمزد درباره برنامه‌های من اصلا صحت ندارد اما بازیگر بر اساس سختی کار، تجارب و نقشش به هر حال دستمزد مشخصی دارد. او ممکن است در طول یک سال تنها در یک پروژه حضور داشته باشد و مابقی سال بیکار باشد. بنابراین دستمزد او باید بیشتر باشد اما رئالیتی شو قضیه‌اش فرق دارد.

به من می‌گفتند برنامه‌سازی را صنعتی کرده‌ای زیرا ما روزانه در یک آفیش ۹ ساعت مفید ضبط می‌کردیم. ما کل یک فصل «پدرخوانده» را در شش روز می‌گرفتیم و این به لحاظ هزینه تولید برای پلتفرم به صرفه و اتفاقا رویه درستی است. بازیگر باید دقیقا راس ساعت در ضبط حضور داشته باشد و اگر تاخیری صورت گرفته باشد، ما قرارداد را همانجا لغو کرده‌ایم و البته واقعا همه هم نظم زمانی را تا اینجا رعایت کرده‌اند.

نکته بعدی این است که ما در مافیا هرگز کات نداده‌ایم. وی درباره حاشیه‌های تقلب در این برنامه عنوان کرد: حاشیه‌های مبنی بر صورت گرفتن تقلب در مافیا اساسا انگیزه خاصی ندارد زیرا رتبه اول و دوم که در این برنامه نداریم. همچنین امکانش نیز وجود ندارد. زیرا ۲۰ دوربین وجود داشت و مگر می‌شد مقابل این همه دوربین تقلب کرد؟!

ری‌اکشن‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شد، هم بخشی از سناریوی مافیا بود که قبل از تولید طراحی شده بود. اگر یک بازیگر مطرح کرد که تقلب کرده، اشتباه است که مطرح کرد. من نمی‌خواهم او را قضاوت کنم اما کار خوبی نکرد که تقلب کرد و کار خوبی نکرد که مطرحش کرد. زیرا بازی بقیه را نیز با این کارش زیر سوال می‌برد.

منبع: سلام سینما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->